یادداشتی از عباس سلیمی‌نمین

نباید با حذف رقیب رقابت را برای خود سهل کنیم

کد خبر: 1256850

عباس سلیمی نمین در یادداشت شفاهی درباره لوازم شکل گیری انتخابات مشارکتی نوشت.

نباید با حذف رقیب رقابت را برای خود سهل کنیم

گروه سیاست سایت فردا - عباس سلیمی‌نمین در یادداشتی اختصاصی برای سایت «فردا» نوشت:  امروز در سطح بین المللی آمریکا و کشورهای همسو با او تلاش می کنند ایران را عامل اصلی این رویارویی ملت‌ها با صهیونیست ها نشان دهند و به صراحت تهدید می کنند «ما علیه ایران اقدام می کنیم»، در چنین شرایطی قطعا همه جریانات سیاسی باید بیش از گذشته با سعه صدر عمل کنند.

برای برگزاری انتخابات قابل پذیرش و قابل قبول که بتواند برخی مسائل سیاسی را روشن سازد، باید همه تلاش کنند تا در عالم رقابت از تنگ نظری ها دوری کنند. اصلا قابل پذیرش نیست که برخی افراد دم از اصول انقلاب بزنند اما شرایط رقابت را سخت کنند چون اینها قطعا دغدغه شان اصول نیست.

الان بعضی افراد می خواهند رقیب را حذف و از صحنه دور کنند تا رقابت را برای خود آسان بسازند. اینها دغدغه منافع ملی و انقلاب ندارند. امروز ما قطعا باید روی فراهم سازی بسترهای شکل گیری مشارکت چشم گیر بر پایه رقابت جدی تلاش کنیم. حتی اگر هیأت های اجرای اشتباه کردند ما باید درصدد بر طرف کردن آن اشتباهات برآییم.

اگر صلاحیت شخصیتی مثل دکتر پزشکیان احراز نشد ما باید موضع بگیریم که به چه دلیل این اتفاق نیفتاد. آقای پزشکیان شخصیت منزه و پاکی به لحاظ اخلاقی و برجسته به لحاظ فکری است؛ حالا امکان دارد در مقطعی سخنی گفته باشد که به صلاح نزدیک نباشد اما امکان دارد انسان ها اشتباه کنند، ما باید با سعه صدر با آنها برخورد کنیم.

افرادی که صالح هستند فقط به علت یک خطا، درصدد حذف آنها برنیاییم چون اگر این طور باشد برای خیلی از آدم های تندرو به هیچ وجه نباید زمینه رقابت فراهم شود چون اشتباهات این افراد خیلی خیلی زیاد و آثار و تبعات اشتباهات شان وسیع و گسترده است.

آنچه امروز نیاز داریم و شرایط نیز بسیار مهم است حق نداریم با هدف سهل کردن رقابت برای خودمان، به روش های ناصواب متوسل شویم. اگر هم جریان اقلیت هستیم به جای جوسازی تلاش کنیم بگونه ای بدون تخریب باورها و بدون تخریب امید افکارعمومی نسبت به انتخابات مسائل اختلافی حل شوند تا یک انتخابات پرشور و رقابتی را شاهد باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها