نحوه شستن اصولی کتانی در ماشین لباسشویی

کد خبر: 1123215

چگونگی-شست-و-شوی-کتانی-در-ماشین-لباسشویی

کتانی یکی از لوازمی است که افراد در طول روز از آن به کرات استفاده می کنند و همین استفاده زیاد آن سبب آلودگی و کثیفی و ایجاد بوی بد در آن می گردد. اما بیشتر افراد وقت و زمان کافی برای شستن این وسیله پرکاربرد را ندارند. یکی از راه کارهایی که برای شستن کتانی بسیار مناسب و خوب است، شست و شوی آن به وسیله ماشین لباسشویی است. برای شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی باید مراحل و کارهایی را انجام دهید. از جمله مراحل شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی می توان به آماده سازی، استفاده از برنامه شست و شوی مناسب، استفاده از محافظ کتانی و استفاده از کیسه محافظ، انتخاب شوینده مناسب و انتخاب خشک کننده مناسب اشاره نمود که در متن به طور کامل مورد بررسی قرار می دهیم. اما باید بدانید که استفاده اشتباه و نادرست از ماشین لباسشویی و عدم شست و شوی اصولی کتانی ممکن است سبب بروز ایراد و مشکل در ماشین لباسشویی شود. بیشتر افراد از استفاده و شست و شوی اصولی کتانی در ماشین لباسشویی اطلاع درستی ندارند و همین امر باعث بروز خرابی در دستگاه آن ها می گردد. 

در صورت بروز این مشکل نیز می توانید از نمایندگی تعمیرات لباسشویی اعم از نمایندگی تعمیرات لباسشویی بوش ، آاگ و...کمک بگیرید و یا با متخصصین و افراد ماهر در این زمینه تماس حاصل فرمایید. رسا سرویس یکی از شرکت های تعمیراتی و تأمین کننده قطعات انواع لوازم خانگی از تمامی برندهای روز دنیا است که با به کارگیری افرادی ماهر و متخصص اقدام به ارائه خدمات برای مشتریان خود نموده و شما عزیزان در صورت بروز مشکل برای ماشین لباسشویی و هر لوازم خانگی دیگری می توانید با خیالی آسوده، دستگاه خود را به آن ها بسپارید و سالم تحویل بگیرید. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با نحوه شستن اصولی کتانی در ماشین لباسشویی آشنا کنیم تا شما عزیزان در مواقع نیاز با مطالعه مطالب این مقاله بتوانید عملکرد بهتر و موفق تری داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چگونگی شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی

برای این که بتوانید کتانی و کفش خود را در ماشین لباسشویی به درستی و بدون آسیب وارد کردن به ماشین لباسشویی خود بشویید، باید یک سری نکات و موارد را رعایت کنید و مراحلی را انجام دهید. به عنوان مثال پیش از شست و شوی کتانی به وسیله ماشین لباسشویی، آماده سازی کتانی ، سپس استفاده از ماشین لباسشویی و خشک کردن کتانی است که در ادامه به بررسی و شرح هر یک از این موارد می پردازیم. اما باید به این نکته توجه کنید که در صورت عدم رعایت این موارد و نداشتن اطلاعات کافی ممکن است به ماشین لباسشویی آسیب وارد شود. 

در صورت بروز مشکل برای ماشین لباسشویی خود نیز به هیچ عنوان نگران نباشید می توانید از متخصصین و افراد ماهر کمک بگیرید و مشکل به وجود آمده را به درستی برطرف نمایید. رسا سرویس یکی از شرکت های تعمیراتی و تأمین کننده قطعات لوازم خانگی است که با به کارگیری نیروی کار متخصص و ماهر اقدام به ارائه خدمات تعمیراتی برای تمامی لوازم خانگی اعم از تعمیر اجاق گاز آریستون و تعمیر ماشین لباسشویی و ... پرداخته است و شما عزیزان می توانید با اطمینان خاطر لوازم خانگی خود را به آنان بسپارید و این متخصصین مشکل به وجود آمده را به بهترین نحو برطرف می نمایند.

آماده سازی کتانی پیش از شست و شو مرحله اول شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی 

گفتیم اولین قدم در شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی آماده سازی آن است. آماده سازی کتانی خود شامل مراحلی می شود. برای آماده سازی کتانی به منظور شست و شوی آن در ماشین لباسشویی بهتر است یک شب قبل از شستن در ماشین لباسشویی، کفی آن را خارج نمایید و به منظور از بین بردن بوی نامطبوع آن، کتانی را در داخل ظرفی پر از جوش شیرین قرار دهید. کتانی را برای مدت 24 ساعت درون بگذارید بماند. سپس سعی کنید آلودگی ها و کثیفی های بیش از حد نظیر گل و ... را به وسیله دستمالی تمیز از روی کتانی تمیز کنید تا گل و کثیفی به ماشین لباسشویی آسیبی وارد نکند. همچنین سنگ ریزه های موجود در کف کتانی را نیز از آن جدا کنید. در مرحله بعد بندهای کتانی خود را باز کرده و از آن جدا کنید و به صورت جداگانه در ماشین لباسشویی قرار دهید. زیرا خاک در سوراخ های آن تجمع نکرده و کتانی بهتر شسته می شود. 

برای این که بندها به یکدیگر گره نخورد، بهتر است آن ها را در داخل یک کیف توری قرار دهید، سپس در داخل ماشین لباسشویی بگذارید. در صورتی که کتانی شما دارای لکه های بسیار زیادی است، بهتر است پیش از انداختن آن درون ماشین لباسشویی به وسیله یک لکه بر، آن را از بین ببرید. مهم ترین نکته ای که باید به آن دقت کنید آن است که پیش از شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی چک کنید که کتانی ها قابل شست و شو با ماشین لباسشویی هستند یا خیر، زیرا در صورت مناسب نبودن، انجام این کار باعث خرابی آن ها می گردد. به عنوان مثال کتانی های چرمی یکی از مواردی هستند که نیاز به مراقبت بیشتری دارند و نمی توان آن ها را به وسیله ماشین لباسشویی شست.

نحوه-شستن-اصولی-کتانی-در-ماشین-لباسشویی

استفاده از محافظ کتانی و کیسه محافظ مرحله دوم شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی

پس از انجام مراحل بالا و آماده سازی کتانی، نوبت به استفاده از ماشین لباسشویی می رسد. برای این که کتانی خود را در داخل ماشین لباسشویی بشویید، بهتر است آن را به همراه چند پارچه و حوله بلا استفاده قرار دهید. در واقع یکی دیگر از راه کارهایی که برای شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی باید انجام داد و سبب محافظت از کتانی و عدم تخریب آن می گردد، استفاده از محافظ کتانی است. این حوله ها و پارچه ها نقش محافظتی را برای کتانی ایفا می کنند و باعث می شوند تا کتانی در هنگام شست و شو در فضایی نرم قرار گرفته و آسیب نبیند. استفاده از کیسه های محافظ سوراخ دار نیز برای شست و شوی کتانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. 

انتخاب مواد شوینده مناسب و به اندازه مرحله سوم شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی

مرحله بعدی در استفاده از ماشین لباسشویی جهت شست و شوی کتانی این است که از شوینده های مخصوص کتانی استفاده کنید. اما به طور کلی در صورت نبود این شوینده ها باید بدانید که حتماً از مایع شوینده برای شستن کتانی استفاده نمایید و این مایع را به اندازه بریزید. استفاده بیش از اندازه از مایع نه تنها سبب پاکیزگی و تمیزی کتانی نمی شود، بلکه موجب سفتی و خشکی آن نیز می گردد. زیرا مقداری از مایع بر روی کتانی باقی می ماند و سبب آسیب رساندن به کتانی می شوند. اما به چه علت از پودر برای شست و شوی کتانی استفاده نکنید. استفاده از پودر سبب باقی ماندن مقداری از آن بر روی کتانی می گردد و این امر به کتانی آسیب وارد می کند، زیرا پودر به داخل کتانی می چسبد. پس بهتر است از مواد شوینده مخصوص استفاده شود اما در صورت نبود از مایع برای انجام این کار کمک بگیرید.

اطلاع از برنامه شست و شوی مناسب مرحله چهارم شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی

مرحله بعدی در شست و شوی کتانی به وسیله ماشین لباسشویی اطلاع از برنامه شست و شوی مناسب است. برنامه مناسب شست و شو بر اساس سرعت شست و شوی آن تهیه می شود. سعی کنید از برنامه ملایم استفاده نمایید. برای شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی بهتر آن است که تنظیمات دستگاه را بر روی دور ملایم و آب سرد قرار دهید. دور ملایم سبب می شود تا کتانی ها در هنگام شست و شو بیش از اندازه با یکدیگر برخورد نکنند و اصطکاک کمتری پیدا کنند و در نتیجه آسیب کمتری ببینند. استفاده از آب سرد نیز موجب عدم چروک شدگی کتانی می گردد.

خشک کردن کفش ها مرحله پنجم شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی

پس از شست و شوی کتانی خود در ماشین لباسشویی بهتر است آن را سریعاً از ماشین لباسشویی خارج کنید. ماندن کتانی در ماشین لباسشویی پس از شست و شو سبب ایجاد بوی بد و رطوبت در دستگاه و کتانی می گردد. به همین دلیل باید پس از اتمام کار ماشین لباسشویی، کتانی را از آن خارج نمایید. برای خشک کردن آن به هیچ عنوان از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. زیرا این امر سبب آسیب واردش شدن به کتانی می گردد. بهتر است برای خشک کردن کتانی، آن را در معرض آفتاب قرار دهید تا به خوبی خشک شود.

 برای این که فرم کتانی ها خراب نشود از یک روزنامه کمک بگیرید و در داخل کتانی قرار دهید. این کار علاوه بر اینکه موجب فرم دهی کتانی می گردد، رطوبت داخل آن را نیز به خوبی جذب کرده و از بین می برد. پس از انجام این کارها، کفی های کتانی را نیز به وسیله جوش شیرین و با استفاده از یک مسواک یا برس کوچک به خوبی بشویید تا خوب تمیز شود. سعی کنید کفی ها را در زمانی که به طور کامل خشک شدند در داخل کتانی قرار دهید تا از بو گرفتن آن جلوگیری شود. در مرحله آخر بندهای کتانی را نیز پس از خشک شدن، به آن ببندید.

شست-و-شوی-کتانی

جمع بندی نهایی

همان طور که پس تر و در متن این مقاله به آن اشاره نمودیم، کتانی ها یکی از پر مصرف ترین و پر استفاده ترین لوازم شخصی هستند که روزانه به کرات از آن ها استفاده می شود و همین امر سبب به وجود آمدن کثیفی و آلودگی در آن ها می شود. ماندن آلودگی و کثیفی در کتانی ها موجب پراکنده شدن آن در محیط و آسیب به افراد می گردد. پس بهتر است در پاکیزگی و تمیزی آن کوشا باشید. اما در برخی از موارد افراد به دلیل مشغله کاری و عدم وجود وقت کافی نمی توانند کتانی های خود را تمیز کنند. در این مواقع و به منظور راحتی کار می توان از ماشین لباسشویی برای انجام این کار استفاده نمود.  استفاده از ماشین لباسشویی برای تمیزی و شست و شوی کتانی دارای مراحلی است که در متن به طور کامل آن ها را شرح دادیم. گفتیم برای شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی ابتدا و پیش از انجام هر کاری باید کتانی را آماده کنید. سپس آن را در داخل ماشین لباسشویی قرار دهید و بشویید. همین مرحله ابتدایی و آماده سازی خود شامل مراحلی بود که به طور کامل در متن مورد بررسی قرار دهیم. سپس مرحله شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی را شرح دادیم و مراحل مرتبط با آن را بیان نمودیم. در مرحله نهایی گفتیم چگونه کتانی خود را به خوبی خشک کرده و مورد استفاده قرار دهید. 

اما نکته ای که باید توجه کنید این است که در صورت عدم آگاهی و اطلاع ناکافی از طریقه شست و شوی کتانی در ماشین لباسشویی ممکن است به کتانی و ماشین لباسشویی خود آسیب وارد کنید. حال آن که در این صورت نیز نباید نگران شوید و بهتر است از متخصصین و افراد ماهر کمک بگیرید تا به صورتی اصولی و درست ماشین لباسشویی خود را تعمیر نمایید. رسا سرویس یکی از شرکت های شناخته شده و معتبر در زمینه تعمیراتی و تأمین کننده قطعات تمامی لوازم خانگی از برندهای روز و مطرح دنیا است که با به کارگیری افراد متخصص و مجرب اقدام به ارائه خدمات تعمیراتی و واردات قطعات اصلی و با کیفیت لوازم خانگی از تمامی برندهای مطرح و معتبر نموده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از قیمت ها با کارشناسان این کمپانی تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

https://rasaservices.co/

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها