«فردا نیوز» گزارش می‌دهد

خرسندی پنهان بایدن از یک نظرسنجی/ رقیب بی دردسر رئیس جمهور آمریکا

کد خبر: 1264259

نظرسنجی جدیدی که روزنامه لس‌آنجلس تایمز منتشر کرد نشان داد تا ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) فقط ۳۹ درصد از رای‌دهندگان هریس را معاون رئیس‌جمهوری محبوب قلمداد می‌کردند و ۵۵ درصد نظر منفی نسبت به وی داشتند.

خرسندی پنهان بایدن از یک نظرسنجی/ رقیب بی دردسر رئیس جمهور آمریکا

گروه بین الملل سایت فردا - از ابتدای حضور بایدن در راس معادلات سیاسی و اجرایی آمریکا، سایه  کامالا هریس  بر سر کاخ سفید و رئیس جمهور آمریکا سنگینی کرده است. حتی برخی تحلیلگران معتقد بودند بایدن پس از برگزاری انتخابات میاندوره ای کنگره و شکست احتمالی در این آوردگاه، به بهانه کهولت سن از سمت خود کناره گیری کرده و سکان هدایت کاخ سفید را به معاونش خواهد سپرد اما پیروزی بادآورده دموکراتها در انتخابات سنا ( که به لطف آرای سلبی علیه نامزدهای طرفدار ترامپ شکل گرفت)، این معادله را تغییر داد.متعاقبا، بایدن حتی از حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی نیز انصراف نداد تا امید هریس برای حضور آسان و بی دردسر در مسند قدرت از بین برود .

طی هفته های اخیر، موضوع کهولت سن بایدن و ناکارآمدی جسمی وی در مسند ریاست جمهوری تبدیل به چالشی بزرگ برای دموکراتها شده است. اما به نظر می رسد کامالا هریس نیز قدرت جانشینی وی را ندارد و بسیاری از سران حزب دموکرات نیز معتقدند اگر قرار باشد هریس به جای بایدن در انتخابات حاضر شود، بهتر است به وضعیت فعلی( حضور بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی) رضایت دهند. 

این شرایط ، برای بایدن ایده آل است! او می داند که سران حزب دموکرات ناچار هستند به نامزدی وی در انتخابات تن دهند،حتی اگر امیدی به پیروزی نداشته باشند. نظرسنجی‌های مختلف نشان داده که نه تنها جو بایدن بلکه معاون وی نیز محبوبیت چندانی در بین رای‌دهندگان آمریکایی ندارند به‌طوری که بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، کاملا هریس پایین‌ترین رتبه محبوبیت را در بین معاونان رییس‌جمهوری از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی داشته است. اساس تحلیل ارائه شده از نتایج نظرسنجی‌ها در تارنمای فایو ترتی ایت « ۵۳۸» محبوبیت هریس از ۴۱.۷ درصد در ماه ژانویه (ژانویه) به ۳۶.۳ درصد در دسامبر (آذر-دی) کاهش یافته است.به عبارت بهتر، حدود دو سوم شهروندان آمریکایی تمایلی نسبت به حضور هریس در مسند قدرت ندارند. این بدترین عملکرد یک معاون رئیس جمهور طی ادوار گذشته و اخیر بوده است. 

دیگر نظرسنجی ها نیز این مسئله را تایید می کند. نظرسنجی جدیدی  که روزنامه لس‌آنجلس تایمز منتشر کرد نشان داد تا ۱۸ دسامبر (۲۷ آذر) فقط ۳۹ درصد از رای‌دهندگان هریس را معاون رئیس‌جمهوری محبوب قلمداد می‌کردند و ۵۵ درصد نظر منفی نسبت به وی داشتند. این ارقام اختلاف محبوبیت و عدم‌محبوبیت هریس را به منفی ۱۶ درصد افزایش داد. بدون شک بایدن از این نظرسنجی چندان ناراضی نیست! نظرسنجی‌ها در گذشته نشان داده‌اند که چگونه محبوبیت معاونان پیشین ریاست جمهوری در آمریکا در اولین چهار سال نخست روی کار آمدن آنها تغییرکرده است. محبوبیت هریس اندکی کمتر از مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در همین مقطع از دوران معاونت شان است و همچنین پایین تر از سایر معاونان پیشین ریاست جمهوری در آمریکا از جمله خود بایدن در دوران معاونتش، دیک چنی و ال گور در اولین دوره خدمت آنها به عنوان معاون رئیس جمهوری است.این برای معاون رئیس جمهور آمریکا و کسانی که در حزب دموکرات به دنبال جانشینی هریس و حضور وی در دور نهایی انتخابات( به جای بایدن) بودند یک فاجعه محسوب می شود. لس آنجلس تایمز در ارزیابی های خود درباره محبوبیت هریس نوشت: میانگین نظرسنجی ها نشان می دهد بایدن به طور متوسط ۴۱ درصد محبوبیت دارد و ۵۶ درصد وی را رئیس جمهوری نامحبوب قلمداد می کنند. به عبارتی اختلاف بین محبوبیت بایدن و عدم محبوبیت وی حدودا منفی ۱۵ درصد است اما این اختلاف در رابطه با هریس به منفی ۱۶ درصد می رسد و از این رو به نظر می رسد از لحاظ عدم محبوبیت هریس نزد رای دهندگان آمریکایی حتی بیشتر از بایدن است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها