کودک آزاری در صدر گزارش‌های تهران!

کد خبر: 1183777

بالاترین آمار گزارش‌ها به ۱۲۳ مربوط به کودک آزاری است. حقوق کودک به درستی تعریف نشده است. از نظر قانونی ولی قهری هر بلایی سر بچه می‌آورد و کسی نمی‌تواند او را مجازات کند.

کودک آزاری در صدر گزارش‌های تهران!

مدیر سامانه خط ۱۲۳ کل استان تهران می‌گوید: بالاترین آمار گزارش‌ها به ۱۲۳ مربوط به کودک آزاری است. حقوق کودک به درستی تعریف نشده است. از نظر قانونی ولی قهری هر بلایی سر بچه می‌آورد و کسی نمی‌تواند او را مجازات کند.

به گفته منیژه جابری  در موارد کودک‌آزاری، کودک را از خانواده دور می کنیم اما برای فرد آزارگر معمولا نمی‌توانیم اقدامی انجام دهیم.

وی در ادامه به موارد تجاوز کودکان از سوی محارم و اطرافیان اشاره می‌کند و می‌گوید: در یکی از این موارد، دختر سه و نیم ساله از سوی ناپدری مورد تجاوز قرار گرفته بود. این مورد از طریق همسایه‌ها گزارش شد. مادر و ناپدری این کودک اعتیاد دارند در خیلی از قسمت‌های بدن دختر، جای سوختگی مشاهده می‌شد.

همسرآزاری اغلب ناشی از اعتیاد شوهر است

آنطور که مدیر سامانه خط ۱۲۳ کل استان تهران به خبرنگار ایرنا می‌گوید، اغلب موارد همسرآزاری که به خط ۱۲۳ گزارش می‌شود، ناشی از اعتیاد شوهر است.

جابری می‌افزاید: مردم می‌توانند موارد همسرآزاری، کودک آزاری، کودکان کار و خیابان، سالمندآزاری، دختران فرار، معلول آزاری و تمام خشونت های خانگی، افکار خودکشی و اقدام به خودکشی، دختران و زنان در معرض آسیب و آسیب دیده و سایر افراد که در شرایط بحرانی هستند، را به خط ۱۲۳ گزارش کنند.

وی با اشاره به افزایش آمار همسرآزاری، خشونت خانگی و ضرب و شتم از طرف همسر در دوران کرونا، اضافه می‌کند: هنگام کرونا، ساعات کاری افراد زیادی تغییر کرد که سبب ماندگاری بیشتر آنها در خانه شد؛ در نتیجه آمار اختلاف‌ و خشونت‌ها افزایش یافت.

مدیر سامانه خط ۱۲۳ کل استان تهران می‌گوید: ضرب و شتم به خاطر اعتیاد یا مشکلات روحی و روانی یا اختلاف خانگی اتفاق می‌افتد و در اغلب موارد زن با بچه از خانه بیرون انداخته می‌شوند. گاهی اوقات این زنان باردار هستند و شرایط به گونه‌ای است که باید محیط پرخشونت خانه را ترک کند.

جابری می‌افزاید: معمولا خانواده یا همسایه گزارش همسرآزاری را می‌دهد و سر و صدای زوج‌ها عاملی است که این گزارش ها  به خط ۱۲۳ داده شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها