هدیه 4 میلیونی رئیس جمهور واریز شد ؟ | یارانه بگیران حساب خود را چک کنند

کد خبر: 1192733

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی توضیحاتی در خصوص پرداخت مستمری کمک‌معیشت به مبلغ به ۴.۵ میلیون تومان به این خانوارها ارائه داد.

هدیه 4 میلیونی رئیس جمهور واریز شد ؟ | یارانه بگیران حساب خود را چک کنند

سال گذشته ۲۷ آذر ماه دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که قرار است ۴ ماه یارانه حمایتی به برخی از مردم پرداخت کند. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوارها واریز شد.

ولی به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال قبل این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که گفته شد دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی است که کسب‌وکار آنها مختل شده است.

اولین مرحله یارانه ۱۰۰ هزار تومانی دولت که یارانه شب یلدا نام گرفته بود، سال گذشته ۲۷ آذر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. اما امسال شرایط کرونا بهبود پیدا کرده و به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای پرداخت یارانه یلدا نداشته باشد. با توجه به اینکه دولت قصد دارد کالابرگ را جایگزین یارانه نقدی کند.

یارانه معیشتی 4 میلیون و 500 هزارتومان شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: یکی از اقدامات مهم ما پرداخت مستمری کمک‌معیشت به جانبازان است که امسال مبلغ این مستمری با ۳ برابر افزایش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به ۴.۵ میلیون تومان رسیده است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران شهرستان البرز که در سالن اجتماعات شهیدآوینی شهر الوند برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم ما پرداخت مستمری کمک‌معیشت به جانبازان است که امسال مبلغ این مستمری با 3 برابر افزایش از یک‌میلیون و 600 هزار تومان به 4.5 میلیون تومان رسیده است.

وی همچنین از جذب 67 هزار نفر از اعضای خانواده شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های دولتی و حکومتی طی یک‌سال اخیر خبر داد و گفت: همچنین یکی از برنامه‌های مهم ما اجرای قانون تبدیل وضعیت شغلی و استخدامی ایثارگران بود که با اجرای این قانون در 36 ماه گذشته 100 هزار نفر از ایثارگران کارمند دولت تبدیل وضعیت شدند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به روند پرداخت هزینه‌های درمانی جامعه ایثارگری اضافه کرد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل ما این است که این هزینه‌ها با 2 ماه تأخیر پرداخت می‌شود و بنابراین به‌روزرسانی این پرداخت‌ها در صدر برنامه‌های ما قرار دارد. اما برای حمایت از ایثارگرانی که داروی خاص مصرف می‌کنند و هزینه‌های آنها به موقع تأمین و پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در ضمن واردات داروها و وسایل درمانی و توان‌بخشی که مشابه آنها در داخل کشور تولید می‌شود، ممنوع شده که یکی از آنها ویلچر برقی خارجی است و به همین خاطر امروز مجاز نیستیم که ویلچر خارجی برای جانبازان قطع نخاع تهیه کنیم.

معاون رئیس‌جمهور همچنین از اختصاص 5 درصد واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به خانواده‌های شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: در استان قزوین روند تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی ایثارگران کند پیش می‌رود که باید با کمک مسئولان عمرانی و شهرداری‌های استان قزوین این مشکل در کمترین زمان مرتفع شود.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: تخصیص زمین جزو مسئولیت‌های سازمان ملی زمین و مسکن است که در استان‌ها از طریق ادارات‌کل راه و شهرسازی صورت می‌گیرد و بنیاد شهید هیچ زمینی در اختیار ندارد تا آن را به ساخت مسکن ایثارگری اختصاص دهد. با این حال از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم که در این حوزه نگاه ویژه‌ای به جامعه ایثارگری حاکم شود./فارس

آیا یارانه کسانی که دلار توافقی خرید می کنند قطع می شود؟

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پاسخ به این پرسش که آیا یارانه کسانی که با اجاره کارت ملی خود به دیگران سهمیه ۲ هزار دلار دریافت می‌کنند قطع می‌شود، گفت: ما نمی‌گوییم یارانه آنها قطع می‌شود، اما کسانی که طبق دهک‌بندی و معیارهای وزارت رفاه در دهک دهم پردرآمدی قرار بگیرند، از یارانه حذف می‌شوند.

وی این نکته را هم تأکید کرد: آنچه که واضح است، اطلاعات خریداران ارز به عنوان فعالیت اقتصادی یک خانوار هم برای سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و هم برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام می‌شود و خانواری که مثلاً چهار نفر از اعضای آن با اجاره دادن کارت ملی خود، سهمیه ارز دریافت کرده باشند، این کار قطعا به عنوان یک فعالیت اقتصادی در خانوار ثبت می‌شود و در آزمون وسع خانوار لحاظ خواهد شد. همچنین در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها هم این فعالیت به عنوان اطلاعات اقتصادی خانوار گنجانده می‌شود.

حسینی گفت: پایگاه اطلاعات اقتصادی خانوار در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دارد و اطلاعات اقتصادی همه اعضای یک خانوار در آن ثبت می‌شود و بدیهی است که خرید و فروش ارز و همچنین گردش مالی ریالی این حساب‌ها به عنوان فعالیت اقتصادی و تراکنش مالی خانوار ثبت می‌شود. اگر یک خانوار چهار نفره کارت‌های ملی خود را در اختیار دلالان ارز قرار دهند، حدود ۲۸۰ میلیون تومان در یک مقطع زمانی در حساب مجموع خانوار گردش می‌کند که به عنوان فعالیت اقتصادی کل خانوار لحاظ می‌شود.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد اینکه آیا آزمون وسع هرماهه برگزار می‌شود، گفت: برای کسانی که ثبت‌نام جدید تقاضا برای یارانه‌ای انجام داده‌اند و یا نسبت به حذف شدن یارانه خود تقاضا ثبت کرده‌اند، هم آزمون وسع خانوار از نظر اقتصادی و هم دهک‌بندی آنها انجام می‌شود و همچنین در مورد کسانی که خانوار جدید به واسطه ازدواج تشکیل می‌دهند، آزمون وسع و دهک‌بندی انجام می‌شود که اگر متقاضیان در دهک درآمدی یک تا ۹ قرار بگیرند، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد، و اگر در دهک پردرآمدی دهم باشند حذف می‌شوند.

عرضه ارز توافقی در شعبات منتخب بانک‌های عامل هم فراهم شد علاوه بر صرافی‌های مجاز، …

وی ادامه داد: کسانی که در سامانه «دولت من» ثبت‌نام کرده‌اند مجدد درباره آنها دهک‌بندی می‌شود و اگر کسانی که به واسطه ازدواج خانوار جدید تشکیل داده باشند، صرف‌نظر از اینکه در خانوارهای قبلی خود یارانه می‌گرفتند یا نه، در مورد این خانوار جدید دو نفره مجدد دهک‌بندی و آزمون وسع برگزار می‌شود و کسانی که جزو ۹ دهک کم‌درآمد باشند، یارانه به آنها تعلق می‌گیرد و آنهایی که در دهک دهم پردرآمد باشند، یارانه تعلق نمی‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها