نامه نیوز / الله کرم: رقابت اضلاع اصولگرایی قطعی است

کد خبر: 1262735

نامه نیوز به نقل از حسین الله کرم نوشته: اصولگرایان با رصد وضعیت فوق و احتمال قریب به یقین عدم اقبال مردم به نامزدهای اصلاح طلب ، تلاش بر رقابت جدی با یکدیگر خواهند داشت.

نامه نیوز / الله کرم: رقابت اضلاع اصولگرایی قطعی است

گروه سیاست سایت فردا - حسین الله کرم در پاسخ به این سئوال نامه نیوز که «در انتخابات مجلس اصولگرایان به وحدت میرسند و اگر به وحدت نرسند نرسند چند فهرست خواهند داشت؟»، گفت: اصولگرایان  می توانند سه وضعیت زیر را رقم بزنند.

۱- رقابت جدی بین سه ضلع اصلی اصولگرایان یعنی رقابت کامل بین جبهه پایداری ،شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب

اصولگرایان با رصد وضعیت فوق و احتمال قریب به یقین عدم اقبال مردم به نامزدهای اصلاح طلب ، تلاش بر رقابت جدی با یکدیگر خواهند داشت تا از یکطرف به افزایش مشارکت سیاسی به ویژه در شکل دهی رقابت جدید دست یابند و از طرف دیگر به وزن سیاسی هریک از اضلاع سه گانه در محک برای تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم دست یابند. به نظر می رسد این وضعیت مطلوب پدر خوانده ها و همچنین مطلوب ائتلاف نیروهای انقلاب است زیرا اکثریت مجلس و تا اندازه ای دولت را در اختیار دارند. در این میان نقش پدرخوانده ها داوری بین دو جبهه مجمع بیداری و جبهه تحول خواهان خواهد بود.

۲- رقابت نسبی بین سه ضلع اصلی اصولگرایان

در این وضعیت دوضلع بر علیه ضلع سوم متحد خواهند شد ، از آنجا که ائتلاف خود را ضلع برتر می شمرد حاضر به اتحاد با هیچ یک از دوضلع دیگر نباشد. لذا به نظر می رسد جبهه پایداری با شورای وحدت متحد شوند.

۳- رقابت حداقلی بین سه ضلع اصلی اصولگرایان

این وضعیت نیم نگاهی به اصلاح طلبان دارد لذا سه ضلع اصولگرایان یک لیست حداکثری از نامزدهای مشترک و همسو ارائه می دهند تا هریک از اضلاع سه گانه بتوانند نامزدهای غیر همسو را در لیست های خودشان به آن اضافه کنند. به نظر می رسد این وضعیت مطلوب جبهه پایداری و شورای وحدت باشد با داوری پدر خوانده ها باشد. لازم به ذکر است چنانچه جمعیت رزمندگان بتواند مجمع عمومی خود را در دیماه جاری برگزار نماید وضع رقابت سه گانه فوق تغییرات اساسی پیدا می نماید زیرا این جمعیت می خواهد براساس نظریه انقلابی بیانیه گام دوم موجب تحول ساختاری احزاب وگروههای انقلابی را خارج از جریان های موجود پیشنهاد و عملی سازد.

 

منبع: نامه نیوز

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها