مشاوران رییس مجلس علیه تصمیم «شوک‌آور» در فضای مجازی

کد خبر: 1181118

به نظر می رسد که اختلاف نظر درباره شیوه مواجهه با فضای مجازی از جمله فیلترینگ اینستاگرام میان مشاوران رییس مجلس و وزارت ارتباطات بالا گرفته است.

مشاوران رییس مجلس علیه تصمیم «شوک‌آور» در فضای مجازی

پس از آنکه اخباری مبنی بر پیش بردن طرح فیلترینگ اینستاگرام در وزارت ارتباطات به گوش رسید، مشاوران رییس مجلس به صورت تلویحی به نقد این تصمیم پرداختند. 

در اولین واکنش مهدی محمدی مشاور راهبردی رییس مجلس که در حوزه امنیت ملی فعالیت می کند از هر تصمیمی که موجب شعله ور شدن اعتراض شود، انتقاد کرد. او در توییت خود نوشت: « هر تصمیمی درباره فضای مجازی که شدت خشم و اعتراض را بالا ببرد و جامعه را مستعد شوک کند، مستقیما خلاف امنیت ملی است». 

در حالی که برخی موافقان فیلترینگ اینستاگرام از مقطع فعلی به عنوان زمان مناسب برای تعطیلی این پلتفرم در کشور سخن می گویند ، برخی دیگر از فعالان جریان اصول گرا معتقدند که برای مواجهه با مساله حکمرانی در فضای مجازی باید با دقت و ظرافت بیشتری برخورد کرد و اجازه داد که در طول زمان مشخص کوچ به پلتفرم داخلی صورت گیرد تا تصمیم « شوک آور» موجب شوک امنیتی نشود. مبنای این تصمیم ضربه وارد نشدن به اقتصادهای خرد در فضای مجازی و التهاب وارد نکردن به فضای اجتماعی است. 

در همین راستا سید محمود رضوی که هم مشاور فرهنگی رییس مجلس و هم از فعالان جدی جریان انقلابی در فضای مجازی است ، با کنایه از تصمیمات شوک آور انتقاد کرد و حرف نزدن را بهتر از سخن تنش زا و التهاب آفرین دانسته است و نوشته:« حرف نزنید نمیگن لال هستید». که به نظر می رسد چند مخاطب داشته باشد. او در هفته گذشته به همراه چهره هایی مانند محمد حسین پویانفر به نقد جدی اظهارات هاشمی گلپایگانی پرداخته بود که با استقبال اکثریت جریان انقلابی مواجه شد. 

به نظر می رسد اختلاف نظر در مواجهه با شبکه های اجتماعی در مقطع فعلی با وجود نقدها به پلتفرم های خارجی وارد مرحله جدیدی شده و ادامه دار هم خواهد بود. | منبع: فردانیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها