در گفت‌وگوی «فردا» با حسین راغفر بررسی شد

سایه سنگین معیشت بر میزان مشارکت

کد خبر: 1260854

تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: مردم شاهد هستند این است که دولت علی رغم همه وعده های گسترده زمان انتخابات، به هیچ کدام از آن وعده ها جامه عمل نپوشاند.

سایه سنگین معیشت بر میزان مشارکت

گروه سیاست سایت فردا: وضعیت معیشتی موجود فشار زیادی را بر زندگی مردم وارد می کند و هر چند دولت تلاش هایی را برای برون رفت از این وضعیت انجام می دهد اما تا کنون آثار این تلاش ها در زندگی مردم ملموس نبوده است.

حسین راغفر در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تأثیر وضعیت معیشتی فعلی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات گفت: در همه دنیا مردم به نامزدهای جریانی رأی می دهند که منافع اقتصادی آنها را بهتر تأمین می کند. در چند سال اخیر با مشکلات فراوانی مواجه شدیم که خروجی بسیاری از تصمیمات بهبود زندگی مردم نبود.

وی افزود: تقریبا امروز جامعه پذیرفته است که مجلس نقش خیلی تعیین کننده ای در تغییر وضعیت اقتصادی کشور ندارد. فرض بر این است که خیلی از رویکردهای اقتصادی باید به صورت لایحه تقدیم مجلس شود تا شکل قانون به خود بگیرند اما آن رویه ای که مردم از دولت شاهد هستند این است که علی رغم همه وعده های گسترده زمان انتخابات، به هیچ کدام از آن وعده ها جامه عمل نپوشاند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: در سال های اخیر مسئولان وعده های گسترده ای را درباره تغییر وضعیت معیشت مردم دادند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و حتی برخی از موضوعات به تدریج به حاشیه رفت و موضوع بحث قرار نگرفت. در چنین شرایطی اعتماد مردم به نظام تصمیم گیری های اقتصادی در دولت و مجلس به شدت فروکاسته شده و جامعه دیگر باوری ندارد که این تشکیلات و دستگاه های عریض و طویل موجود بتوانند وضعیت اقتصادی کشور را بهبود دهند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به ناآرامی های پاییز سال 1401 افزود: در آن زمان مسئولان وعده دادند که مطالبات به حق و قانونی مردم را پاسخ گویند اما هیچ اتفاقی نیفتاد چون آن خواسته ها مورد توجه نظام تصمیم گیری در حوزه اقتصاد قرار نگرفت. در مجموع فکر می کنم این وضعیت تاثیر قابل توجهی در میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفندماه خواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها