فروش آیلتس در بازار تهران!

کد خبر: 1192150

با توجه به موج مهاجرتی که شکل گرفته و شزامسال تشدید شده است، افرادی با سطح زبان بالا، در سیستم آنلاین به جای متقاضیان امتحان می‌دهند و هزینه آن از ۱۵ تا ۲۰۰میلیون تومان متغیر است.

فروش آیلتس در بازار تهران!

زبان، پیش‌تر راه ارتباطی با دنیای تازه بود و بعدتر امتیازبندی شد. آزمون‌های مختلف آیلتس و تافل قرار شد فرصتی باشد برای سنجش زبان دانشجویان و مهاجرانی که بار و بنه سفر را بسته‌اند. زبان‌آموزی یک‌سو و سوی دیگر گرفتن مدرک زمان‌بر و هزینه‌بر است.

حالا راه‌های میان‌بر آمده است. دیگری به جای شما امتحان می‌دهد و راه مهاجرت را ساده کند. اندکی هزینه‌بر است. ۲۰۰ میلیون آیلتس و ۲۵ میلیون تومان برای تافل که جای شما امتحان دهند. آزمون‌های زبان چهار مهارت Writing, Speaking, Reading, Listening را می‌سنجند. حداقل نمره مورد ‌قبول آیلتس آکادمیک و تافل دانشگاه‌ها ۵/ ۶ و ۹۴ است. این اعداد معمولا افزایش هم پیدا می‌کنند. آزمونی ۳ تا ۴ ساعته که گذر از آن چندان راحت نیست. به این معنا که سطح زبان شما تضمین کننده عبور از این آزمون‌ها نیست و حداقل معادل یک ترم موسسه آموزشگاه یا ۱۰ جلسه خصوصی زمان نیاز دارد. به شرط آنکه تمام وقت در خانه تمرین کنید.

کووید-۱۹ و قرنطینه، خیلی از مناسبات را تغییر داد. از آن جمله تعطیلی آزمون‌ها بود. همان زمان دولینگو که آزمونی آنلاین بود، مورد پذیرش تعدادی از دانشگاه‌ها به خصوص کانادا قرار گرفت. تافل هم آزمون HOME EDITION یا آنلاین را برپا کرد. اما آیلتس همچنان به همان شیوه سنتی خود باقی مانده است. آزمونی حضوری که با ارائه کارت ملی و پاسپورت همراه است. هر گونه تقلب در تافل و آیلتس عواقب سختی دارد، از آن جمله ممکن است یک عمر از امتحان محروم شود. اما نکته مهم آن است که همیشه راهی برای برون‌رفت پیدا می‌کنیم. با توجه به افزایش مهاجرت به شیوه‌های مختلف و نیاز به مدرک، کسانی هستند که از نظر سطح زبان در حد و اندازه‌های اساتید زبانی هستند که احتمالا در کلاس‌های خصوصی و عمومی تدریس می‌کنند و جای دانشجویان و متقاضیان امتحان می‌دهند.

دولینگو؛ دوست نداشتنی ارزان

حداکثر زمانی که آزمون آنلاین دولینگو- Duolingo- می‌گیرد، حدود یک ساعت است. هزینه ثبت‌نام آن ۵۰ دلار است. برای عده‌ای که توان انجام آزمون را ندارند، گروهی این امتحان را می‌دهند. در تمام طول آزمون شما زیرنظر هوش مصنوعی هستید و حرکات و سکنات شما تحت نظر است. شیوه امتحان این‌گونه است که شما در مقابل مانیتور می‌نشینید، مشخصات خود را وارد می‌کنید و پاسپورت‌تان را نشان می‌دهید تا اطمینان حاصل شود که خود شمایید.

 از این مرحله کار به دست دیگری سپرده می‌شود و شما تنها نقش بازی می‌کنید آن هم در تایپ کردن با کیبوردی که به هیچ دستگاهی وصل نیست یا لیسنینگ و جواب سوالات را دادن. مانیتور شما توسط فردی که قرار است به جای شما امتحان دهد، کامل رصد می‌شود و با کیبورد اصلی که به سیستم وصل است، گزینه‌ها را انتخاب و تایپ می‌کند. بخش مشکل، قسمت اسپیکینگ و ریدینگ است. اینجا باید از هنر خود استفاده کنید. البته در بخش اسپیکینگ همراه شما لغات اصلی و مهم یا چند جمله قابل توجه برایتان تایپ می‌کند، اما باز همه‌چیز به شما بستگی دارد. هزینه این آزمون از ۶ تا ۷ میلیون تومان متفاوت است. در مورد تضمینی‌بودنش با توجه به آنکه دو مهارت را دیگری انجام می‌دهد، جای شک نیست. حداقل نمره مورد تایید دانشگاه‌ها برای هر مهارت، ۱۱۰ است.

تافل؛ معتبر و منصفانه در بازار

آزمون تافل TOEFL از جمله امتحانات معتبر است که تمام دانشگاه‌های آمریکا و کانادا آن را می‌پذیرند. در مورد دانشگاه‌های اروپا بهتر است ابتدا تحقیق کرد. نمره نهایی آن ۱۲۰ است و هر مهارت ۳۰ نمره دارد. حداقل نمره‌ای که دانشگاه‌ها می‌پذیرند، ۲۰ یا ۲۴ در هر مهارت چهارگانه است. دانشگاه‌ها از ۹۴ تافل را می‌پذیرند. هزینه ثبت‌نام برای این امتحان ۱۸۰ تا ۲۰۰ دلار است. آقای تافل از مشهد به همراه تیمی از اساتید زبان- به گفته خودش- این امتحان را با دریافت هزار دلار انجام می‌دهد. این رقم قابل تبدیل و تخفیف است و تا ۲۵ میلیون تومان هم پایین می‌آید. البته در ازای معرفی متقاضیان بیشتر و تشکیل گروهی ۶ نفره این قیمت تا ۱۷ میلیون تومان هم پایین می‌آید. شما بعد از ثبت‌نام در آزمون، باید ۱۰ میلیون تومان به حساب آقای تافل واریز کنید تا اطمینان حاصل کند که حتما در آزمون شرکت می‌کنید. البته هر جای ایران هستید، باید یکی، دو روزی در مشهد ‌میهمان شوید.

برای آزمون تافل آنلاین، یک نیروی انسانی به عنوان ناظر و ممتحن با شماست. ممکن است از شما بخواهد تمام اتاق را نشان دهید، حتی زیر میز را. حتی ممکن است در جایی از آزمون مشکوک شود و امتحان را متوقف کند و بخواهد یک بار دیگر همه موارد مورد نظرش را رصد کند. در ابتدا هم از شما می‌خواهد که پاسپورتتان را نشان دهید یا سوالاتی ساده از این دست.

آقای تافل اطمینان می‌دهد که هیچ مشکلی نیست و اتفاقی که منجر به مردود شدن امتحان شود، نخواهد افتاد؛ چرا همه‌چیز تحت کنترل است. یک هدفون کوچک و نامرئی در اختیار شما قرار می‌گیرد و تمام مدت از اتاق دیگری توسط او و تیمش تحت نظر هستید. هر جا لازم بود با شما صحبت می‌کنند یا تذکر می‌دهند. تمام سوالات توسط آنها پاسخ داده می‌شود و شما باید حسابی در نقش‌تان فرو بروید و خواندن و نوشتن و شنیدن را بازی کنید. گاهی گره در ابرو بیندازید که انگار عجب سوال و متن سختی است یا لبخندی از سر رضایت بزنید که چه سوال و موضوع ساده‌ای، به این شکل خیلی فضا طبیعی‌تر خواهد شد.

وقت قرار به سنجش مهارت گفت‌وگو یا Speaking می‌شود، با نمایش سوال و موضوع، شما یک دقیقه فرصت دارید تا نت‌برداری کنید، کلمات کلیدی را یادداشت کنید. در همین فاصله آقای تافل، با سرعت در حال تایپ است تا در حد دو پاراگراف برایتان تایپ کند. حالا شما باید توان خوانش روان را داشته باشید و روخوانی کنید. به این معنا که در این حد باید زبان‌تان خوب باشد. نگران تپق نباشید. شما در زبان مادری‌تان هم چند تپق دارید. احتمالا اگر کم و کسری در نمره‌تان باشد، از همین بخش خواهد بود، وگرنه همزاد نامرئی‌تان در حد و اندازه سواد خودش که بالاست، می‌نویسد. چنان که گفتیم اعتبار این آزمون از دولینگو بیشتر است، اما آن‌گونه نیست که همه جا مورد تایید باشد، احتمالا به دلیل اینکه امکان تقلب در آن وجود دارد.

آیلتس؛ دست‌نیافتنی و گران

امسال، سال عجیبی بود. بسیاری را می‌دیدی که در خیال یا اقدام رفتن بودند. درسی یا کاری، فرقی نمی‌کند. برای مهاجرت، باید حداقل یک مدرک زبان در دست داشت. آیلتس از آن مدارکی است که روی سنگ بگذاری، آب می‌شود. همه جا آن را می‌پذیرد و کارتان راه می‌افتد. در سوی دیگر، یک اعتقاد قدیمی وجود دارد که می‌گوید: «یادگیری زبان فقط در کشور مقصد، دو ماه زمان می‌برد.» این گروه معتقد به آموزش در محیط هستند که به سرعت شما را تبدیل به بلبل می‌کند، کاری که حتی با شهروندان خود نمی‌کند.

میان همه راه‌های میان‌بری که برای امتحان کشف شده است، آیلتس به دلیل پایبندی به شیوه قدیمی و سنتی خود، همچون سدی تسخیر نشدنی ایستاده است. یک راه قدیمی برای تقلب وجود دارد که دیگری را جای خود بزک دوزک کنی، چنان که با تصویر پاسپورت مو نزند. اما راه تازه‌تر، بازکردن قفل سوالات است آن هم فقط برای آزمون آیلتس General. ریسک این روش کمتر است، اما باید‌ دار و ندار زندگی‌تان را پای همین امتحان چوب حراج بزنید؛ چرا که ۲۰۰ میلیون تومان هزینه آن است.

هزینه ثبت‌نام امتحان آیلتس ۱۹۰ دلار است، اگر قرار باشد از این روش استفاده کنید، آنجایی می‌روید که آقای آیلتس به شما می‌گوید. شب امتحان، شب دشواری است؛ چرا که باید تمام کلید پاسخ‌نامه را بخوانید و بخوانید و حفظ کنید. البته اینجا هم پای مهارت اسپیکینگ که وسط می‌آید، باز خودتان هستید و خودتان.

این آزمون به هیچ کار دانشجویان نمی‌آید، اما همه آنهایی که با ویزای کاری یا مهاجرتی قصد سفر دارند، به یک آیلتس جنرال نیاز دارند که در حد ۶ - ۵/ ۵ است. بازار آدم‌های نامرئی، نشان می‌دهد سیل عظیمی برای دریافت مدرک زبان برای رفتن راه افتاده است. سیلی که از ابتدای سال شروع شده بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها