حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان کشوری

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از کی اجرا میشود ؟

کد خبر: 1257526

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو برابر شدن حقوق بازنشستگان موافقت کردند. با این اقدام پایه حقوق بازنشستگان به مرز 17 میلیون تومان خواهد رسید. جزئیات دقیق این حکم قطعی مجلس را با هم می خوانیم.

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از کی اجرا میشود ؟

به گزارش سایت دیجی سرگرمی: از اوایل ماه آبان خبرهای مهمی درخصوص افزایش حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. دولت قول داده است با اعمال قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به گوش می رسد. مردم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان را در ادامه مطلب دیجی سرگرمی بخوانید.

رای قطعی مجلس به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در طول اجرای برنامه هفتم توسعه موافقت کردند که بر اساس آن حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز می‌رسد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی مواد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند الحاقی ۱ ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، به منظور عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز منتاسب سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق العاده های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و همتراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه اقدام لازم را به عمل آورد این افزایش از سال ۱۴۰۳ در سال اول معادل ۴۰ درصد و در سال های دوم و سوم هر کدام ۳۰ درصد ما به التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. آئین نامه اجرائی این بند به تصویب هیئت وزیران می رسد.

حقوق بازنشستگان 17 میلیون تومان شد

ارزیابی های جدید صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می دهد میانگین اولین حقوق بازنشستگی به رقم 17 میلیون تومان رسیده است.

جدیدترین ارزیابی‌های صندوق بازنشستگی کشوری در تابستان امسال نشان می دهد، میانگین آخرین حقوق اشتغال بازنشستگان به 17 میلیون تومان رسیده است یعنی اینکه اگر در گذشته برخی در حین بازنشستگی نگران دریافتی و مستمری خود بودند، اکنون این داده‌های آماری می گوید دریافتی آنان تا حدود زیادی جوابگوی هزینه های زندگی است.

بر اساس این داده‌های آماری دیگر جای نگرانی به دلیل کاهش میزان حقوق پس از بازنشستگی نسبت به زمان فعالیت و اشتغال فرد برای گروهی از بازنشستگان که از صندوق بازنشستگی کشوری مستمری خود را دریافت می کنند، باقی نمی گذارد زیرا حقوق شاغلان تحت پوشش در چندین سال گذشته رشد داشته است.

یکی از مهمترین مطالبات و چالش‌های بازنشستگان با جامعه آماری بین ۵ تا ۶ میلیون نفر در کشور، کاهش میزان حقوق دوران بازنشستگی نسبت به دوران فعالیت کاری آنان است اما این موضوع در صندوق بازنشستگی کشوری به نوعی با این رقم آماری در حال برطرف شدن است و بازنشستگان در صورت پرداخت مدت زمان ۳۰ سال بیمه‌پردازی،‌ بیشتر از حقوق قانون کاری را دریافت خواهند کرد.

براساس اعلام شورای عالی کار، در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق وزارت کار برای همه کارگران برابر با پنج میلیون و ۳۰۸ هزار تومان تعیین شده است که در نهایت با برخی مزایا مانند حق مسکن، حق بُن، حق اولاد (یک یا ۲ فرزند) تغییراتی را به دنبال دارد که در نهایت برای فرد مجرد بدون سابقه کار هفت میلیون و ۳۰۸ هزار تومان، افراد متاهل بودن و با یک فرزند بدون سابقه کار هفت میلیون و ۸۳۹ هزار تومان و متاهل با داشتن ۲ فرزند نیز به رقم هشت میلیون و ۳۶۹ هزار تومان است. البته در صورت داشتن سابقه کار این رقم تا حدودی متفاوت خواهد شد.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها