جزئیات و رنگ‌بندی محدودیت‌ تردد کرونایی اعلام شد

کد خبر: 1056237

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 8 شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، 295 شهرستان زرد و 113 شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است.

جزئیات و رنگ‌بندی محدودیت‌ تردد کرونایی اعلام شد

آخرین وضعیت محدودیت تردد اعلام شده است. محدودیت تردد شبانه در نورزو 1400 از ساعت 9 آغاز می شود. محدودیت تردد از شهرهای آبی و زرد وجود ندارد. محدودیت تردد برای شهرهای قرمز و نارنجی برقرار است. برای اطلاع از آخرین وضعیت محدودیت تردد در نوروز 1400 اداامه خبر را دنبال کنید.

رنگ‌بندی محدودیت‌ تردد کرونایی اعلام شد؛ «قرمز» و «نارنجی» ممنوع!

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 8 شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، 295 شهرستان زرد و 113 شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است. 

محدودیت تردد

محدودیت تردد

محدودیت تردد

اکنون 8 شهر استان خوزستان شامل شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و نیز شهر گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد ( در مجموع 9 شهر) در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین ۳۱ شهر شامل سراب و عجب‌شیر در آذربایجان شرقی، ارومیه، چایپاره، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، گلپایگان در استان اصفهان، امیدیه، اندیمشک، ایذه، باغ ملک، باوی، بهبهان، خرمشهر، دشت آزادگان، شادگان و مسجدسلیمان در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دیلم، کنگان، گناوه در استان بوشهر، سامان در چهارمحال بختیاری، ارسنجان و زرین دشت در استان فارس، دیواندره در کردستان، پلدختر و دورود در لرستان، خمیر در هرمزگان، نهاوند در استان همدان، خمین در استان مرکزی و خاتم در استان یزد شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

همچنین بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، 295 شهر در وضعیت زرد و 113 شهر در وضعیت آبی هستند، البته با توجه به اینکه مدتی از آخرین به روزرسانی رنگ بندی شهرها از سوی وزارت بهداشت در اپلیکیشن ماسک می گذرد و نیز نزدیکی سفرهای نوروز، بسیاری از مردم منتظر اعلام و به روزسانی این رنگ بندی هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت، سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با خودروهای غیر بومی و نیز خروج از این شهرها با پلاک بومی ممنوع است.

همچنین در شهرهای قرمز گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ و در شهرهای نارنجی گروه های شغلی ۳ و ۴ حق فعالیت ندارند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت تاکنون یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و ۶۱ هزار و ۳۳۰ جان خود بر اساس ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

** فهرست مشاغل گروه دوم

- بوستان‌ها و مراکز تفریحی

- پاساژهای سربسته و سرباز، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیرمواد غذایی و بازارهای موقت.

بازارها و نمایشگاه‌های فروش انواع خودرو، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل

- باشگاه‌های ورزشی، سالن‌های بدن‌سازی ، آرایشگاه‌های مردانه

- مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی

- مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی

- مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، لوازم‌التحریر

- مراکز فروش انواع پوشاک، کیف و کفش، خرازی، خیاطی

- آتلیه و عکاسی

- آژانس مشاور املاک

- خدمات چاپ دیجیتال

- مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی

- قنادی و شیرینی پزی تر و خشک، آب میوه و بستنی فروشی و مشاغل مشاب.

** فهرست مشاغل گروه  سوم

- مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان‌سراها، آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی

** فهرست مشاغل گروه چهارم

- همایش‌ها، مراسم اجتماعی، فرهنگی و مذهبی، مدارس شبانه‌روزی، باشگاه‌های ورزشی مربوط به ورزش‌های پربرخورد، از جمله کشتی، کاراته و جودو، کافه‌ها، چایخانه‌ها و قهوه‌خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش‌ها، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی

ساعت محدودیت تردد شبانه در نوروز اعلام شد

محدودیت‌های تردد در ایام نوروز از ساعت ۲۱ تا ساعت ۳ صبح در همه شهرها بدون توجه به رنگ‌بندی آنها ادامه دارد.

محدودیت تردد

علیرضا رئیسی، اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ۲۵ اسفند، آخرین رنگ بندی شهرها را از نظر محدودیت‌های کرونایی، اعلام و به اطلاع مردم می‌رسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا رنگ بندی شهرها تا پایان تعطیلات نوروز تغییر خواهد کرد یا خیر، گفت: محدودیت‌های جدید تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد و جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، مرتب برگزار می‌شود و مرتب تذکر خواهیم داد و اگر وضع شهری بدتر شود، احتمال تغییر وجود دارد.

رئیسی افزود: اگر شهری قرمز شود شاید چندین هفته طول بکشد تا برگردد، اما ممکن است شهری که در وضع زرد باشد بسیار سریع به شهر نارنجی یا قرمز تبدیل شود بنابراین مطابق با آن محدودیت سفر اعمال می‌شود البته برای اعمال محدودیت‌های جدید، ۲ تا ۳ روز مهلت داده می‌شود.

محدودیت تردد از شهرهای قرمز و نارنجی

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تردد از شهر زرد به زرد یا آبی و برعکس، آزاد است، اما پلاک‌های بومی شهرهای قرمز و نارنجی حق ورود به دیگر شهرها را ندارند.

محدودیت تردد

وی افزود: در ارتباط با مسافرت با هواپیما، قطار و اتوبوس در شهرهای قرمز، مسافر باید تست منفی، حداکثر ۳ تا ۴ روز قبل از سفر را داشته باشد و در غیر این صورت حق فروش بلیت و سفر وجود ندارد.

رئیسی با بیان اینکه برای اتوبوس، هواپیما و قطار علاوه بر تست، محدودیت ظرفیت قائل شدیم، اضافه کرد: هواپیما باید حداکثر تا ۶۰ درصد ظرفیت و قطار و اتوبوس تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند.

تردد به قشم آزاد شد

بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا وضعیت شیوع ویروس کرونا در قشم زرد اعلام شد و از این رو تردد به جزیره قشم بدون ممنوعیت امکانپذیر است.

محدودیت تردد

علیرضا نصری شامگاه شنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان قشم افزود: همکاری و همدلی در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا باعث شد قشم در ایام نوروز تعطیل نشود.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ستاد کرونای کشور در صورت تغییر وضعیت قشم به نارنجی و قرمز، این جزیره با تعطیلی و ممنوعیت تردد همراه می‌شود.

تصریح کرد: هرگونه تجمع و مراسم عروسی و عزا ممنوع است و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

اسکان مسافران فقط در مراکز اقامتی با مجوز امکانپذیر است

فرماندار قشم گفت: اسکان مسافر در چادر و منازل اجاره ای ممنوع است و مسافرانی که قصد سفر به قشم دارند می‌بایست فقط در مراکز اقامتی با مجوز اسکان یابند.

وی افزود: با همکاری نیروی انتظامی منازل اجاره‌ای بدون مجوز پلمب می شوند و از ورود مسافران بدون محل اسکان جلوگیری می‌شود.

نصری ادامه داد: آزمایش کووید۱۹ در فرودگاه، اسکله‌های پهل و شهید حقانی با جدیت ادامه دارد و ورود مسافر بدون پاسخ منفی از هر طریقی به قشم ممنوع است.

فرماندار قشم تصریح کرد: اسکله‌های گردشگری، مراکز اقامتی و اصناف در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب می‌شوند.

وی تاکید کرد: وضعیت شهرهای قشم، درگهان و سوزا و روستاهای هُلُر، سَلَخ و دِیرِستان نامناسب است.

رییس ستاد مقابله با کرونای قشم ساده انگاری و عادی سازی را آفت شیوع بیماری دانست و افزود: تا واکسینه شدن ۷۰ درصد از مردم کشور، باید شیوع این بیماری را جدی گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها