یارانه نقدی | یارانه معیشتی | یارانه نقدی کی واریز میشود | یارانه فجرانه

آغاز شارژ 2/080/000 تومانی؛ یارانه رمضان برای ۷ دهک | مرحله دوم یارانه کالابرگ فجرانه واریز شد ؟

کد خبر: 1276968

دومین مرحله از طرح فجرانه کالابرگ برای ۷ دهک درآمدی از ۱۷ اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و بنا بر اعلام وزارت رفاه مبلغ ۲۲۰۰۰۰ تومانی برای هر فرد برای خرید ۱۱ قلم کالا اساسی شارژ خواهد شد.

آغاز شارژ 2/080/000 تومانی؛ یارانه رمضان برای ۷ دهک | مرحله دوم یارانه کالابرگ فجرانه واریز شد ؟

خبرنگار شکیبا بقال زاده: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از 17 بهمن‌ماه سال جاری آغاز شده است و براساس آنچه مسئولان وزارت رفاه عنوان کرده‌اند این طرح تا 17 اردیبهشت‌ماه سال 1403 ادامه خواهد داشت و دهک‌های اول تا هفتم مشمول طرح  فجرانه کالابرگ الکترونیکی می‌شوند.

مشولان این طرح پس از شارژ اعتبار 220 هزار تومانی در هر ماه، یک ماه فرصت دارند که از اعتبار اشاره شده استفاده کنند. به‌عنوان مثال مشمولان طرح از اعتبار 17 بهمن‌ تا 17 اسفند‌ماه فرصت استفاده دارند و پس از آن این اعتبار حذف خواهد شد و در ادامه مشمولان باید از اعتبار 220 هزار تومانی 17 اسفندماه 1402 تا 17 فروردین 1403 استفاده کنند. به طور مثال یک خانواده 4 نفره با افزایش اعتبار جدید یارانه ای بالغ بر 2 میلیون و 80 هزارتومان دریافت میکنند.

براساس اعلام وزارت رفاه، دومین مرحله از اجرای طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی از 17 اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد و در این مرحله نیز مبلغ 220 هزار تومانی برای 7 دهک درآمدی شارژ خواهد شد و مشمولان مجدداً یک‌ماه فرصت استفاده از این اعتبار را دارند.

علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره استفاده خانواده‌ها از اعتبار 220 هزار تومانی گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت "حمایت"  از نحوه دهک‌بندی خود مطلع شوند. تنها سرپرستان خانوار می‌توانند به این سامانه مراجعه و پس از دریافت کد به صورت پیامکی از طریق تلفن همراه، سایر فرایندهای خود را در این سامانه پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه  220 هزار فروشگاه و مغازه به طرح متصل شده‌اند، افزود: مشمولان برای اطلاع از موقعیت جغرافیایی، آدرس و اطلاعات مربوط به فروشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ می‌توانند به برنامه کاربردی "شما" مراجعه کنند. تمام اطلاعات مربوط به طرح کالابرگ در این برنامه وجود دارد.

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز درباره میزان استفاده خانواده‌های مشمول از این طرح گفت: 61 میلیون نفر در 7 دهک درآمدی مشمول این طرح هستند که تاکنون 37 میلیون نفر( 62/5 درصد) از این طرح استفاده کرده‌اند./ تسنیم

اعلام زمان شارژ مرحله دوم یارانه کالابرگ فجرانه

وزیر کار درباره طرح فجرانه کالابرگ گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد.

ایسنا در خبری نوشت : سید صولت مرتضوی گفت: طرح کالابرگ از اسفند پارسال آغاز شد. روش‌های مختلف و ابداعاتی را اجرایی کردیم که در دهه فجر امسال به اوج این طرح رسیدیم. مقرر شد یارانه مضاعف یا تشویقی برای هفت دهک جامعه پیش‌بینی و به صورت کالابرگ الکترونیکی پرداخت شود.

وی با بیان این‌که «طرح فجرانه کالابرگ با موفقیت اجرا شد و در مرحله نخست به مدت سه ماه ادامه دارد»، افزود: مرحله اول آن که از ۱۸ بهمن‌ماه آغاز شد تا روز گذشته تقریبا با استقبال ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار و ۱۶ خانوار مواجه بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: حدودا جمعیتی بالغ بر ۳۷ میلیون نفر یعنی حدود ۶۲.۵ درصد تاکنون از این طرح فجرانه کالابرگ استقبال کرده‌اند و مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه خواهد داشت.

یارانه

کدام دهک‌ها از یارانه فجرانه استفاده کردند؟

وی ادامه داد: دهک‌های درآمدی که از طرح فجرانه کالابرگ استفاده کرده‌اند شامل دهک یک ۸۵.۷، دهک دو ۶۸ درصد، دهک سه ۶۹ درصد، دهک چهار ۸۴ درصد، دهک پنج ۴۳ درصد، دهک ششم ۴۶ درصد و دهک هفت ۴۲ درصد هستند.

مرتضوی در ادامه بیان کرد: معدل اعتباری که صورت گرفته است و خریدی که از بنگاه‌های مختلف هم شرکت‌های زنجیره‌ای و هم فروشگاه‌های عمومی تاکنون صورت گرفته است ۳۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۳۴.۶ همت خرید شده است که از این مجموع ۷.۸ همت از یارانه و ۲۶.۸ از منابع مردم استفاده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: دهک‌های مختلف خیلی تعجیل نداشته باشند مرحله اول این طرح تا ۱۷ اسفند ادامه دارد و دو ماه دیگر هم بعد از ۱۷ اسفند به صورت ماهانه هر ماه جداگانه اعتبارات را شارژ خواهیم کرد و امید است بتوانیم بخشی از وظایفمان را نسبت مردم به‌خصوص به دهک‌های ضعیف ایفا کرده باشیم./ خبرآنلاین

بنا بر اعلام وزارت رفاه، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی طرح "فجرانه" کالابرگ شامل ۷ دهک درآمدی خواهد شد.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرحی تحت عنوان "فجرانه کالابرگ" را از ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ آغاز کرده است که تا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. این طرح شامل حال مشمولان یارانه‌بگیر دهک‌های ۱ تا ۷ می‌شود و به آنها اعتبار مضاعف ۲۲۰ هزار تومانی تعلق می‌گیرد.

نحوه استفاده:

افراد می‌توانند با مراجعه به ۲۲۰ هزار فروشگاه و سوپرمارکت متصل به طرح، از اعتبار شارژ شده خود استفاده کنند. سبد کالای این طرح شامل ۱۱ قلم کالای اساسی (گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات) است.

قیمت و مابه‌التفاوت:

قیمت مبنایی این ۱۱ قلم کالا براساس قیمت سال ۱۴۰۱ (۵۲۳ هزار تومان) تعیین شده است و افراد فقط این مبلغ را پرداخت می‌کنند. مابه‌التفاوت قیمت (۲۲۰ هزار تومان) توسط دولت پرداخت خواهد شد.

اطلاع از دهک‌بندی و نحوه پیگیری:

سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت "حمایت" از دهک‌بندی خود مطلع شوند. همچنین، فقط سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به این سامانه و دریافت کد به صورت پیامکی، سایر فرایندهای مربوط به طرح را پیگیری کنند.

مهلت استفاده از اعتبار:

به گفته سیدرضا یحیوی؛ مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یارانه‌بگیران یک ماه فرصت دارند از اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی خود در طرح کالابرگ استفاده کنند.

حالا دیگر خیلی از افراد با کالابرگ الکترونیک آشنا هستند و خریدهایشان را از طریق همین کالابرگ انجام می‌دهند. اما در حدود یک ‌ماه پیش طرحی هم از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا شد به اسم طرح «فجرانه کالابرگ» که به مناسبت دهه فجر بود و از ۱۸بهمن‌ماه آغاز شد و تا ۱۸اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، در این طرح همانطور که احتمالا در جریان هستید، یک سبد ۱۱قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قندوشکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود.

همه اینها را گفتیم که بگوییم اگر برای استفاده از طرح فجرانه کالابرگ به فروشگاهی مراجعه کردید و تخلف یا گرانفروشی در آن فروشگاه دیدید، یا صاحب فروشگاه شما را مجبور کرد از برند ‌یا محصول خاصی خریداری کنید، باید به سرعت به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت یا تعزیرات اطلاع داده و شکایت کنید.

بهتر است بدانید که در سبد تعریف‌شده، مبنایی برای خرید کالابرگ الکترونیک درنظر گرفته شده است و هر فردی که بخواهد ۱۱قلم تعریف‌شده را خریداری کند با حجم و وزن و کالای مشخص، باید ۵۲۳هزار تومان را خودش پرداخت کند اما قیمت روز این سبد ۷۴۳هزار تومان است که مابه‌التفاوت ۲۰۰هزار تومانی آن را دولت به‌عنوان اعتبار می‌پردازد.

در این طرح هر کالا اعتبار خاص خودش را دارد و مردم هم آزاد هستند از هر برندی خرید کنند. به‌طور مثال، گفته شده است که در طرح، افراد روغن مایع ۸۱۰گرمی خرید کنند، اما شما می‌خواهید روغن کنجد بخرید، مابه‌التفاوت بین روغن معمولی تا روغن کنجد را خودتان باید پرداخت کنید. در نتیجه اگر هنگام خرید، غیر از این اتفاق افتاد، حتما موارد تخلف را گزارش کنید تا از تکرار آن جلوگیری شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها