«فردا» گزارش می‌دهد

«اعتدال و توسعه» با لاریجانی می‌آید؟!

کد خبر: 1220631

آنطور که واعظی می‌گوید «اعتدال و توسعه» قصد ورود به انتخابات آتی را دارد و مایل است که با علی لاریجانی هم ائتلاف کند

«اعتدال و توسعه» با لاریجانی می‌آید؟!

گروه سیاست سایت فردا - از دوره هشت ساله ریاست جمهوری حسن روحانی نه آنقدر گذشته که یادم برود ، چه بلایی سر مردم و مملکت آمد و نه از آسیب‌های آن به قدری کاسته شده که فراموش کنیم با چه وعده‌هایی آمدند و چه روزگاری ساختند.

 خودشان اما انگار یادشان رفته، چراکه دوباره به انتخابات فکر می‌کنند! حرف از جریان اصلاحات و طیف‌های رادیکال آن که طبق معمول ساز تحریم زدن را ترجیح می‌دهند؛ نیست. حرف از جریان و میانه‌رو و حزب اعتدال و توسعه است که در فقره قبلی یعنی همان هشت سال ریاست جمهور روحانی، به شدت ناکام بود.

این حزب میانه‌رو نه فقط ناکامی خود و نارضایتی که به جان جامعه ریخت را فراموش کرده، تصور می‌کند که با همان نسخه‌های تکراری می‌تواند کاری از پیش ببرد. شاهدش نیز خیز دوباره برای ائتلاف با علی لاریجانی است. راهکاری که در انتخابات ریاست جمهوری قبلی از سوی اصلاح‌طلبان مورد توجه بود و البته با توجه به ردصلاحیت لاریجانی فرصت آزمودن نیافت.

محمود واعظی، در مصاحبه با فرهیختگان گفته که «قطعا هم حزب اعتدال توسعه و هم بقیه احزاب فعال وارد انتخابات شده و در مساله معرفی کاندیدا و تشویق مردم برای حضور کار خواهند کرد. باید ببینیم که در عمل چه اتفاقی می‌افتد. ... اگر فضا فضای رقابتی و مشارکتی باشد حتما لیست می‌دهیم اما اگر نباشد خب باید راجع‌به آن در دفتر سیاسی و هم در شورا تصمیم‌گیری شود.»

 او در مورد اینکه آیا حزب اعتدال و توسعه حاضر است درصورت ورود چهره‌هایی همچون علی لاریجانی به انتخابات که خود را در جریان اعتدال تقسیم‌بندی می‌کنند ائتلافی تشکیل دهد توضیح می‌دهد: «این احتمال وجود دارد که اگر هم مشارکتی باشد و هم یک علاقه‌ای در مردم باشد خب حتما اگر با گروه‌های معتدل کار کنیم بهتر است.»

معلوم نیست که چطور اعتدال و توسعه‌ای ها تصور کرده‌اند که از اصلاح طلبان بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرند، یا اینکه لاریجانی به فرض تمایل برای ورود دوباره، امکان تایید صلاحیت و مهم‌تر از آن میل به ائتلاف با آنها را دارد! 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها