چطور لوازم ضروری خانه را انتخاب کنیم؟

کد خبر: 1114323

انتخاب وسایل خانه علاوه بر اینکه باید به لحاظ ظاهر و زیبایی نظر شما را جلب کند، باید کارایی نیز داشته باشد و بتوانید برای سال‌ها از آن به خوبی استفاده کنید. همان‌طور که می‌دانید قیمت وسایل خانه خصوصا وسایل ضروری آشپزخانه، این روزها قیمت‌های بالایی دارند و به همین خاطر باید در انتخاب بسیار دقت کرد و بهترین‌ها را از نظر کارایی و زیبایی انتخاب کنید.

طبق مقاله منتشر شده در وب‌سایت وینوک، در بازار لوازم خانگی ده‌ها برند مختلف فعالیت می‌کنند. هرکدام از این برندها ادعا می‌کنند که بهترین کیفیت و مناسب‌ترین محصول را ارائه می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود موقع خرید کاملا گیج شویم. مخصوصا اگر بخواهیم برای جهیزیه خرید کنیم یا تمام وسایل خانه خود را نونوار کنیم، کار ما سخت‌تر هم می‌شود. بهتر است قبل از هر چیز یک لیست از لوازم مورد نیاز خود تهیه کنید. ممکن است برخی وسایل مانند یخچال در خانه شما ضروری باشند، اما برخی لوازم دیگر مانند دستگاه قهوه‌ساز اصلا به درد شما نخورند. تهیه فهرست لوازم ضروری به شما کمک می‌کند تا هنگام خرید لوازم خانه از خرید چیزهایی که واقعا احتیاج ندارید، اما فروشنده‌ها و تبلیغات به شما پیشنهاد می‌کنند اجتناب کنید.

خرید لوازم ضروری منزل را با یک برنامه آغاز کنید

ارزیابی نیازها و اهداف شما برای خانه به شما کمک می‌کند تا وسایل مهمی مانند یخچال، گاز، ماشین لباس‌شویی، مبل و لوازم ضروری دیگر را با چشم باز و همچنین آگاهی کامل خریداری کنید. کارهایی که باید برای برنامه ریزی خرید انجام دهید را در ادامه بیان خواهیم کرد.

بودجه اولیه خود را تعیین کنید

چه در حال اسباب کشی به خانه جدید باشید و چه قصد تغییر دکوراسیون خانه فعلی خود، باید به خوبی بدانید که میزان بودجه شما برای خرید چه میزان است. ممکن است شما برای خرید وسایل ضروری بودجه داشته باشید و وسایلی مانند قهوه ساز، پلوپز، ساندویچ‌ساز و یا میز کافی‌بار در بودجه‌بندی شما جایی نداشته باشند. بنابراین، اگر از قبل بدانید که چه میزان بودجه دارید، می‌توانید بهترین و درست‌ترین لوازم را برای خود انتخاب کنید و از زیاده‌روی پیشگیری کنید.

عملکرد وسایل و سبک زندگی خود را لحاظ کنید

هنگام برنامه‌ریزی برای خرید وسایل ضروری خانه خود، باید سبک زندگی خانواده خود را نیز در نظر بگیرید و آن را بر اساس شیوه زندگی خود انتخاب کنید. شما باید مطمئن شوید که وسایل با خانه و مدل چیدمان حال حاضر آن همخوانی دارند. به عنوان مثال، فارغ از کشور تولیدکننده و برند یخچال قبل از خرید به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید. معمولا موقع نصب کابینت‌ها در آشپزخانه فضایی برای یخچال در نظر گرفته می‌شود. مراقب باشید یخچال فریزری بگیرید که از فضایی که دارید بزرگ‌تر نباشد. یا اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید، شاید اجاق گازهای فردار بیشتر برای شما مناسب باشد تا گازهای رومیزی.

به این فکر کنید که وسیله‌ای که می‌خرید تا چند سال برای شما کارایی دارد. برند و آوازه وسایل می‌تواند به شما کمک کند تا سراغ وسایلی بروید، که حداقل تا پنج سال آینده شما را مجبور به خرید دوباره نکنند.

سازگاری ظاهر وسایل با چیدمان خانه را در نظر بگیرید

زمانی که بودجه خود را برای خرید وسایل مشخص کنید، می‌توانید سراغ وسایلی بروید که هم کارایی خوبی دارند و هم ظاهر آنها به چیدمان خانه شما می‌آید. در آشپزخانه‌های لوکس امروزی، وسایل نقش بسیار مهمی در زیبا به نظر رسیدن فضا دارند و این شما هستید که با انتخاب هوشمندانه می‌توانید این زیبایی را به خانه خود بدهید.

وسایل چوبی خانه از جمله مواردی هستند که می‌توانند ظاهر خانه بسیار شیک و مدرن کنند. برای انتخاب رنگ وسایل چوبی به سلیقه شخصی و سبک دکوراسیون منزل خود توجه کنید. اگر فرزند کوچکی در خانه دارید بهتر است از رنگ‌های تیره برای پارچه مبلمان استفاده کنید که دیرتر کثیف می‌شوند.

اگر خانه‌ی کوچکی دارید، به هیچ عنوان سراغ وسایل بزرگ و با رنگ‌های خیلی تیره نروید. این کار می‌تواند خانه شما را کوچک نشان دهد و عملا از هزینه‌ای که کردید، هیچ جذابیتی دریافت نخواهید کرد. این کار در مورد تخت‌خواب و روتختی بسیار صدق می‌کند.

نکات کلی در مورد خرید لوازم ضروری خانه

اگر بخواهیم به صورت کلی نکات مهم در خرید لوازم ضروری خانه را بیان کنیم، این نکات به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

  • نیازهای اصلی: وسایلی در بازار وجود دارند که به ظاهر بسیار زیبا و جذاب هستند، اما در نهایت برای خانه شما کاربردی ندارند.
  • اندازه و متراژ خانه: با توجه به سایز خانه خود باید وسایل را انتخاب کنید و مسلما وقتی خانه‌ای کوچک دارید، باید از خرید وسایل بسیار بزرگ خودداری کنید.
  • توجه به مصرف انرژی: معمولا میزان مصرف انرژی وسایل برقی با برچسب‌هایی بر روی آنها مشخص شده است.
  • توجه به خدمات پس از فروش: با توجه به قیمت وسایل ضروری خانه، در زمان خرید حتما باید به دنبال این باشید که وسایلی را پیدا کنید که عمر مفیدی داشته باشند و فروشگاه و برندی که از آن خرید می‌کنید، خدمات پس از فروش و گارانتی را نیز ارائه دهد.

هوشمندانه خرید کنید

هنگام خرید لوازم خانگی، مرجع خرید خود را هوشمندانه انتخاب کنید. فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید و یا وب‌سایتی که برای خرید سراغ آن می‌روید، باید اطلاعات تمام محصولات را در اختیار شما قرار دهد تا در انتخاب به شما کمک کند. حتی اگر سراغ فروشگاه‌ها می‌روید، آنها می‌توانند با توجه به چیدمان خانه به شما توصیه‌هایی نیز ارائه دهند.

همچنین، دانستن زمان و مکان خرید هم می‌تواند به شما در صرفه جویی کمک کند. برای مثال فروش‌ها و تخفیفات ویژه فصلی بهترین زمان برای خرید وسایل ضروری به شمار می‌آیند. با در نظر گرفتن تمام این موارد خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید و وسایلی بخرید که بتوانید بهترین استفاده را از آنها بکنید.

منبع: وینوک

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها