استخدام دستفروش؛ روزی یک میلیون

کد خبر: 1242454

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص جمع آوری و ساماندهی دستفروشان در تهران توضیحاتی ارائه کردو گفت: برخی با درج آگهی در سایت‌ها با قیمت روزی ۸۰۰ هزار تومان دستفروش استخدام می‌کنند.

استخدام دستفروش؛ روزی یک میلیون

دستفروشی یکی از معضلات دیرینه شهر تهران است. عده‌ای با سد معبر جلوی تردد شهروندان را گرفته و مردم را با  مشکل رو به رو می‌کنند. شهرداری تهران مدتی است که اقدام به جمع آوری دستفروشان کرده و قرار است مکان‌های که پاخور خوبی دارد، برای فعالیت این افراد در نظر بگیرد.

سعید بیگی مدیر عامل و و نائب رئیس هیات مدیره شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران می‌گوید « طبق تجربه‌ای که ما در این مدت در شهرداری داریم و دوستان در شهرداری در گذشته داشتند؛ واضح است که عده‌ای دارند از این فضا سوء استفاده می‌کنند، کافی است در برخی از اپلیکیشن‌هایی که آگهی اینترنتی می‌گذارند جستجو کنید؛ می‌بینید درحال استخدام دست‌فروش با حقوق‌های خیلی بالا مثل روزانه ۷۰۰هزار، ۸۰۰هزار یا ۱میلیون تومان هستند و نشان می‌دهد که مراودات ناسالمی وجود دارد. ما موارد مختلفی از این قبیل داشتیم مثلا در خیابان پانزده‌خرداد، ما فردی را می‌شناسیم که ۸۰ بساط دست‌فروشی دارد؛ خب مشخص است که این کاسبی آبرومندانه‌ی یک دست‌فروش معمولی نیست و درحال سوء استفاده از این فضا است. چون این افراد در خیابان کنار یکدیگر می‌نشینند مدیریت این موضوع خیلی برای شهرداری ممکن نیست، چون ممکن است یک دست‌فروش معمولی که کارش دست‌فروشی است و از این راه کسب درآمد می‌کند در کنار همان دست‌فروش سوءاستفاده‌گر بنشیند. بخاطر همین است که ما اصرار داریم که بازاری در حد توان برپا شود و دست‌فروشان به آنجا بیایند و مدیریت شوند. از این طریق شناسایی دست‌فروشان واقعی و توانمند کردن آن‌ها و حتی تهیه‌کردن مغازه برای آن‌ها راحت‌تر است.»

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها