بلاتکلیفی محض درباره قیمت دارو

کد خبر: 1203988

تنها در یک روز گذشته اظهارنظرهای متناقض بسیاری در رابطه با قیمت دارو در سال آینده مطرح شده است، اظهارنظرهایی که همگی از سوی وزارتخانه بهداشت و درمان است و خروجی همه این تناقضات این است که مردم حالا با یک بلاتکلیفی محض در رابطه با قیمت دارو رو به رو شده‌اند.

بلاتکلیفی محض درباره قیمت دارو

ماجرا البته که از گفته‌های حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت  در یک برنامه تلویزیونی آغاز شد، او صراحتا در این برنامه گفت «اگر نرخ ارز دارو ثابت بماند، باز هم ۲۰ درصد افزایش قیمت دارو بر اثر تورم خواهیم داشت!» رسانه‌ها اما این گفته را با پیشوند «خبر ترسناک» منتشر کردند و همین موضوع باعث نشر گسترده این خبر شد تا جایی که خیلی زود وزیر بهداشت و درمان پا پیش گذاشت و اعلام کرد «قیمت دارو افزایش نمی‌یابد» رئیس سازمان غذا و دارو هم البته در این میان گفت که «سال آینده قیمت دارو ۲۰ درصد افزایش می‌یابد اما نه برای بیماران! » همه این اظهارنظرها در حالی تنها در فاصله 24 ساعت رخ داده که همچنان بودجه طرح دارویار با کاهشی معنادار در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است و اگر میزان یارانه دارو در لایحه بودجه تغییری نداشته باشد به باور کارشناسان این حوزه افزایش 20 درصدی قیمت دارو نه یک اتفاق قطعی بلکه بهترین حالت ممکن خواهد بود.

قول وزارت برای عدم افزایش قیمت!

سیدحیدر محمدی، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ در تمامی کالاها به تناسب تورم امری طبیعی است، اظهار کرد: صنعت داروسازی نیز مانند صنایع دیگر هزینه‌های جانبی دارد که ممکن است افزایش یابد، همچنین تغییر نرخ ماده‌اولیه، نهاده‌ها، لوازم و ملزومات و ... دور از انتظار نیست و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت دارو در مقایسه با تورم رقم بزرگی به حساب نمی‌آید.

وی افزود: هدف از اجرای طرح اصلاح سیاست‌های ارزی جلوگیری از افزایش پرداختی از جیب بیمار از مسیر نسخه بود که خوشبختانه از نیمه سال جاری محقق شده و ادامه خواهد داشت، بنابراین قیمت دارو برای بیماران هیچ افزایشی ندارد و مابه‌التفاوت توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی به مردم اطمینان خاطر داد که برای تهیه داروهای خود با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد، فقط باید داروهای مصرفی خود را حتما از مسیر نسخه پزشک تهیه کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها