واریز یارانه نقدی 1 میلیونی در شب یلدا | جزئیات یارانه نقدی جدید رئیسی برای این افراد

کد خبر: 1259265

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات واریز یارانه نقدی کودکان و مادران باردار و شیرده را تشریح کرد.

واریز یارانه نقدی 1 میلیونی در شب یلدا | جزئیات یارانه نقدی جدید رئیسی برای این افراد

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز :همزمان با انتشار خبر تغییر شیوه دهک‌بندی خانوار، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر افزایش مبلغ یارانه نقدی هم مطرح شد. اما حالا سخنگوی دولت تمام این احتمالات را رد کرده است.یارانه نقدی راهکاری برای کمک به هزینه معیشتی مردم به حساب می آید . هنگام پرداخت یارانه نقدی نه تنها درآمد سرپرست خانوار محاسبه می شود بلکه درامد اعضای خانواده را هم مورد برسی قرار می دهند . یارانه نقدی از نیمه اول شهریور برای ۵ دهک اول افزایش میباید . محاسبه دهک بندی جدید یارانه نقدی اعلام شده است . در ادامه اخرین خبر از یارانه نقدی را بخوانید .

جزئیاتی جدید از یارانه نقدی یک میلیونی کودکان و مادران باردار

علیرضا عسگریان معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح اقدامات دولت برای حمایت از مادران باردار و کودکان تا ۵ سال، گفت: ماهانه ۳۲ هزار میلیارد تومان در قالب یارانه و کالابرگ هزینه می‌شود.

علیرضا عسگریان اظهار کرد: خانوارهایی که کودک تا ۵ سال داشته باشند و نمودار رشد آنها کمتر از رشد طبیعی وزارت بهداشت باشد برای پنج دهک پایین ماهانه یک میلیون تومان به ازای یک نفر دریافت می‌کنند که این رقم هم باید صرف خرید اقلام تغذیه‌ای کودک شود.

وی گفت: وزارت بهداشت ۱۴۰ هزار کودک را به ما معرفی کرد اما از این تعداد ۱۲۴ هزار کودک در دهک کم درآمد بود و برای دهک‌های یک تا پنج به ازای هر کودک یک میلیون تومان و دهک‌های شش و هفت به ازای هر نفر ۶۰۰ هزار تومان می‌پردازیم که باید صرف خرید اقلام خوراکی برای تأمین رشد کودک شود.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر شش ماه یک بار نمودار رشد کودک بررسی می‌شود و اگر ناهنجاری رشد تغییر نکرده باشد یارانه تشویقی کودک حذف خواهد شد.

عسگریان همچنین در مورد یارانه مادران باردار و شیرده نیز گفت: در مرحله اول به صورت آزمایشی با همکاری آستان قدس ۲۵ هزار مادر باردار شناسایی شده و در قالب طرح یسنا ماهانه ۴۰۰ هزار تومان برای مادران باردار و شیرده می‌پردازیم و این طرح به تدریج در کشور گسترش می‌یابد. همچنین در مناطق محروم مانند لرستان، کهگیلویه، خراسان شمالی و جنوبی، فارس، هرمزگان و ایلام که نرخ موالید پایین است اجرا می‌شود تا در قالب قانون جوانی جمعیت به فرزندآوری تشویق شوند.

وی در مورد سن بازنشستگی گفت: در حال حاضر ۱۸ صندوق بازنشستگی در کشور داریم که برخی دولتی و تعدادی غیر دولتی هستند. بزرگترین بحران صندوق‌ها این است که از نقطه سر به سر عبور کرده‌اند که علت‌های مختلفی دارد و دو علت اصلی یکی اینکه امید به زندگی از ۵۴ به ۷۴ سال افزایش یافته و متوسط سن بازنشستگی ۵۱ سال شده و صندوق‌ها نمی‌توانند از مستمری‌ها را بپردازند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها