حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

شرایط خاکستری مذاکرات

کد خبر: 1286958

یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: دستگاه باید بکوشد در مجامع بین‌المللی رژیم صهیونیستی و آمریکا را منزوی‌ کند.

شرایط خاکستری مذاکرات

گروه سیاست سایت فردا: پس از مناقشات نظامی ایران با رژیم صهیونیستی حالا یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: دستگاه باید بکوشد در مجامع بین‌المللی رژیم صهیونیستی و آمریکا را منزوی‌ کند.

پرسش مهم به وجود آمده است؛ اینکه موقعیت دیپلماتیک ایران بعد از این چگونه خواهد بود؟ ایران چه فرصت‌هایی در پیش رو دارد که باید از آنها استفاده کند؟

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اقدامات نمایشی رژیم صهیونیستی در اصفهان و تبریز مورد تمسخر جامعه جهانی قرار گرفت. واقعیت این است که نتانیاهو بعد از عملیات صادق به شدت در انزوا قرار گرفت و سعی کرد با نمایش.هایی نشان دهد ابتکار عمل در دستش است اما تحرکات اخیر رژیم صهیونیستی کارساز نبود و بازی رژیم صهیونیستی برای ایجاد آشفتگی در ایران با شکست مواجه شد».

او ادامه داد: «ایران و رژیم صهیونیستی به نقطه صفر-صفر رسیدند. اکنون دستگاه دیپلماسی ایران باید مسئله محکوم‌کردن رژیم صهیونیستی در موضوع جنگ غزه و حمله به کنسولگری را در شورای حقوق بشر سازمان ملل پیگیری کند. باتوجه به اینکه آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد می‌شود برای منزوی کردن این کشور هم فعالیت کرد. ایران در مقطع کنونی باید از همدلی کشورهای مسلمان با فلسطین برای منزوی‌کردن رژیم صهیونیستی و آمریکا استفاده کند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «اکنون مذاکرات با غربی‌ها متوقف شده است اما به نظر می‌رسد ایران می‌تواند باتوجه به ارتقاء جایگاه بین‌المللی‌اش در مذاکرات احتمالی آینده هم مؤثر عمل‌ کند. اکنون آمریکا درگیر انتخابات است و بایدن سعی می‌کند برای پیروزی‌اش هم که شده مذاکرات با ایران به سرانجام برسد؛ بنابراین در حال حاضر شرایط مذاکرات به نوعی خاکستری است؛ یعنی گرچه تنش‌هایی هست اما احتمال مساعدشدن فضای مذاکرات وجود دارد».

هانی‌زاده در پایان گفت: «من تصور می‌کنم شرایط کنونی در حوزه دیپلماسی بسیار دلپذیر است و وضعیت آرامی را تجربه می‌کنیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها