«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

رفراندوم؛ متن یا حاشیه؟

کد خبر: 1216633

مراقب باشیم بحث رفراندوم جامعه را قطبی نکند و اذهان را از مساله اصلی کشور یعنی اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی مردم منحرف نسازد.

رفراندوم؛ متن یا حاشیه؟

گروه سیاست سایت فردا - همین دیروز بود که مقام معظم رهبری در سخنان خود بر ضرورت دوری کردن از حواشی تاکید کردند. تذکر دقیق و قابل تامل ایشان بر لزوم تمرکز بر حل مشکلات کشور حجت را تمام کرد که باید به حواشی و بگومگوها پایان داد. اگرچه که متاسفانه هنوز هم شاهد برخی مواضع و سخنان از تریبون‌های مختلف پیرامون موضوعات حاشیه‌ای مختلفی هستیم. یکی از این موضوعات حاشیه‌ای اما بحث رفراندوم است. همان بحثی که جریان ضد انقلاب با تقطیع و تفسیر نادرست از سخنان قبلی رهبری آن را به یک موضوع اختلافی جدید کرد. آن هم درحالی که تکلیف رفراندوم در قانون اساسی جمهوری اسلامی مشخص است و سوابق جمهوری اسلامی در چهل و چند سال گذشته نیز حاکی از  توجه ویژه و دقیق به این موضوع است.

با همه این‌ها شاهدیم که از یک سو نیروهای معارض که تکلیفشان و نیتشان از طرح موضوع رفراندوم مشخص است، به این بازی ادامه می‌دهند . از سوی دیگر اما برخی مدافعان در این بازی افتاده و با اشاره به مثلا عکس‌های جمعیت حاضر در نماز عید فطر یا اشاره به راهپیمایی‌ها و ... از رفراندوم می‌گویند.

این بگومگو اما در حالی است که به باور بسیاری از دلسوزان ، الان به هیچ وقت ، وقت پرداختن به این طور حواشی و دور شدن از مسائل اصلی نیست. شاهد این مدعا توییت اخیر مهدی فضائلی است که نوشته: «تکلیف رفراندوم در اصل 59 قانون اساسی روشن شده، مراقب باشیم بحث رفراندوم جامعه را قطبی نکند و اذهان را از مساله اصلی کشور یعنی اقتصاد و رفع مشکلات معیشتی مردم منحرف نسازد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها