اعلام حالت فوق العاده در شهر «القضارف» سودان

کد خبر: 905144

خبرگزاری رویترز از اعلام حالت فوق العاده در شهر "القضارف" سودان خبر داد.

اعلام حالت فوق العاده در شهر «القضارف» سودان

خبرگزاری تسنیم: خبرگزاری رویترز در خبری فوری اعلام کرد که در شهر "القضارف" سودان به دلیل اعتراضات حالت فوق‌العاده اعلام شده است.

شهر‌های سودان طی روز‌های گذشته شاهد تظاهرات اعتراض آمیز علیه گرانی بود و شماری از تظاهرات کنندگان لاستیک‌ها را آتش زده و خواهان سرنگونی حکومت سودان شدند.

در شهر عطبره در شمال سودان، شدیدترین خشونت‌ها از چندین سال پیش تاکنون روی داد و صد‌ها تظاهرات کننده شعار "مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند"، سردادند. پاسخ مسئولان سودانی نیز وضع حالت فوق العاده در این شهر بود.

شهر‌های سودان در طول ماه‌های اخیر با بحران شدید نان با توجه به کاهش ارزش پوند سودان در مقابل دلار آمریکا روبرو بوده است.

بیشتر بخوانید

تحلیل سودان الیوم از سفر البشیر به دمشق

وزیر دارایی سودان روز چهارشنبه پیش نویس بودجه سال ۲۰۱۹ میلادی را با برآورد درآمدی ۱۶۲.۸ میلیارد پوند سودان (هر دلار آمریکا برابر با ۴۷.۶ پوند سودان است) و برآورد هزینه‌ای ۱۹۴.۸ میلیارد پوند تقدیم کرد که بیانگر کسری بودجه ۳۲ میلیارد پوندی است.

سودان شاهد بحران‌های شدید اقتصادی درخصوص سوخت، دارو و نان در سایه اجرای سیاست‌های پولی و بانکی است.

سیاست‌های اقتصادی سودان نتوانسته است بحران اقتصادی را مهار کند و میانگین تورم در سودان به ۶۸.۹۳ درصد در ماه نوامبر گذشته افزایش یافت. میانگین تورم در ماه اکتبر گذشته ۶۸.۴۴ درصد بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها