یارانه جدید | زمان واریز یارانه | یارانه نقدی | کارت اعتباری معیشتی

2 واریزی جدید بحساب سرپرستان خانوار؛ امشب ؟ | یارانه نقدی مهر 1401 کی واریز می‌ شود؟

کد خبر: 1136642

در این خبر به توضیحاتی درباره یارانه نقدی مهرماه 1401 خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

2 واریزی جدید بحساب سرپرستان خانوار؛ امشب ؟ | یارانه نقدی مهر 1401 کی واریز می‌ شود؟

چندیش پیش خبرهایی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است. وزیر اقتصاد گفت: تا مهرماه خبری از تغییر یارانه نقدی وجود ندارد. یارانه نقدی مهرماه به حساب سرپرستان خانوار بزودی واریز خواهد شد. مشخص نیست چه زمانی مشکل یارانه نقدی حل خواهد شد.

در مورد زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۱ یا همان مرحله ۱۴۰ دولت هنوز به شکل رسمی اعلام نکرده است. اما طبق روال ماه‌های اخیر، دولت در روز بیستم هر ماه یارانه نقدی را حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند.

در چنین شرایطی یارانه دهک اول تا سوم همان ۴۰۰ هزار تومان است که به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. این مقدار برای افراد حاضر در دهک چهارم تا نهم به ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. افرادی هم که در دهک دهم قرار گرفته اند، مطابق سنوات گذشته یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد. مگر اینکه به این موضوع اعتراض داشته باشند و اعتراض خود را در سامانه اعلامی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به ثبت برسانند.

در این حالت کارشناسان اعتراض فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر فرد طی شش ماه اخیر گردش مالی بیشتر از ۳۰۰ میلیون، پرواز خارجی و خرید خودرو بالای ۳۰۰ میلیون داشته باشد در دهک دهم قرار می‌گیرد. اگر هم فرد مشمول این موارد نشود، طبق درآمد فرد در دهک اول تا نهم قرار خواهد گرفت.

زمان دقیق برداشت یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۱

در مورد زمان واریز یارانه نقدی مهر ماه ۱۴۰۱ یا همان مرحله ۱۴۰ دولت در روز چهارشنبه بیستم مهر ماه خواهد بود و این یارانه ساعت 24 روز چهارشنبه 20 مهر ماه قابل برداشت و به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. بدین ترتیب یارانه بگیران باید در روز 20 مهر می توانند یارانه خود را برداشت کنند.

توضیحات بهزیستی درخصوص یارانه معلولان دهک دهمی

اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده است، اعتراض خود را ثبت کنند و سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده است که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند.

معاون توسعه مدیریت بهزیستی از معلولانی که به دلیل قرار گرفتن در دهک دهم، یارانه‌شان قطع شده است، اما خواهان دریافت آن هستند، خواست از طریق سامانه اعلامی وزارت کار و رفاه نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند.

مرتضی حسینی، اظهار کرد: اگر یارانه جدید دولت برای افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی که جزو دهک دهم محسوب می‌شوند حذف شده باشد، از طریق سامانه‌ای که وزارت رفاه اعلام کرده است، اعتراض خود را ثبت کنند و سازمان بهزیستی نیز از طریق وزارتخانه این موضوع را پیگیری کرده است که همه افراد دارای معلولیت مشمول دریافت یارانه دولت باشند.

وی بیان کرد: در ستاد گزارشی دال بر این موضوع که یارانه جدید افراد دارای معلولیت تحت پوشش حذف شده باشد، شنیده نشده است و اگر در استان‌ها چنین موضوعی وجود دارد افراد در صورت اعتراض، باید اعتراض خود را از طریق سامانه وزارت رفا اعلام کنند.

بسته حمایتی جدید دولت برای این خانوارها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات حمایتی به ۲۷ خانواده پرنوزاد دارای فرزند چند قلو ( سه قلو و بیشتر) تهرانی خبر داد.

اجرای بسته حمایتی دولت در دو مرحله‌ی (مشمولان کمیته امداد و بهزیستی و مددجویان) و سیاست جبرانی کارکنان دولت اجرایی شد. برای کمک به وضعیت بهبود معیشت و دستمزد خانوارها در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته حمایتی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در دولت تعیین شده که به گروه های هدف پرداخت خواهد شد. بسته حمایتی ویژه ابتدا به عزیزان تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند تعلق خواهد گرفت.همچنین، بسته حمایتی دیگری نیز برای افرادی مانند کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و … که در این دو گروه نبودند پیش بینی شده است .در ادامه به آخرین خبر از بسته حمایتی می پردازیم.

جهانبخش مرادی با بیان اینکه یکی از خدمات کمیته امداد حوزه حمایت‌های اجتماعی کمک به تأمین هزینه‌های مورد نیاز خانواده‌های پرنوزاد (سه قلو و بیشتر) نیازمند واجد شرایط است، گفت: در قالب این خدمت بخشی از هزینه‌های این گروه از جامعه هدف به صورت کمک‌های بلاعوض و معوض ارائه می‌شود.

وی افزود: خانواده‌های پر نوزاد (سه قلو و بیشتر) پس از بررسی نیازمندی از خدمات این نهاد در قالب کمک معیشت، کمک هزینه خرید مسکن و اشتغال زایی بهره‌مند می‌شوند.

مرادی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ خانواده تهرانی دارای فرزند پرنوزاد ( سه قلو و بیشتر) از خدمات این نهاد در بخش‌های مختلف بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود بیش از ۷۶۰ میلیون  تومان در قالب کمک معیشت، کمک هزینه خرید مسکن  و  وام قرض الحسنه ضروری  برای خرید مسکن پرداخت شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که بخش عمده اطلاعات پایگاه رفاه ایرانیان مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است، اعلام کرد که 40 درصد دستگاه ها اطلاعات خود را به این پایگاه نداده اند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت وگو با مهر، با اشاره به موانع اجرای کالابرگ الکترونیکی، اظهار کرد: دولت تا امروز گزارشی از زیرساخت‌های پایگاه رفاه جامع ایرانیان به ما ارائه نداده است.

وی متذکر شد: مطابق نشستی که در کمیسیون اقتصادی مجلس با وزیر قبلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشتیم، اطلاعات پایگاه رفاه جامع ایرانیان ناقص است و برخط نیست. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان مقطع، گزارش‌هایی به ما ارائه شد که نشان داد بیش از ۴۰ درصد از دستگاه‌هایی که باید به پایگاه رفاه جامع ایرانیان اطلاعات دهند، این کار را انجام ندادند و هیچ خط ارتباطی با پایگاه رفاه ایرانیان ندارند.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان بورس و بسیاری از مجموعه‌ها باید اطلاعات خود را به این پایگاه ارائه دهند، اما این کار را انجام ندادند. پورابراهیمی گفت: علاوه بر این، اطلاعات بخش عمده‌ای از مجموعه‌ها و دستگاه‌ها به پایگاه رفاه جامع ایرانیان به صورت آفلاین یا غیربرخط ارائه شده است، یعنی ارتباط برخط وجود ندارد و داده‌های آنان مربوط به شش ماه تا دو سال قبل است.

فرمول محاسباتی دهک‌بندی خانوارها اشتباه است

وی با اشاره به این که فرمول محاسباتی دهک بندی خانوارها برای دریافت یارانه کاملاً اشتباه است، گفت: فرمول محاسبه دهک‌بندی‌ها باید بازنگری شود. شاخص‌های ارزیابی برای بررسی دهک‌ها باید بر اساس داده‌های واقعی باشد و نباید صرفاً مبنای درآمدی، ملاک عمل قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال، فردی به بنده مراجعه کرده است و می‌گوید خودم معلمم و همسرم نیز شاغل است و یارانه ما حذف شده است. وی توضیح داد که درست است من و همسرم هر دو شاغل هستیم، اما دو فرزند معلول داریم و درآمد ما با هزینه‌های مان همخوانی ندارد.

پورابراهیمی ادامه داد: همچنین فردی مراجعه کرده و می‌گوید که من نماینده کشاورزان در پرداخت قبوض آب و برق چاه هستم و به همین دلیل، کل مبالغ کشاورزان دیگر هم در حساب من متمرکز شده است تا قبوض را پرداخت کنم و یارانه مرا حذف کردند. باید محاسبه شود که آیا این مقدار از نقدینگی برای خود کشاورز است یا خیر و سپس درباره اعطا کردن یا اعطا نکردن یارانه وی تصمیم گرفته شود. منبع: خراسان

۲۴۹

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها