چرا ماشین لباسشویی به خوبی لباس ها را تمیز نمی کند؟

کد خبر: 1187044
چرا ماشین لباسشویی به خوبی لباس ها را تمیز نمی کند؟

 

 

شاید برای نسل قدیم، ماشین لباسشویی به عنوان یک دستگاه‌ تجملاتی و برای دکور خانه در نظر گرفته می شد . اما امروزه این دستگاه ها تبدیل به یکی از وسایل لازم برای هر خانه شده اند و کار ها را بسیار آسان تر کرده اند. البته تا زمانی که بتوانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند . ماشین لباسشویی مانند هر وسیله الکتریکی دیگری به دلیل این که در ساختار آن‌ از قطعات مختلفی استفاده شده است، ممکن است دچار خرابی یا مشکلاتی شود. 

یکی از مشکلات رایجی که بسیاری از مصرف کنندگان همواره با آن رو به رو می شوند و از آن گله مَندند،  تمیز نشدن لباس ها پس از شستشو توسط ماشین لباسشویی می باشد.

نکاتی در مورد علت تمیز نشدن لباس ها توسط ماشین لباسشویی 

1.    استفاده از آب و مواد شوینده ای که کیفیت پایینی دارند

از رایج ترین دلایل تمیز نشدن لباس ها پس از شستشو در ماشین لباسشویی ، استفاده کردن از آبی که کیفیت پایینی دارد یا استفاده از مواد شوینده بی کیفیت می باشد . هنگامی که به یک خانه جدید نقل مکان می کنید و ماشین لباسشویی خود را به منبع آب متصل می کنید، برای سنجیدن کیفیت آب آن منطقه بهتر است ابتدا شستشو را با لباس هایی که دیگر به آن ها نیاز ندارید شروع کنید تا بتوانید کیفیت آب را برسی کنید.  

در مناطقی که کیفیت آب پایین می باشد پس از شستشو آثاری مانند زنگ زدگی ، کثیفی و موارد دیگر بر روی لباس ها به جا می ماند . اگر با چنین مشکلی مواجه اید می توانید از فیلتر های مخصوص ماشین لباسشویی که برای تصفیه کردن آب ورودی به دستگاه طراحی شده اند استفاده کنید. 

افراد معمولا سعی می کنند مواد شوینده ارزان قیمت را خریداری کنند تا هزینه هایشان کاهش بیابد . اما استفاده از مواد شوینده بی کیفیت  علاوه بر خوب تمیز نکردن لباس ها، می تواند باعث ایجاد مشکل و خرابی برای تجهیزات ماشین لباسشویی نیز شود.

 

2.    خراب شدن قطعات ماشین لباسشویی

اگر دلیل به خوبی شسته نشدن لباس ها توسط ماشین لباسشویی خراب بودن قطعات داخل دستگاه باشد وضعیت می تواند بسیار جدی تر شود .  بیشتر مدل های ماشین لباسشویی مجهز به سیستم عیب یابی نیستند، به همین دلیل اگر تجهیزات و قطعات دستگاه دچار مشکل و خرابی ‌شوند ممکن است کیفیت شستشو نیز کاهش یابد .  برخی از مشکلاتی که میتوانند بر قدرت شستشوی ماشین لباسشویی تاثیر بگذارند:

•    خراب شدن و شکستن المنت گرمایشی در ماشین لباسشویی

•    کشیدگی تسمه محرک

•    فرسودگی بلبرینگ ها

اگر المنت خراب باشد، لباس ها پس از شسته شدن سرد هستند و درب دستگاه هنگام شستشو و آبکشی عرق میکند ، که می توان نتیجه گرفت لباس ها در آب سرد شسته شده اند. در صورت وجود چنین مشکلی باید سنسور یا المنت تعویض را تعویض کنید. کشیده شدن تسمه محرک می تواند به تدریج باعث کاهش کیفیت شستشو شود. ماشین لباسشویی های قدیمی، دستگاه به کمک یک تسمه کار می کند . در صورتی که تسمه با مشکل مواجه شود باید دیواره پشتی دستگاه را برداشته و تسمه را با یک تسمه جدید تعویض کنید. بهتر است این کار را به افرادی که ماهر هستند و در این زمینه تجربه دارند بسپارید .

ماشین های لباسشویی که بیش از پنج سال است که از آن ها استفاده می شود ممکن است که درام آن ها با مشکل مواجه شود. همچنین از بدترین و ناخوش آیندترین مشکلاتی که می تواند پیش بیاید، یاتاقان و خراب شدن بلبرینگ ها است.  

در صورت وجود چنین مشکلی درام در هنگام چرخیدن شروع به ایجاد صدا های آزار دهنده ای می کند. هرچه مشکل بزرگ تر و جدی تر باشد؛ صدای ایجاد شده نیز بلندتر می شود.  

با وجود این گونه مشکلات، درام نمی تواند با سرعت لازم و مناسب برای شستشوی با کیفیت بچرخد و در نتیجه لباس ها به خوبی تمیز نمی شوند.

3.    وجود کثیفی ها و رسوبات انباشته شده در سطح ماشین لباسشویی

خاک، کپک و املاح آب، به عنوان آفت های ماشین لباسشویی شناخته می شوند . درون درام ماشین لباسشویی بسیار گرم و مرطوب است و در نتیجه محیط مناسبی برای رشد کپک ها می باشد. 

اگر داخل درام به خوبی تمیز نشود کپک ها  به رشد خود ادامه می دهند و آثار خود را بر روی لباس هایی که در داخل ماشین لباسشویی گذاشته می شوند به جا می گذارند و باعث می شوند لباس ها خوبی تمیز نشوند. 

برای این که چنین مشکلی پیش نیاید باید در پایان هر شستشو درب ماشین لباسشویی را به مدت نیم ساعت باز نگهدارید و درون درام را به طور منظم تمیز کنید. 

4 . تنظیمات اشتباه

دکمه ها و تنظیماتی که در ماشین لباسشویی ها وجود دارند هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند.  اگر احساس می کنید که لباس های شما پس از شستشو، به خوبی تمیز نشده اند و ظاهر تازه ای ندارند، ممکن است این امر به دلیل این باشد که برای شستن لباس هایتان از یک حالت شستشو استفاده کرده اید و به توصیه هایی که روی برچسب لباس ها نوشته است توجهی نکرده اید. 

حالت پیشفرض تنظیمات ماشین لباسشویی برای شستشوی همه ی لباس ها مناسب نیست. در نتیجه باید به برچسب هایی که روی لباس ها زده شده دقت کنید و بدانید که هر کدام از لباس ها در چه حالت شستشویی و با چه سرعتی باید شسته شوند .

5 . استفاده بیش از حد از پودر یا مایع لباسشویی

بسیاری از افراد بر این باورند که اگر مایع یا پودر بیشتری درون مخزن ماشین لباسشویی بریزند ، لباس ها تمیز تر و با کیفیت بهتری شسته میشوند ، این یک باور کاملا غلط است . برای این که لباس ها به خوبی شسته شوند، باید مقدار پودر یا مایعی که در مخزن لباسشویی ریخته می شود متناسب با لباس ها  باشد .

 اگر مقدار پودر یا مایع کم یا زیاد باشد، پس از شستشو لباس ها یا کثیف باقی می مانند یا لکه های سفیدی بروی آن ها پدیدار می شود.  

بنابراین برای کسب اطلاعات در مورد اینکه چه مقدار پودر و مایع برای هر شستشو لازم است حتما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. 

سامان سرویس مرکز تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در مشهد

اگر ساکن مشهد هستید و با امتحان کردن راه حل ها و توجه به نکاتی که در بالا گفته شد مشکل حل نشد، می توانید برای عیب یابی دستگاه خود با سامان سرویس تماس بگیرید. 

سامان سرویس بیش از 35 سال در زمینه تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی در مشهد سابقه کاری دارد. 

 برخی از خدماتی که سامان سرویس ارائه می دهد شامل نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در مشهد ، نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد ،    تعمیر ماشین لباسشویی اسنوا در مشهد و تعمیر ماشین لباسشویی دوو در مشهد می باشد.

تلفن : ۰۹۱۵۲۰۶۶۱۶۸

www.samanserviceco.com

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها