رتبه بندی معلمان کی اجرا می شود؟ | تاثیر رتبه بندی معلمان بر معیشت آنان

کد خبر: 1160101

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ابلاغ قانون رتبه بندی معلمان می‌تواند موجب ارتقای معیشت معلمان و کیفیت آموزشی گردد به شرط آنکه محدودیت‌ها و حواشی مانع آن نشود.

رتبه بندی معلمان کی اجرا می شود؟ | تاثیر رتبه بندی معلمان بر معیشت آنان

رتبه بندی معلمان ابلاغ شد. چه معلمانی شامل طرح رتبه بندی معلمان نخواهند شد؟ نگرانی‌های فرهنگیان در مورد آیین ‌نامه رتبه‌ بندی معلمان، در شیوه‌نامه لحاظ شده است. در قانون بودجه سال جاری چقدر اعتبار برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است؟. آخرین جزییات طرح رتبه بندی معلمان پس از ابلاغ آن توسط دولت به وزارت آموزش و پرورش را بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی اسماعیلی نماینده میانه در مجلس در مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«سرانجام قطار رتبه بندی معلمان به ایستگاه‌های پایانی رسید. ابلاغ این قانون می‌تواند هم موجب ارتقای معیشت معلمان و هم ارتقای کیفیت آموزشی گردد، به شرط آنکه پیچ و خم‌های اداری، برخی تنگ نظری ها، محدودیت‌ها و حواشی، مانع آن نشود.»

یکشنبه ۱۲ تیرماه، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

دولت سیزدهم از ابتدا درصدد اجرای رتبه ‌بندی معلمان بود

نوری اظهار داشت: با شروع دولت سیزدهم، رئیس‌جمهور در جمع فرهنگیان با صراحت بیان کردند که قانون رتبه‌ بندی معلمان را تصریح و اجرایی خواهیم کرد، لذا دولت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱، ۲۵هزار میلیارد تومان برای رتبه‌ بندی معلمان اعتبار در نظر گرفت که در مجلس این مبلغ به ۳۸هزار میلیارد تومان افزایش یافت‌. در سال‌های گذشته ۲۰هزار میلیارد تومان برای اجرای سه‌ساله رتبه‌بندی در نظر گرفته‌ شده بود، درحالی‌که در دولت سیزدهم برای ۱۸ماه ۳۸هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته ‌شده است.

چه تعداد کارکنان آموزش و پرورش شامل رتبه ‌بندی معلمان می‌شوند؟

عضو کابینه دولت ایران قوی اظهار کرد: ۸۰۰هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش شامل قانون رتبه ‌بندی معلمان می‌شوند و در حال حاضر اختلاف ماهوی بین آیین‌نامه پیشنهادی و آیین‌نامه ابلاغی وجود ندارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها