حامد بهداد نخستین بازیگر «پیر پسر»

کد خبر: 1056233

پیش تولید فیلم سینمایی «پیر پسر» به نویسندگی و کارگردانی اکتای براهنی و تهیه کنندگی بابک حمیدیان آغاز شد.

حامد بهداد نخستین بازیگر «پیر پسر»

حامد بهداد متولد 26 آبان سال 1352 در شهر مشهد است. حامد بهداد دوران کودکی خود را در تهران و کوچه پس کوچه‌های خیابان جیحون سپری کرد. حامد بهداد در خانواده‌ای هنر دوست بزرگ شد.حامد بهداد یک برادر کوچکتر از خود به نام حسام نیز دارد.   پدر حامد بهداد محمود صابری تفنگچی بهداد شاعر است.

حامد بهداد نخستین بازیگر «پیر پسر»

 

حامد بهداد نخستین بازیگر «پیر پسر»/ دومین ساخته اکتای براهنی به زودی کلید می خورد

حامد بهداد

 

پیش تولید فیلم سینمایی «پیر پسر» به نویسندگی و کارگردانی اکتای براهنی و تهیه کنندگی بابک حمیدیان آغاز شد.

«پیر پسر» دومین ساخته سینمایی براهنی پس از فیلم «پل خواب» و نخستین تجربه تهیه کنندگی مستقل بابک حمیدیان است. این فیلم قصه مردی است که همه چیز را تنها برای خودش می خواهد.

حامد بهداد که این روزها با سریال «می خواهم زنده بمانم» بار دیگر مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفته، نقش اصلی «پیر پسر» را بازی می کند. این فیلم نخستین همکاری بهداد و براهنی محسوب می شود.

پیش بینی می شود «پیر پسر» از تابستان امسال جاری وارد مرحله فیلمبرداری شود.

براهنی سال گذشته فیلمنامه دو فیلم «عنکبوت» و «لتیان» را نوشت که «عنکبوت» آماده اکران است و «لتیان» سال گذشته بصورت آنلاین اکران شد.

زندگینامه حرفه ای حامد بهداد

حامد بهداد و رامبد جوان در یک دفتر تبلیغاتی باهم کار می‌کردند. و بعد از آن رامبد جوان بازی در فیلم «آخر بازی» را به حامد پیشنهاد داد.

حامد بهداد

وی برای اولین بار با بازی در فیلم «آخر بازی» به دنیای همه رنگ سینما وارد شد و جالب است بدانید که با این نقش نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فجر شد.

او پس از آن در فیلم‌های بسیار دیگری خوش درخشید. اما دومین باری که نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد برای بازی در فیلم «روز سوم» به کارگردانی محمد حسین لطیفی بود. او در این فیلم در نقش یک افسر سیاه چرده عراقی ظاهر شد و توانست به خوبی از پس این نقش بربیاید. بازی او در این فیلم به شدت چشمگیر بود و نظر مثبت بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرد.

بازی در فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» به کارگردانی بهمن قبادی باعث راهیابی او به جشنواره بین‌المللی فیلم کن شد. حامد بهداد سرانجام با بازی در فیلم «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

فیلم قصر شیرین به کارگردانی میرکریمی در جشنواره فیلم شانگهای درخشید و حامد بهداد نیز توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. او در جشن منتقدان توانست جایزه بهترین بازیگر مرد را نیز برای این فیلم به دست آورد. او در سخنرانی جایزه خود در این جشن سخنان تندی را به زبان آورد که واکنش‌های مثبت و منفی بسیاری را در پی داشت. وی در این سخنرانی گفت:

ما خود خود مردمیم. این اسم مزخرف سلبریتی را از روی صورت ما بردارید.

او در طول فعالیت هنری‌اش توانسته است با بسیاری از کارگردانان به نام سینمای ایران از جمله ناصر تقوایی، مسعود کیمیایی، داریوش مهرجویی و… همکاری داشته باشد.

حقایق جالب از زندگی حامد بهداد

حامد بهداد زندگی بازیگری پر فراز و نشیبی داشته است. بازیگری که با همان بازی اول توانست نامزد جایزه سیمرغ بلورین شود. در این بخش به نکات جالبی از زندگی و شخصیت او می‌پردازیم.

حامد بهداد

او یک بازیگر تئاتر است!

حامد بهداد در اصل بازیگر تئاتر است. شاید برای همین است که توانسته در سینما به خوبی بدرخشد و این از یک بازیگر موفق تئاتر موضوع دور از ذهنی نیست. او از 9 سالگی تئاتر کار کرده و عاشق مارلون براندو است و این را هیچوقت هم انکار نکرده که گاهی ادای او را در می‌آورد. از جمله تئاترهای معروف او می‌توان به معرکه در معرکه، آدم‌های خیس، سگ سکوت، درخت بلوط و شرق دور شرق نزدیک اشاره کرد.

عکاسی حامد بهداد

حامد بهداد تنها به بازیگری در سینما یا تئاتر اکتفا نکرده است. او یک عکاس حرفه‌ای و یک خواننده نیز هست. وی در سال 1387 نمایشگاهی عکاسی تحت عنوان «کادر و اتفاق در سینما» برپا کرد. او در مورد عکاسی کردنش می‌گوید:

عکاسی، ذهن بازیگر را آماده نگه می‌دارد که وقتی مقابل دوربین فیلمبردار قرار می‌گیرد بتواند خود را از زاویه دید فیلمبردار ببیند، کمترین دلیل این است که درکی از تصویر ذهنی و نور پردازی فیلمبردار داشته باشد.

حامد بهداد و دوبلوری

این موضوع غیرقابل انکار است که او صدای گیرایی دارد. حامد بهداد چندین کار نیز در زمینه دوبله انجام داده است و حتی زمانی تصمیم گرفته بود که گروهی از دوبلورها را جمع کند و به دوبله کارهای کلاسیک جهان بپردازد که سرانجام کار مشخص نشد.

حامد بهداد و بوکس

شاید برایتان جالب باشد که بدانید او به بوکس علاقه مند است و در دوران نوجوانی به صورت حرفه‌ای به ورزش بوکس می‌پرداخته و چند مقام و جایزه نیز در سطح استانی دارد.

ازدواج حامد بهداد

یکی از مهم‌ترین اخباری که بسیاری از طرفداران حامد بهداد به دنبال آن هستند موضوع ازدواج حامد بهداد است و جستجوها برای یافتن عکس یا اطلاعاتی از حامد بهداد و همسرش ادامه دارد! اما این تلاش بیهوده است و باید بگوییم که حامد بهداد مجرد است!

او در یکی از مصاحبه‌هایش گفته بود که زن ایرانی خشن است و وقتی آنها را کتک می‌زنی مهریه‌شان را اجرا می‌گذارند (البته به شوخی!).

خوانندگی حامد بهداد

او خوانندگی را از همان اولین نقش سینمایی‌اش در فیلم «آخر بازی» در سال 1379 شروع کرد و بعد از خواندن چندین آهنگ به گروه دارکوب پیوست و برای این گروه نیز چندین آهنگ خواند. بعد از آن در آلبوم «ساعت 25» رضا یزدانی با او همراهی کرد.

او پس از آن تک آهنگ‌های دیگری هم خواند که اکثر آنها مربوط به فیلم‌هایی بود که در آن‌ها ایفای نقش می‌کرد؛ مانند سریال دندون طلا و تیتراژ فیلم بیتابی بیتا. او آهنگ‌هایی هم به سبک خراسانی خوانده است. به قول همایون نصیری سرپرست گروه دارکوب، بهداد حتی در موسیقی هم هوش بالایی دارد و در بسیاری از مواقع به کمک گروه شتافته است.لازم به ذکر است که حامد بهداد به تازگی درصدد عرضه و انتشار آلبوم موسیقی جدید خود با نام هزار هیچ است که پیش فروش آن نیز از چندی پیش آغاز شده است. در ادامه نگاهی اجمالی نیز به آلبوم هزار هیچ اثر حامد بهداد خواهیم انداخت. علاوه بر این در این مقاله نیز می‌توانید با بازیگران خوش صدای ایرانی آشنا شوید.

انتشار اولین آلبوم حامد بهداد

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، آلبوم هزار هیچ این اولین تجربه حامد بهداد در زمینه موسیقی نیست و او پیش از این در آلبوم‌ها و کنسرت‌های گروه دارکوب به عنوان خواننده حضور داشته و همچنین قطعاتی در فضای راک و بلوز با همکاری مسعود فیاض‌زاده منتشر کرده است. آلبوم هزار هیچ نیز با سبک راک خود ثابت کرد که به نوعی ادامه فعالیت‌های موسیقیایی پیشین بهداد است.

حامد بهداد در آلبوم هزار هیچ نوازنده‌ها و موزیسین‌های جریان موسیقی راک و آلترناتیو ایران را با خود همراه کرده و با استفاده از اشعار حافظ مجموعه‌ای از هفت قطعه موسیقی را پدید آورده است. بهداد  علاوه بر خوانندگی در این آلبوم، وظیفه آهنگسازی و تهیه‌کنندگی آن را نیز خود به عهده گرفته است. مسعود فیاض‌زاده نیز آهنگساز، تنظیم کننده و نوازنده گیتار الکتریک آلبوم هزار هیچ است.

تصمیم حامد بهداد برای ضبط آلبومی با سبک راک و آلترناتیو، حدود سه سال پیش یعنی در سال 96 با آغاز مراحل ضبط به عمل درآمد. ضبط آلبوم هزار هیچ در استودیو پاپ با صدابرداری امید اصغری آغاز شد و در نهایت میکس و مستر آن امسال (99) توسط رامین مظاهری به پایان رسید.

پیش فروش آلبوم هزار هیچ از اول بهمن ماه 99 آغاز شد و نسخه دیجیتال و فیزیکی آن نیز از دهم بهمن همین سال در دسترس عموم قرار گرفت.

حواشی حامد بهداد

حامد بهداد را نمی‌توان در زمره بازیگران کاملا بی‌حاشیه قرار داد.او معمولا مصاحبه‌های تند و تیزی انجام می‌دهد. البته این را هم باید اضافه کنیم که او بازیگر جسوری است و از گفتن چیزی ترس ندارد و هرچه که به نظرش درست باشد را می‌گوید. حرکات و صحبت‌های او در موقعیت‌های مختلف گاهی حواشی متعددی را برایش ایجاد کرده و او را بر سر زبان‌ها انداخته است از درگیری‌های لفظی متعدد با خبرنگاران در نشست‌های خبری گرفته تا سخنان انتقادی و اعتراضی او در برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف. در ادامه به برخی از حاشیه‌های چند سال اخیر حامد بهداد نگاهی می‌اندازیم.

یکی از حواشی جنجالی اخیر حامد بهداد که با واکنش بسیاری از مردم در فضای مجازی مواجه شد سخنان او در مراسم جشن منتقدان سال 98 بود که بهداد برای بازی در فیلم قصر شیرین موفق به دریافت جایزه از این مراسم شد. بهداد پس از دریافت جایزه خود سخنرانی خود را انجام داد و در آن از برخی مسائل و جبهه گیری مردم نسبت به سلبریتی‌ها سخن گفت، او در صحبت‌های خود به این موضوع چنین اشاره کرد:

ما خود خود مردمیم این اسم مزخرف سلبریتی را از روی صورت ما بردارید.

پس از آن موجی از واکنش‌ها در فضای مجازی نسبت به سخنان بهداد به پا خواست. عده‌ای حرف او را تایید کردند و عده‌ای دیگر با اشاره به دستمزدهای میلیاردی سلبریتی‌ها و اقامت اکثر آنان در خارج از کشور سلبریتی‌ها را بخشی از مردم ندانسته و هیچ جای زندگی آنان را با زندگی عادی مردم یکی ندانستند.

حتی به غلط!

حامد بهداد در طی مصاحبه‌ای که با برنامه سینمایی فیلم کات داشت بخشی از فلسفه زندگی خود را به زبان آورد که پس از آن مورد توجه بسیاری از کاربران صفحات مجازی قرار گرفت و عده بسیاری آن را بازنشر داده و از آن استقبال کردند. بهداد در این بخش از سخنان خود در برنامه فیلم کات چنین اشاره کرد که :

لذت می‌برم از زندگی حتی به غلط. پشیمونی یعنی چی؟ زندگی کردم اون لحظه رو، وجود داشتم به غلط. اصلا کی تعیین میکنه درست و غلط چیه پشیمونی برای چی؟ برای اینکه زنده بودم یا مثلا یک فیلمی رو بد بازی کردم یک فیلمی رو خوب بازی کردم یا اینکه یک رفتارم در جامعه غلط بوده؟ کی تعیین میکنه اینو؟ از لابلای همین دست و پازدن های غلط که شاید شما انتظار پشیمانی از صاحبش دارید یهو پختگی از اونجا در میاد چه قوی زیبایی که جوجه اردک زشتی بود چه پروانه ها که توی پیله بود هر چه زشت‌تر زیباتر هر چه سیاه‌تر سفیدتر…

سریالهای حامد بهداد

البته این سخنان علاوه بر استقبال بسیاری از مردم دستمایه طنز و حاشیه‌سازی عده‌ای دیگر نیز قرار گرفت. از جمله استندآپ کمدی علی فریادی یکی از شرکت‌کنندگان برنامه عصر جدید که جمله حتی به غلط را سوژه استندآپ کمدی خود در این برنامه قرار داد.

حامد بهداد

علاوه بر این چندی پیش ریحانه پارسا، بازیگر سابق سینما که حواشی بسیاری را طی ازدواج، جدایی و سفر خود به ترکیه در فضای مجازی ایجاد کرده است با انتشار توییتی درمورد بازی حامد بهداد در سریال دل خطاب به او نوشت:

دل از اون فیلم‌ها بود که بازی کردی حتی به‌ غلط.

انتقاد از مسعود کیمیایی

چند سال پیش حامد بهداد در یکی از مصاحبه‌های خود از مسعود کیمیایی کارگردان سرشناس سینمای ایران انتقاداتی کرد که مورد توجه بسیاری قرار گرفت و سوژه خبرگزاری‌های مختلف شد. بهداد با ذکر این نکته که گلایه‌ها را باید مطرح کرد و نسبت به همکاران و هنرمندان نباید بی‌توجه بود، گفت:

گمان می‌کنم اگر دو سه فیلم برای آقای کیمیایی بازی کردم، دو سه تا هم برای آقای مهرجویی بازی کردم. اما همین استاد کیمیایی که احترامش واجب است و دم از رفاقت و مردانگی می‌زنند، وقتی پدرم درگذشت حتی تلفنی بابت تسلیت نزدند. در حالی که استاد مهرجویی از کرج برای تسلیت گفتن به خانه من آمدند و من اصلا باورم نمی‌شد که استاد مهرجویی در خانه ما هستند.

جوایز و افتخارات

حامد بهدادی که با اولین فیلمش توانست نامزد جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد شود، حالا با دیدن ردیف افتخاراتش نباید چندان تعجب کرد. در زیر فهرستی از افتخارات و جوایز حامد بهداد را با هم مرور می‌کنیم.

سال عنوان جایزه جشنواره/مراسم برای فیلم

1383 دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال به انتخاب نویسندگان و منتقدان سینمایی بوتیک

1387 دیپلم افتخار و

جایزه بخش ویدئو سینما و نگاه نو بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر دلخون

1388 تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد یازدهمین جشن دنیای تصویر روز سوم

1389 سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد بیست نهمین جشنواره فیلم فجر جرم

1389 چهره سال بازیگری جشن یک سالگی مجله رونا – –

1390 جایزه بهترین بازیگر مرد نخستین دوره جشن ستارگان مجله اتفاق نو جرم

1395 بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از نگاه نویسندگان و منتقدان مجله فیلم سد معبر

1396 جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره گلدن گلوبال مالزی سد معبر

1396 تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران سد معبر

1397 جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد بیستمین جشن خانه سینما سد معبر

1397 جایزه بهترین بازیگر مرد چهارمین دوره فستیوال سینه ایران تورنتو مارموز

1397 تندیس بهترین بازیگر مرد هفتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا خانه دختر

1397 بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از نگاه نویسندگان و منتقدان مجله فیلم قصر شیرین

1398 جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو قصر شیرین

1398 جایزه پرتقال ‌طلایی بهترین بازیگر مرد بخش بین‌الملل پنجاه و ششمین فستیوال فیلم آنتالیا قصر شیرین

1398 جایزه بهترین بازیگر مرد بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای قصر شیرین

1398 برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران برای فیلم قصر شیرین

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها