«فردا» گزارش می‌دهد

وزیر صمت؛ استعفا یا استیضاح؟

کد خبر: 1181359

همزمان با تقویت احتمال استیضاح فاطمی‌امین، زمزمه‌ها درباره استعفای او نیز بالا گرفته است. شایعاتی هم درباره کرسی آتی وی به گوش می‌رسد.

وزیر صمت؛ استعفا یا استیضاح؟

گروه سیاست سایت فردا - فاطمی امین، وزیر صمت را باید یکی از مورد توجه‌ترین وزرای دولت رئیسی دانست. همین چند وقت قبل بود که تا دم استیضاح رفت و به خاطر فرصتی که مجلس به تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت داد؛ وزیر ماند. اکنون اما دوباره بحث استیضاح او بالا گرفته و همزمان شاهد طرح گمانه استعفا نیز هستیم!

به نظر می‌رسد که گمانه مذکور از آن مطرح شده که آقای رئیسی جمهور خیلی مایل نیست وزرای خود را در موقعیت استیضاح و جواب پس دادن به مجلس و مردم ببیند. شاهد نیز همان استعفای وزیر کار که درست به وقت استیضاح او صورت گرفت و مانع از آن شد که عبدالمالکی مقابل نمایندگان ملت قرار بگیرد. 

 

حالا اما دومین عضو کابینه سیزدهم در معرض استیضاح است و احتمال برکناری وی نیز خیلی کم به نظر نمی‌رسد. حرف از سیدرضا فاطمی امین است که رئیسی را از دوران آستان قدس می‌شناخت و به وی نزدیک بود. وزیر صمت که در تمام یک سال گذشته مورد نقد بوده و بارها توجه مجلس را به خود جلب کرده است. 

 

اول بار که استیضاح او مطرح شد نیز به نظر رفتنی می‌رسید اما نقدهای جدی و اساسی که به گستردگی وزارت صمت وجود دارد و تاکیدی بسیاری از کارشناسان به ضرورت تفکیک این وزارتخانه راه نجات فاطمی امین شد چون مجلس شورای اسلامی مهلت داد که دولت دست به تفکیک وزارت تحت مدیریت فاطمی امین بزند.

حالا اما آن هم مهلت هم گذشته و نه وزارتخانه تفکیک شده و نه فاطمی‌امین توانسته نظر نمایندگان را جلب کند. قابل توجه‌تر اینکه، با جدی شدن احتمال استیضاح او، حرف از استعفای وی نیز به میان آمده و زمزمه‌هایی در این باب به گوش می‌رسد. 

شنیده‌ها حاکی از آن است که دولت در این فقره نیز همان راهکار قبلی را دارد و فاطمی امین با استعفای خود و قبل از آن که استیضاح شود، از این وزارتخانه کنار گذاشته خواهد شد. طبق همین شنیده‌ها اما استعفای وی به معنی پیاده شدن از قطار کابینه نیست چراکه با توجه به تکیه زدن صولت مرتضوی به کرسی وزارت کار، کرسی وی در معاونت اجرایی رئیس جمهور خالی مانده و این جایگاه می‌تواند میزبان دوست دیرین رئیسی باشد. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها