قیمت بنزین گران شد؟ | قیمت بنزین سه نرخی می شود

کد خبر: 1173982

به‌زودی دوگانه‌ واردات و افزیش قیمت یا تولید بنزین پتروشیمی نیز به میدان خواهند آمد.

قیمت بنزین گران شد؟ | قیمت بنزین سه نرخی می شود

افزایش قیمت بنزین، موضوعی است که بارها مطرح شده است. بنزین یک کالای استراتژیک و مهم برای جامعه است، هر بار عده‌ای با هدف تشویش اذهان و روحیه جامعه، اخبار کذبی در مورد افزایش قیمت بنزین مطرح می‌کنند؛ که نه در دولت و نه در مجلس شورای اسلامی هیچ مصوبه ای در خصوص افزایش قیمت بنزین در دست بررسی نیست. حتی بارها مقامات کشور اعلام کرده‌اند که قیمت بنزین در سال‌جاری یعنی سال ۱۴۰۱ تغییری نخواهد داشت. در ادامه آخرین خبر از افزایش قیمت بنزین را بخوانید. 

به‌زودی دوگانه‌ واردات و افزیش قیمت یا تولید بنزین پتروشیمی نیز به میدان خواهند آمد

کارشناسان و تحلیلگران حوزه انرژی اعتقاد دارند که تغییرات قیمتی بنزین در سال آینده بسیار محتمل است و همین امر می‌تواند زمینه را برای بالاتر بردن انتظارات تورمی مهیا کند.

به باور تحلیلگران، به‌زودی دوگانه‌ واردات و افزیش قیمت یا تولید بنزین پتروشیمی نیز به میدان خواهند آمد؛ اما در نهایت کارشناسان بر این عقیده‌اند که تغییرات قیمتی راهکار دولت برای حل مشکل خواهد بود.

سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی در همین خصوص در یادداشتی نوشت: مسیر افزایش قیمت بنزین، از ۳ نرخی کردن آن شروع می‌شود و کم‌کم نرخ‌های پایین حذف و نرخ‌های بالا پررنگ می‌شود.

به اعتقاد او، همین بازی از الان شروع شده است، ولی حذف نرخ‌های پایین به دلیل نگرانی از تاثیرات اجتماعی به سال بعد موکول می‌شود.

مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور: تحت هیچ شرایطی آقای رئیس جمهور اجازه افرایش قیمت بنزین را نخواهد داد.

مرتضوی: همچنین رییس جمهور در رابطه با قیمت سایر اقلام هم تاکید دارند تا پایان سال افزایش قیمتی صورت نگیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها