اولین فیلم از لحظه اعتراف پدر بابک خرمدین به قتل + عکس آرزو خرمدین

کد خبر: 1067551

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران جزئیات جدید از اعترافات پدر و مادر بابک خرمدین درباره چگونگی ارتکاب ۳ قتل بیان کرد.

اولین فیلم از لحظه اعتراف پدر بابک خرمدین به قتل + عکس آرزو خرمدین

بابک خرمدین متولد سال ۱۳۵۳ بود. بابک خرمدین در تهران بدنیا آمد. بابک خرمدین دانش آموخته رشته سینما و دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران بود. بابک خرمدین در خانواده ای کم جمعیت به دنیا امد و مجردی زندگی میکرد و با پدر و مادرش اختلاف داشت. بابک خرمدین در سال ۱۳۷۹ در دوره فیلم سازی یک ساله انجمن سینمای جوانان دفتر تهران شرکت کرد و سپس وارد عرصه فیملسازی شد و بعد از مدیت راهی خارج از کشور و انگلیس برای ادامه تحصیل شد

اعترافات جدید پدر سنگدل بابک خرمدین

بابک خرمدین

محمد شهریاری در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند رسیدگی به پرونده قتل بابک خرمدین و اعترافات جدید پدر و مادر وی مبنی بر قتل دختر و دامادشان نیز اظهار کرد: پدر بابک، 4 فرزند به نام‌های آرزو متولد 51، بابک متولد 53، افشین متولد 54 و آذر متولد 61 دارد. آرزو در ابتدا ازدواج کرده اما سال 88 از همسرش جدا شده بود. سپس آرزو به عقد پسرعمه‌اش درآمده بود و از بیماری ام‌اس رنج می‌برد.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران ادامه داد: پدر بابک مدعی شده که همسر آرزو به نام فرامرز مشکلات اخلاقی داشته و وی را به همان شیوه قتل بابک، در سال 90 به قتل رسانده و جسدش را به خارج از خانه منتقل کرده و در سطل زباله انداخته است. 

وی تصریح کرد: پدر بابک مدعی است در ابتدا پس از قتل فرامرز، خانواده وی اعلام فقدان کرده بودند و خودروی فرامرز نیز حوالی فرودگاه مهرآباد پیدا شده بود اما باید بررسی شود تا مشخص شود که در آن زمان چه اتفاقاتی روی داده و آیا پرونده فقدان فرامرز پیگیری شده یا خیر.

شهریاری با بیان اینکه پدر بابک مدعی شده دخترش به ترکیه رفته اما بررسی‌ها کذب بودن این اظهارات را نشان داد، گفت: پدر بابک به همراه همسرش مدعی هستند در سال 97 آرزو را به دلیل مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و ارتباط با افراد غریبه به همان شیوه قتل بابک، به قتل رسانده‌اند. 

بابک خرمدین

عکس آرزو خرمدین به نقل از رکنا

معاون دادستان تهران، ادامه داد: ما در همان روز نخست بازداشت والدین بابک، این احتمال را می‌دادیم که آنها مرتکب دو فقره قتل دیگر شده بودند و اطمینان داشتیم که دختر آنها (آرزو) مفقود شده است. اکنون نیز باید تحقیقات بیشتری انجام شود که آیا فرد یا افراد دیگری از این خانواده مفقود شده‌اند یا خیر اما به نظر نمی‌رسد فقدان سایر بستگان این خانواده مطرح باشد.

شهریاری با بیان اینکه پزشکی قانونی اعلام کرده متهمان این پرونده مخصوصا پدر بابک بیش از 95 درصد از سلامت عقلی و روانی برخوردار هستند، گفت: به نظر می‌رسد پدر بابک در سلامتی کامل به سر می‌برد و جنون نداشته است هرچند باید معاینات مجدد انجام شود. پدر بابک جزئیات قتل‌ها و اسامی و مطالب دیگر را به خوبی بیان می‌کند و این می‌تواند دلیلی بر صحت روانی وی باشد. 

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان اینکه خانواده بابک از سال 1340 در منطقه اکباتان سکونت داشتند، خاطرنشان کرد: تحقیقات برای یافتن سایر اجزای جسد بابک و همچنین جسد آرزو و فرامرز در جریان است و بررسی‌های بیشتری باید در این زمینه صورت گیرد. 

بابک خرمدین

این مقام قضائی با تأکید بر اینکه بیشتر متهمان مثله‌ کردن اجساد را پس از قتل با انگیزه انتقال راحت به خارج از منزل انجام می‌دهند، گفت: پدر بابک بیشتر تفکرات ملی دارد تا مذهبی و حتی به خاطر همین تفکرات و تعلق خاطر به بابک خرمدین، نام خانوادگی خود را عوض کرده بود. همچنین عنوان می‌کند که حق داشته بابک را به خاطر فساد اخلاقی‌اش به قتل برساند و اعتقاد دارد که آدم باید پاک باشد.

شهریاری یادآوری شد: مادر بابک خرمدین نیز عنوان می‌کند که تحت فشار همسرش نبوده و از تمام ماجراها باخبر بوده است.

به گفته این مقام قضائی، تحقیقات درباره این پرونده همچنان در جریان است.

بابک خرمدین از قتل‌ خواهر و شوهر خواهرش اطلاع داشت؟ 

بابک خرمدین

قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در آن زمان که قتل خواهر و شوهرخواهرش اتفاق افتاد مرحوم خرمدین در همان خانه زندگی می کرده یا اصلاً آن مرحوم هم از این جنایت مطلع بوده یا خیر، گفت: به گفته پدر و مادر (قاتلان) آن زمان مرحوم خرمدین در انگلستان و خارج از ایران بوده است.

این دو فرد می‌گویند پسرشان حدس‌هایی می‌زده اما نمی‌دانسته و هیچ وقت مطمئن نشده بوده که این جرم یا جنایت رخ داده است.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها