«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

عقب نشینی در کار نیست

کد خبر: 1217219

استیضاح به قوت خود باقی است. همچنان اما برخی عمدا یا سهوا سعی در القای عقب نشینی مجلس از انجام وظایف نمایندگی خود در قبال مشاهده ناکارآمدی‌ها را دارند!

عقب نشینی در کار نیست

گروه سیاست سایت فردا - لطف‌الله سیاهکی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دیروز از برگزاری جلسه استیضاح وزیر صمت در روز یکشنبه هفته آینده خبر داده و تاکید کرده بود که استیضاح به قوت خود باقی است. 

همچنان اما برخی عمدا یا سهوا سعی در القای عقب نشینی مجلس از انجام وظایف نمایندگی خود در قبال مشاهده ناکارآمدی‌ها را دارند! پیش‌تر شاهد عملیات روانی برخی رسانه‌ها در حمایت از فاطمی‌امین بودیم و دیدیم که چطور فرمایشات رهبری درباره عدم تقابل قوا و همکاری با هم را به نفع خود تفسیر و تعبیر کردند. برخی نیز اگرچه به نقد این رویکرد می‌پردازند و استیضاح وزیر صنعت را لازم می‌دانند اما عملا اینطور القا می‌کنند که وکلای ملت از موضع خود در قبال فاطمی امین، عقب‌نشینی کرده‌اند! گزاره‌ای که به هیچ وجه درست نیست.

به عنوان روزنامه فرهیختگان امروز در مطلبی که مبتنی بر نقد عملکرد وزارت صمت است ، نوشته: «بعد از آنکه رهبری در خطبه‌های نماز روز عید قوای سه‌گانه را به همکاری و همدلی توصیه کردند، ۲۲ نفر از نمایندگان به یکباره تصمیم گرفتند از درخواست ۴۰ امضایی خود مبنی‌بر استیضاح فاطمی‌امین پا پس کشیده و اعلام کنند که امضای خود را پس گرفته‌اند.» این روزنامه اصولگرا ادامه داده: «چطور استیضاح وزیر ناکارآمد را مترادف دعوا با دولت تعبیر می‌کنید؟... عقب‌نشینی مجلس از به کاربردن ابزار قانونی خود با این استدلال که مانع از حرکت دولت نشود، نشان می‌دهد درک صحیحی از تعابیر همدلی و عدم مانع‌تراشی در ذهن برخی از بهارستان‌نشینان به وجود نیامده و آنها به جای ارائه راهکار برای ایجاد همدلی تصمیم گرفته‌اند در رویکردی انفعالی از خود سلب اراده کرده و صورت مساله را به‌طور کلی پاک کنند.»

برخی کانال‌های خبری از آنچه فرهیختگان نوشته صرفا عبارت «عقب‌نشینی» را گرفته و سعی دارند که القا کنند مجلس در این ماجرا عقب نشینی کرده و همین مورد نقد رسانه‌هایی مثل فرهیختگان است. حال آنکه اساسا نه خبری از عقب‌نشینی است و نه حرف روزنامه فرهیختگان این است. این روزنامه در شماره امروز خود آورده که «گرانی سرسام‌آور قیمت خودرو تاکنون یک بار پای وزیر صمت را به مجلس باز کرده و فاطمی‌امین باید خود را آماده کند تا برای دومین‌بار راهی بهارستان شود. آذرماه سال گذشته نمایندگان با این شرط از دادن رای عدم‌اعتماد به فاطمی‌امین خود‌داری کردن که دولت ضمن ارائه لایحه تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت مجددا برای وزرای متصدی این دو وزارتخانه رای اعتماد کسب کند. با گذشت حدود 4 ماه از این توافق نانوشته اما به‌یکباره خبر ارائه لایحه سازمان بازرگانی به مجلس در رسانه‌ها منتشر شد. لایحه‌ای که کاملا برخلاف وعده دولت بود.»

در ادامه این مطلب، حسین گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی می‌گوید: «وقتی طی سال‌ها شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو و مسکن هستیم، درحالی‌که رهبر معظم انقلاب بارها کنترل و مهار تورم و رشد تولید را مورد تاکید قرار دادند، آیا وکلای ملت نباید به وظیفه نظارتی خود که همانا سوال و استیضاح است، بپردازند و این مسائل را مدیریت کنند؟ وقتی شاهد هیچ گونه تلاشی برای اصلاح امور نیستیم، چرا مجلس باید با بی‌تفاوتی به مشکلات دامن بزند، درحالی‌که می‌تواند با استفاده از اختیارات خود وظیفه قانونی‌اش را به‌درستی انجام دهد؟»

همان طور که عیان است همان مجلسی‌ها و هم کارشناسان و فعالان رسانه‌ای مسلط به اوضاع، ضرورت استیضاح فاطمی امین را می‌دانند و عقب نشینی هم در کار نیست.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها