حساب این یارانه بگیران پرپول شد | افزایش 40 درصدی یارانه معیشتی این افراد | معوقات مستمری مددجویان کی پرداخت می شود؟

کد خبر: 1273968

یک فعال حقوق معلولان گفت: مجلس امسال مستمریِ معلولان را ۴۰درصد افزایش داد، اما این افزایش بعد از گذشتِ ۵ ماه اعمال شد و در ۵ ماه ابتدایی تنها ۲۰درصد به مستمریِ مددجویان اضافه شد و هنوز معوقاتِ ۵ ماه ابتدایی سال پرداخت نشده است.

حساب این یارانه بگیران پرپول شد | افزایش 40 درصدی یارانه معیشتی این افراد | معوقات مستمری مددجویان کی پرداخت می شود؟

بهروز مروتی (فعال حقوق معلولان) در انتقاد از عدمِ پرداختِ معوقاتِ مستمریِ ۴۰ درصدیِ مددجویانِ بهزیستی گفت: مجلس امسال مستمریِ معلولان را ۴۰درصد افزایش داد، اما این افزایش بعد از گذشتِ ۵ ماه اعمال شد و در ۵ ماه ابتدایی تنها ۲۰درصد به مستمریِ مددجویان اضافه شد و هنوز معوقاتِ ۵ ماه ابتدایی سال پرداخت نشده است.

وی افزود: همچنین مابه‌التفاوت افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری فروردین و اردیبهشت و مابه‌التفاوت افزایش دو برابری کمک هزینه لوازم بهداشتی ۴ ماهه ابتدایی سال هنوز پرداخت نشده است.

مروتی به بودجه‌ی کمِ سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: کمتر از یک ماه ونیم تا پایان سال مانده و نزدیک به ۷۶ درصد از بودجه بهزیستی را پرداخت کرده‌اند؛ ۲۴درصد از این بودجه مانده که اگر طبق روال این ۱۱ ماه، هر ماه ۷.۵درصد آن را پرداخت کنند، حدود ۱۰درصد از بودجه‌ای که برای سال جاری در نظر گرفته‌اند، می‌ماند که این مقدار رقمی در حدود ۲هزار میلیارد تومان می‌شود.

مروتی بیان کرد: بودجه‌ی بهزیستی برای سال جاری ۲۰هزار میلیارد تومان بود که این رقم حتی اگر کامل پرداخت شود باز هم بسیار کم است. به طور مثال اگر بخواهند ماده ۲۷ قانون حمایت از معلولان را به طور کامل اجرا کنند، چیزی حدود ۳۰هزار میلیارد تومان بودجه لازم است، که این رقم ۱۰هزار میلیارد از بودجه‌ی کل سازمان بهزیستی کمتر است.

این فعال حقوق معلولان گفت: حالا همین بودجه‌ی ناچیز را هم به طور کامل پرداخت نکرده‌اند و چنانچه این بودجه به طور کامل پرداخت نشود، مددجویان برای دریافتِ همین حداقل حقوقی که به آن‌ها تعلق گرفته دچار مشکل خواهند شد.

مروتی گفت: سال گذشته نیز معوقات بسیاری داشتیم که با تجمع توانستیم این معوقات را بگیریم، امسال اما برای برگزاری همین تجمعات محدودیت‌هایی گذاشته‌اند.

تاریخ واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه بهمن ماه ۱۴۰۲

بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، مستمری افراد کمیته امداد و بهزیستی که از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود، بیستم هرماه به حساب افراد واریز می‌شود.

مستمری بهزیستی بانک رفاه ۲۰ هرماه واریز می‌گردد و این واریزی‌ها براساس حروف الفبا می‌باشد.

به گزارش نبض بازار، طیبه حسینی گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته، مستمری افراد کمیته امداد و بهزیستی که از محل هدفمندی یارانه‌ها پرداخت می‌شود، بیستم هرماه به حساب افراد واریز می‌شود.

مبلغ مستمری خانوار‌های ۲نفره در بهمن ماه: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰، ۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

حسینی ادامه داد: تغییر زمان بندی واریز یارانه هیچ ارتباطی به قطع یارانه ندارد و علت این کار تنها برای نظم بخشی بهتر است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه افزود: حذف یارانه برمبنای دهک‌بندی وزارت رفاه صورت می‌گیرد و خبری که روز گذشته مبنی بر تغییر زمان واریز یارانه نقدی در رسانه‌ها منتشر شد، هیچ ارتباطی به این موضوع ندارد.

به گفته او، وزارت رفاه رقم تشویقی فجرانه به مناسبت دهه فجر در قالب کالابرگ‌برای دهک‌های اول تا هفتم در نظر گرفته است.

پرداخت مبلغ میلیونی برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد

طبق تصمیم گیری های جدید مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در بیستم هر ماه واریز میشود.

طبق جدول ۲۵ هرماه دهک‌های اول تا سوم و ۳۰ هرماه دهک‌های چهارم تا نهم یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند. گفتنی است دهک‌های اول تا سوم مشمول یارانه ۴۰۰ هزارتومان و دهک‌های چهارم تا نهم یارانه ۳۰۰ هزارتومانی هستند.

مبلغ مستمری خانوارهای ۲نفره در بهمن ماه: ۱/۰۹۰/۰۰‌۰تومان، ۳نفره: ۱/۵۲۵/۰۰ ۰تومان، ۴نفره: ۱/۹۶۵/۶۰۰تومان، ۵نفره: ۲/۴۰۲/۴۰۰تومان با احتساب ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۱ و ۲۰ درصد بیشتر در مقایسه با مردادماه ۱۴۰۲ یا همان ۵ ماهه ابتدایی سال جاری واریز گردید.

حسینی ادامه داد: تغییر زمان بندی واریز یارانه هیچ ارتباطی به قطع یارانه ندارد و علت این کار تنها برای نظم بخشی بهتر است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها