سلیمی نمین در گفتگو با «فردا»:

کشور متعلق به همه اقشار جامعه است

کد خبر: 1254405

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: اهمیت درک آنکه امروز در چه وضعیتی قرار داریم و چگونه می توانیم در شرایط کنونی از همه ظرفیت ها برای مواجهه با مسائل مهم بهره بگیریم، بر کسی پوشیده نیست.

کشور متعلق به همه اقشار جامعه است

گروه سیاسی فردا: بیان حرف‌های رادیکالی برای برخی افراد نوعی ابزار برای جلب توجه شده است، غافل از اینکه آسیب این نوع حرف ها می تواند موجب افزایش شکاف اجتماعی ‌شود. در شرایطی روز به روز به ایام انتخابات نزدیک می شویم و برای شکل گیری مشارکت حداکثری نیاز به تقویت وحدت ملی داریم؛ این سئوال پیش می آید که بیان کنندگان این نوع اظهارات چه در سر می پرورانند؟

عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرنگار فردا درباره آثار و عواقب اظهارات و مواضع رادیکالی گفت: قطعا این نوع حرف ها از جهت ناپختگی سیاسی و عدم درک مقتضای زمان است بنابراین خیلی اهمیتی ندارند که به آنها پرداخته شود. البته برخی به این مباحث می پردازند چراکه هدف شان ایجاد افتراق در جامعه است.

وی افزود: امروز رسانه ملی تلاش می کند حول موضوعاتی نزدیکی را بین سلایق سیاسی و اهل فکر رقم بزند. حالا برخی افراد که دارای عقل لازم برای تحلیل مسائل جامعه نیستند یا اصلا چون درک درستی ندارند مسائل جامعه برای شان اهمیتی ندارد، حرف هایی می زنند اما فکر نمی کنم این قشر افراد که سطح نگاه شان به موضوعات و مسائل اینقدر نازل است کسی به آنها اهمیت چندانی بدهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: اهمیت درک آنکه امروز در چه وضعیتی قرار داریم و چگونه می توانیم در شرایط کنونی از همه ظرفیت ها برای مواجهه با مسائل مهم بهره بگیریم، بر کسی پوشیده نیست. حالا اگر کسی این مهم را درک نکند و با حرف هایش به اختلافات داخلی دامن بزند، نشان می دهد از حداقل عقلانیت سیاسی برخوردار نیست. 

سلیمی نمین با بیان اینکه کشور متعلق به همه اقشار جامعه است، یادآور شد: امام ابتدای انقلاب فرمود «اثر رأی یک فرد روستایی با یک مرجع تقلید یکی است». حالا بعد 45 سال از پیروزی انقلاب قطعا پایه های این سخن امام تحکیم شده است. حالا اگر کسی خلاف این حرف را بزند هیچ اهمیت و تأثیری در کلان کشور ندارد و نخواهد داشت.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها