برنامه ای با اجرای مجری زن ترکیه در تلویزیون ایران

کد خبر: 1062805

برنا خورشیدی مجری تلویزیون درباره برنامه «رفیق» گفت: محور اصلی این برنامه مهاجرت معکوس و داستان ایرانی‌هایی است که به خارج از کشور مهاجرت کردند و به دلایل مختلف به ایران بازگشتند. «رفیق» از شبکه امید، یک ساعت قبل از اذان مغرب پخش می‌شود.

برنامه ای با اجرای مجری زن ترکیه در تلویزیون ایران

برنامه ای با اجرای مجری زن ترکیه در تلویزیون ایران

برنا خورشیدی مجری تلویزیون درباره برنامه «رفیق» گفت: محور اصلی این برنامه مهاجرت معکوس و داستان ایرانی‌هایی است که به خارج از کشور مهاجرت کردند و به دلایل مختلف به ایران بازگشتند. «رفیق» از شبکه امید، یک ساعت قبل از اذان مغرب پخش می‌شود.

وی درباره دلیل انتخابش برای اجرای برنامه «رفیق» اظهار کرد: دلیل انتخاب من به عنوان مجری برنامه «رفیق» اهل ترکیه بودن و مهاجرتم از ترکیه به ایران بود. من برای اجرا هیچ آموزشی ندیدم. همچنین حرف‌های زیادی برای گفتن در برنامه دارم؛ اما به دلیل اینکه با زبان خودم اجرا نمی‌کنم، برخی از جملاتم ناقص می‌ماند. البته من پنج سال پیش به ایران آمدم و به تازگی زبان فارسی را آموخته ام؛ بنابراین اگر اشتباهی هم در کلمات داشته باشم به من خرده نمی‌گیرند.

برنا خورشیدی مجری برنامه رفیق در رمضان ۱۴۰۰ کیست؟

برنامه تلویزیونی رفیق (فصل دوم برنامه رفیق) با اجرای برنا خورشیدی و به تهیه کنندگی محمدحسن حیدری، یک ساعت قبل از اذان مغرب از شبکه امید صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌ شود.

برنا خورشیدی مجری برنامه رفیق، پنج سال پیش از ترکیه به ایران مهاجرت کرد و به همین دلیل برای مجریگری برنامه رفیق انتخاب شد.

برنا خورشیدی در پست اینستاگرام خود نوشت :

سلام دوستان عزیزم

پنج سال پیش که به ایران مهاجرت کردم اصلا"چنین روزی رو نمیدیدم...دختری که ۵ سال پیش ایران رو برای زندگی انتخاب کرد، حتی روزهای اول خیلی سخت میتونست با آدم ها سلام و احوال پرسی کنه ، حالا در مقابل مردم سرزمین ایران نشسته اون هم توی چه روزهای...روزهای ماه مبارک رمضان...همه اینها رو از لطف و محبت خداوند میدونم، خداوندی که حواسش به تک تکه بنده هاش هست...

برنا خورشیدی

محور اصلی برنامه رفیق امسال، موضوع مهاجرت معکوس و بررسی نمونه های موفق آن خواهد بود! به همین منظور برنا خورشیدی که اهل کشور ترکیه است، به عنوان مجری برنامه انتخاب شده است و مهمانان اصلی برنامه نیز فرهیختگانی هستند که هر یک به دلیل خاصی از کشور مهاجرت نموده اند و دوباره به کشور بازگشته اند و موفقیت هایی را بدست آورده اند. بنابراین بررسی نمونه های موفق زیست در خارج از کشور و دلایل بازگشت به وطن موضوع اصلی گفتگوهای فصل دوم برنامه رفیق است. علاوه بر این، بخش های جذاب و متنوع دیگری در این برنامه پخش خواهد شد.

در بخش دوربین رفیق، موضوع مهاجرت در قشر نوجوان در قالب های گزارشی و همچنین دوربین مخفی از سطح جامعه با بررسی میدانی خواهد شد. دعوت از هنرمندان مختلف گرافیک، طراحی، نقاشی و خوشنویسی در بخش رفیق هنرمند نیز شکل جدیدی از هنر معنوی ماه مبارک رمضان را به نمایش خواهد گذاشت.

ارتباط اینترنتی با نوجوانان ایرانی خارج از کشور و بررسی تجربه زیست در خارج از کشور از دیگر بخش های برنامه رفیق ویژه افطار خواهد بود.

در برنامه رفیق ویژه سحر نیز که حجت الاسلام رضوانی اجرای آن را به عهده خواهد داشت، به موضوع تبلیغ معارف دینی در خارج از کشور پرداخته می شود. در بخش گفتگوی تنهایی نیز نوع مناجات های خودمانی نوجوانان با رفیق الهی در خلوت های تنهایی بررسی می شود. برنامه رفیق ۲ به تهیه کنندگی محمدحسن حیدری از چهارشنبه هر روز یک ساعت پیش از اذان مغرب و اذان صبح روی آنتن شبکه امید می رود.

اما برنا خورشیدی ، مجری تلویزیون در مصاحبه ای درباره برنامه رفیق می گوید:

محور اصلی این برنامه مهاجرت معکوس و داستان ایرانی‌ هایی است که به خارج از کشور مهاجرت کردند و به دلایل مختلف به ایران بازگشتند.

وی درباره دلیل انتخاب خود برای اجرای برنامه رفیق می گوید:

دلیل انتخاب من به عنوان مجری برنامه رفیق ، اهل ترکیه بودن و مهاجرتم از ترکیه به ایران بود. من برای اجرا هیچ آموزشی ندیدم. همچنین حرف‌ های زیادی برای گفتن در برنامه دارم؛ اما به دلیل اینکه با زبان خودم اجرا نمی‌ کنم، برخی از جملاتم ناقص می‌ ماند. البته من پنج  سال پیش به ایران آمدم و به تازگی زبان فارسی را آموخته ام؛ بنابراین اگر اشتباهی هم در کلمات داشته باشم به من خرده نمی‌ گیرند.

برنا خورشیدی

برنا خورشیدی با اشاره به حضور افراد با تجربه در برنامه رفیق مطرح کرد:

معتقدم با حضورم در این برنامه به عنوان مجری شخصیتم به رشد می‌ رسد. همچنین افرادی با دیدگاه‌ های متفاوت در این برنامه به عنوان مهمان حضور دارند که از تجربه بالای آن‌ ها استفاده می‌کنم؛ بنابراین همنشینی با این بزرگان به رشد شخصیت من می‌ افزاید. فعالیت به عنوان مجری را در ذهن نداشتم؛ اما اگر از این به بعد هم پیشنهاد اجرا به من داده شود و توانایی انجام آن را داشته باشم، قبول می‌ کنم. من بیشتر خودم را مستندساز و گردشگر می‌ دانم.

من قبل از برنامه رفیق در مستند مسابقه ناهار فامیلی در شبکه افق مجری بودم! امیدوارم روزی بتوانم از فرهنگ‌ های مختلف ایران، با زبان فارسی مستند بسازم.

برنا خورشیدی با اشاره به بازخورد مخاطبان از اجرای خود بیان کرد: بازخورد مردم و دوستانم تا به حال مثبت بوده است. مخاطبان انرژی مثبت می‌ دهند و از لهجه من خوششان می‌ آید. حرفی که برخی از دوستان به من زدند، این بود که اجرایم رو به پیشرفت است. من الگویی برای اجرا ندارم و تا الان توجهی به نوع بیان مجری‌ های مختلف نداشتم. البته زمانی هم برای الگوبرداری من باقی نمانده است؛ زیرا در حال ضبط برنامه هستیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها