به آسانی ویژگی‌های یک ماشین لباسشویی خوب را بشناسید

کد خبر: 1175087
به آسانی ویژگی‌های یک ماشین لباسشویی خوب را بشناسید

 

شاید در نگاه اول خرید یک ماشین لباسشویی کار راحتی باشد، اما زمانی که چند موضوع مهم را در کنار هم می‌چینید، خواهید دید که این خرید نیاز به دقت بالایی دارد. به‌طور مثال تعداد افراد خانواده، مکان قرار گرفتن ماشین لباسشویی، برنامه‌های شستشو، نیاز یا عدم نیاز به قفل کودک و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌کنند که چه نوع ماشین لباسشویی مناسب خانه شما باشد. اگر شما هم به‌تازگی قصد خرید این وسیله مهم را دارید، پیشنهاد می‌کنم تا پایان این مقاله همراه من بمانید تا با ویژگی‌های یک ماشین لباسشویی خوب آشنا شوید.

به ظرفیت ماشین لباسشویی دقت کنید.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که تقریبا تمام ماشین‌های لباسشویی که تولید می‌شوند، گزینه خوبی برای خرید هستند؛ اما به این معنا نیست که برای همه افراد مناسب باشند. به عبارت ساده‌تر شرایط شما تعیین می‌کند که یک ماشین لباسشویی یا هر ابزار دیگری خوب یا بد باشد.

یکی از موضوعات مهمی که در هنگام خرید این ابزار باید به آن دقت داشته باشید، میزان ظرفیت و اندازه درام ماشین است. اگر شما هم خانواده شلوغی دارید بهتر است به سراغ ماشین‌هایی با ظرفیت بیشتر بروید. در حال حاضر انواع ماشین لباسشویی از ظرفیت 5 تا 12 کیلوگرم در بازار به فروش می‌رسد. بنابراین اگر به‌تازگی ازدواج کردید و هنوز خانواده کوچکی دارید، سراغ گزینه‌های با ظرفیت بالا نروید.

ممکن است در همان ابتدا بخواهید یک ماشین لباسشویی با ظرفیت درام بیشتر بخرید؛ اما به یاد داشته باشید که ماشین لباسشویی زمانی عملکرد بهتری دارد که درام آن تا 80 درصد پر شده باشد. همچنین در این صورت تعداد دفعات شستشو کمتر شده و بازدهی ماشین افزایش می‌یابد.

برچسب انرژی چه رتبه‌ای را نشان می‌دهد؟

اگر قصد دارید برای خانه خود ماشین لباسشویی یا هر نوع لوازم برقی دیگری بخرید، حتما به برچسب انرژی آن توجه داشته باشید. به صورت کلی تمام لوازم برقی که دارای مصرف انرژی در رده‌های A، +A و ++A هستند، گزینه‌های بهتری برای خرید محسوب می‌شوند، زیرا مصرف برق کمتری دارند و در عین حال بازدهی انرژی آن‌ها بیشتر است.

امروزه لوازم برقی رده‌های انرژی از A تا G  تولید می‌شوند و هرچه حرف انگلیسی انرژی به سمت حروف پایین‌تر باشد، نشانه مصرف برق بیشتر است. به یاد داشته باشید که این نوع لوازم آسیب بیشتری به محیط زیست می‌زنند و در پایان ماه مجبور به پرداخت قبض برق بیشتری هستید. بنابراین با خریدی هوشمندانه، هزینه‌های خانوار را در آینده کاهش دهید.

اصالت محصول را بررسی کنید

موضوع مهم بعدی، بررسی اصالت محصول یا به عبارتی اصل یا تقلبی بودن آن است. به همین دلیل توصیه مناسب این است که تا جای ممکن برای خرید لوازم برقی خانه مانند ماشین لباسشویی به مراکز و نمایندگی‌های مجاز و معتبر مراجعه کنید.

البته مسئله اصالت محصول همیشه اهمیت دارد، اما زمانی که بخواهید تعداد زیادی وسیله برقی تهیه کنید، اهمیت آن دوچندان می‌شود. به‌طور مثال اگر قصد خرید لوازم برقی برای جهیزیه داشته باشید، حتما در خرید  و پیدا کردن نمایندگی مجاز دقت کنید. در عین حال برای اینکه خریدی مقرون به‌صرفه و آسان‌تر داشته باشید، می‌توانید از گزینه‌های مناسب مانند وام خرید قسطی جهیزیه استفاده کنید. در این صورت با هزینه‌ای کمتر تمام لوازم مورد نیاز را با کیفیت مرغوب می‌خرید و فشار اقتصادی زیادی متحمل نمی‌شوید.

یک ماشین لباسشویی مجهز به تکنولوژی‌های روز بخرید

اگرچه انواع ماشین لباسشویی با راندمان کاری مختلف در بازار موجود است، اما بهتر است گزینه‌ای انتخاب کنید که به فناوری‌های روز مجهز باشد. به‌طور مثال امروزه برخی ماشین‌های لباسشویی در برندهای مرغوب مجهز به تکنولوژی حباب‌ساز هستند. این فناوری کمک می‌کند که حباب‌هایی توسط ماشین تولید شده و به بافت پارچه‌ها و لباس‌ها نفوذ کند؛ درنتیجه شستشوی سریع و بهتری ایجاد می‌کند.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های جالب و به‌روز در ماشین‌های لباسشویی باکیفیت، برخورداری آن‌ها از فناوری ادواش است. به همین دلیل به‌راحتی و در حین شستشو می‌توانید لباس‌های دیگری را به ماشین اضافه کنید تا شستشوی آن‌ها نیز انجام شود.

اگر دوست دارید ماشین لباسشویی در هنگام شستشو انرژی کمتری مصرف کند و در عین حال لباس‌ها به‌خوبی تمیز شوند، بهتر است به سراغ گزینه‌ای بروید که به تکنولوژی True Steam مجهز باشد. این فناوری که بیشتر در محصولات ال‌جی به کار رفته، کمک می‌کند که آب به بخار تبدیل شود و در کنار کاهش مصرف انرژی برق و آب، آسیب کمتری به بافت پارچه‌ها بزند. بنابراین شستشوی کامل‌تر و بهتری به شما ارائه خواهد داد.

درنهایت اینکه تکنولوژی هوشمند اینترنت و وای فای فقط در گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های دیجیتالی مانند لپ‌تاپ وجود ندارد. اگرچه با کمک این ابزارها و قابلیت اتصال به وای فای در آن‌ها، می‌توانید کارهای روزمره و مهمی مانند پرداخت قبوض،گرفتن خلافی خودرو با موبایل و مواردی ازاین‌دست را انجام دهید؛ اما سایر لوازم برقی هم می‌توانند به سیستم وای فای مجهز باشند. به‌طور مثال برخی از ماشین‌های لباسشویی در برندهای معروف قابلیت اتصال به وای فای دارند. به همین دلیل می‌توانید به‌راحتی و از راه دور نیز عملیات ماشین لباسشویی را کنترل کنید.

8

ماشین لباسشویی را قفل کنید!

اگر شما هم کودکان بازیگوش و خردسالی دارید، حتما به دنبال خرید گزینه‌ای باشید که مجهز به سیستم قفل کودک باشد. بچه‌ها کنجکاو هستند و برای کشف دنیای جدید به تمام لوازم خانه دست می‌زنند. ممکن است ماشین لباسشویی هم در حال شستشو باشد و اگر کودک به دکمه و برنامه‌های آن دست بزند، برنامه شستشو متوقف شود. قابلیت قفل کودک راهی آسان  و سریع است تا کودکان نتوانند تنظیمات صفحه‌نمایش لباسشویی را تغییر دهند و آسیبی به آن وارد کنند.

به شستشو با تاخیر نیاز دارید یا خیر؟

یکی از ویژگی‌های ماشین لباسشویی‌های مرغوب، برخورداری از تایمر متغیر است. این  ویژگی به شما اجازه می‌دهد که بتوانید تمام برنامه و مدت زمان شستشو را کنترل کنید و یا زمان شستشو را با تاخیر پیش ببرید. به‌طور مثال اگر قصد دارید از خانه خارج شوید، این ویژگی کمک می‌کند تا شستشو در زمان دلخواه شما انجام شود. در عین حال باعث کاهش در هزینه‌های مصرف برق نیز خواهد شد.

درنهایت اینکه

هرروز ماشین‌های لباسشویی با امکانات و ویژگی‌های جدید و جذابی به بازار عرضه می‌شوند. دلیلی وجود ندارد که همیشه خودتان را با تکنولوژی‌های روز آپدیت کنید. اما به یاد داشته باشید که در هنگام خرید انواع لوازم برقی مانند ماشین لباسشویی حتما به موارد مهمی مانند میزان مصرف انرژی و ظرفیت عملکرد آن توجه داشته باشید. در این صورت حتی اگر ماشین لباسشویی شما از تکنولوژی‌های روز دور باشد، تا مدت‌ها می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها