3 آموزشی که برای موفقیت در هر سرمایه گذاری باید بدانید

کد خبر: 1110836

بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال به طور کلی مانند هر مفهوم نو و جدید دیگر نیاز به آموزش دارد. مادامی که شما آموزش های مناسبی در این زمینه نبینید عملا نمی توانید انتظار سوداوری خوبی در این بازار داشته باشید. اما مسئله ای که وجود دارد این است که بازار ارزهای دیجیتال یک بازار نوپاست و سابقه کمی در دنیای اقتصادی دارد. از این رو نمی توان انتظار داشت که آموزش بیت کوین و بازار ارز دیجیتال به صورت کامل و بی نقص در سطح اینترنت و بازار وجود داشته باشد. با این وجود می توان آموزش بیت کوین را از چند جنبه آموزشی مورد بررسی قرار داد.

جنبه اول، مسئله تحلیل تکنیکالی است. در این نوع آموزش تریدر قادر خواهد بود که بر اساس اطلاعات نموداری و چارتی روند قیمتی ارز دیجیتالی مانند بیت کوین را مورد بررسی قرار دهد. در بازارهای اقتصادی دنیا استفاده از تحلیل تکنیکال بسیار معمول و متداول است. از این رو بسیاری تصور می کنند که استفاده صرف از آموزش تکنیکالی و نگاه تکنیکالی به دوره هایی مختلف مانند دوره پرایس اکشن می تواند کافی باشد. نظر شما چیست؟

دوره آموزش مدیریت پرتفوی شکارروند

جنبه بعدی این آموزش ها مسائل بنیادی یا همان تحلیل فاندامنتال است. این نوع تحلیل که از نظر بنیادی به ارز دیجیتال نگاه می کند باعث می شود که شما توانایی معامله و سرمایه گذاری بلند مدت پیدا کنید. معمولا تحلیل بنیادی کار تخصصی و نسبتا سختی است و کمتر کسی سراغ آن می رود. در واقع این تحلیل فاکتورهای بسیاری دارد که معمولا پیش نیازهایی وابسته به رشته اقتصاد یا حسابداری در آن دخلیل است.

اما جنبه سومی که آموزش بیت کوین را می تواند شامل شود مبحثی به نام تفکر و بینش اقتصادی است. در واقع یک تریدر یا سرمایه گذار باید استراتژی را به خوبی درک کند و بتواند مفاهیم مختلف آن را در بازار پیدا کند. دوره آموزش مدیریت پرتفوی و ... می تواند در این جنبه از آموزش قرار بگیرد. روزانه ده ها خبر ریز و درشت از سراسر دنیا مخابره می شود. اما تشخیص این که کدام یک از این اخبار موثر و کدام یک بی اثر هستند همه و همه به شما وابسته است. آیا می توانید این کار را انجام دهید؟

آموزش بیت کوین و کافی نبودن آموزش تحلیل تکنیکال

همانطور که گفتیم بسیاری آموزش بیت کوین را برابر با آموزش تحلیل تکنیکال می دانند. حتی این افراد مهمترین استراتژی های موجود از جمله دوره پرایس اکشن را تنها و تنها از دید تکنیکالی نگاه می کنند. حال سوال اصلی این است که آیا این نگاه و این دید درست است؟

در واقع شما کافی است یک بار در سطح اینترنت عباراتی مانند " دوره تابلوخوانی پیشرفته " و ... را جست و جو کنید. ده ها نوع آموزش رایگان و پولی در اختیار شما قرار می گیرد که در غالب موارد این ادعا نیز وجود دارد که این آموزش ها برترین و بهترین نوع آموزش در دنیا محسوب می شود!

اما مسئله ای که وجود دارد این است که اگر این آموزش ها کارایی لازم و کاربردی را داشت احتمالا امروز بسیاری در بازارهای اقتصادی و مالی تبدیل به میلیونر می شدند و کمتر کسی در این بازارها ضرر می کرد. اما واقعیت چیز دیگری است. تحلیل تکنیکال تنها به شما ابزارهای مورد نیاز را آموزش می دهد که حتی ممکن است بسیاری از این ابزار به درد شما نخورد! در حالی که شما در این بازارها نیاز به جنبه های دیگری از آموزش هم دارید.

دوره آموزش بیت کوین

از طرف دیگر یک تفاوت اصلی تحلیل تکینیکال در بازار ارز دیجیتال با سایر بازارها وجود دارد. در واقع بازار ارزهای دیجیتال کاملا نو بنیاد و تازه است. به عبارت ساده تر بازار ارزهای دیجیجتال سبقه کمی در اختیار تریدر می گذارد. از این رو شما قدرت چندانی در تحلیل تکنیکال نخواهید داشت.

به عبارت ساده تر شما نیاز به آموزش بیت کوین به واسطه تحلیل تکنیکال دارید اما این آموزش به هیچ عنوان کافی نیست. پیشنهاد ما این است که در آخرین مرحله آموزشی سراغ آموزش تحلیل تکنیکال بروید. در این حالت شما می توانید ساده تر و راحت تر بدانید که چه ابزاری به کار می آید و سراغ چه ابزاری نباید رفت.

دوره آموزش مدیریت پرتفوی یا مسئله بنیادی؟

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم، بازار ارز دیجیتال یک بازار نو بنیاد و تازه است و این مسئله بدین معنی است که عملا سابقه کمی برای تحلیل تکنیکالی والبته بنیادی در اختیار تریدرها و فعالان اقتصادی قرار می دهد. از طرف دیگر بررسی بنیادی بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارها تفاوت های عمده ای دارد. در بازار ارز دیجیتال عملا نوع تولید و نوع اقتصاد فرق می کند. در این بازار کاربرد و کارکرد اهمیت اصلی دارد. در حالی که در سایر بازارها نوع تولید و مصرف حرف اول را می زند.

همه این ها ما را به سومین و آخرین جنبه آموزش، یعنی آموزش بینش اقتصادی می رساند. شما ابتدا باید اقتصاد و بازار اقتصادی را درک کنید. به نوعی شم اقتصادی خودتان را تقویت کنید. شما باید بدانید که در اقتصاد مادامی که یک نفر ضرر نکند نفر دیگری سود نخواهد کرد. شما باید یاد بگیرید که در بازارهای اقتصادی دولت و بزرگان سرمایه ای حرف اول را می زنند و شما قرار نیست با این گروه ها وارد جنگ شوید. بلکه باید یاد بگیرید که رد پای آن ها را در این بازارها پیدا کنید و بر اساس قدم آن ها رو به جلو حرکت کنید. این مسئله می تواند به شما کمک بزرگی در این زمینه کند. پس به طور کلی مهمترین جنبه آموزشی یاد گیری تفکر اقتصادی و بینش بازاری است.معامله بیت کوین

شما باید بتوانید بازار را بفهمید. آن را درک کنید و بدانید که دقیقا روند بازار به چه معنی است. به عبارت ساده تر  بازار های اقتصادی در هر حالتی متشکل از تریدرها و معامله گرانی است که انسان هستند! بنابراین شما باید رفتار انسان ها را در این بازارها درک کنید. باید بدانید که اخبار چه تاثیری روی این رفتار خواهد داشت. بر اساس این شناخت و این بینش شما می توانید سراغ جنبه های بنیادی و تکنیکالی ارزهای دیجیتال بروید. این جاست که این آموزش ها به کار می آید و شما را به سمت موفقیت هل می دهد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها