عیدی 22 بهمن دولت برای جاماندگان سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت جاماندگان آغاز شد؟

کد خبر: 1272201

آخرین اخبار مربوط به سهام عدالت را در اینجا بخوانید.

عیدی 22 بهمن دولت برای جاماندگان سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت جاماندگان آغاز شد؟

به گزارش پایگاه خبری قاب امروز:به گفته وزیر اقتصاد، نو مشمولان سهام عدالت شناسایی شده‌اند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مورد تأیید قرار گرفته‌اند.

بر اساس برنامه بودجه ۱۴۰۲ در ماده ن احکام مرتبط با خصوصی سازی و واگذاری سهام دولتی، دولت موظف است از محل سهام متعلق به دولت یا شرکت‌های دولتی در بنگاه‌های قابل واگذاری قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در سقف ردیف درآمدی ۳۱۰۵۰۰ نسبت به واگذاری سهام عدالت به کلیه جاماندگان مشمول دریافت این سهام، اقدام کند و گزارش اجرای این بند را هر سه­ ماه یک­بار توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی به کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ارسال شود. اعطای سهام عدالت به جاماندگان که قانون پیش از این هم بر آن تاکید داشته است.

در سال ۱۳۸۴ پس از تصویب و اجرایی شدن طرح سهام عدالت تعدادی از افراد به دلایل مختلف از ثبت نام و دریافت این سهام جا ماندند و پس از آن مدام اخبار مختلفی از اعطای سهام به جاماندگان در دولت‌های متخلف مخابره می‌شود. اعطای سهام عدالت به جاماندگان که حتی بند ج سیاست‌های کلی اصل ۴۴ به واگذاری سهام به طبقات مختلف مردم اشاره دارد، اما تاکنون علیرغم تاکیدات چند مرتبه‌ای قانون همچنان در هاله‌ای از ابهام است!

۵ آذر ماه بود که باشگاه خبرنگاران جوان برای اجرای بحث اعطای سهام عدالت به جاماندگان موضوع را از وزیر اقتصاد پیگیری کرده و او گفته بود: هنوز آئین نامه اینکه چه سهامی از کدام وزارتخانه‌ها باید برای اعطای سهام عدالت اختصاص پیدا کند مورد توافق وزاری مربوطه قرار نگرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: به محض اینکه وزارتخانه‌های مربوطه موافقت کنند که چه سهامی باید در این سبد قرار گیرد آئین نامه به جهت پرداخت به ذی نفعان و جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی کاملا آماده برای اجرایی شدن است و منتظر هستیم سهام مورد نظر خود را اعلام کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها