8 دلیل توقف ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو

کد خبر: 1167642
8 دلیل توقف ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو

 

آیا ماشین لباسشویی شما در اواسط چرخه شستشو متوقف می‌شود؟ آیا دستگاه خاموش شده یا چراغ های آن بی دلیل شروع به چشمک زدن می کنند. در این مقاله دلایل مختلف توقف ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو را برای شما توضیح می دهیم.

 

چه عواملی ممکن است باعث توقف عملکرد ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو شوند؟

 

1 . عدم تامین برق دستگاه

 

این مسئله ممکن است بدیهی به نظر برسد اما هنگام توقف عملکرد ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو اولین چیزی که باید بررسی کنید این است که آیا مشکلی در تامین برق دستگاه وجود دارد یا خیر؟ بدین منظور باید مطمئن شوید که دستگاه شما به درستی به برق وصل شده است ؟ ممکن است برق به دلایلی قطع شده باشد ، بنابراین جعبه فیوز را نیز بررسی کنید تا ببینید آیا قطع کننده مدار یا فیوز قطع شده است یا خیر . همچنین مشکل ممکن است به دلیل کابل برق معیوب باشد که نیاز به تعویض دارد.

 

2 . ماشین لباسشویی مشکل تامین آب دارد.

 

اگر منبع آب ماشین لباسشویی به درستی کار نکند دستگاه در اواسط چرخه شستشو متوقف می شود. این مشکل می تواند از شیلنگ دستگاه یا شیر تغذیه نصب شده در لوله کشی باشد . گاهی اوقات جریان ضعیف آب از طریق شیلنگ نیز به سادگی می تواند دلیلی بر توقف عملکرد ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو باشد . در موارد دیگر جریان خیلی ضعیف آب نیز می ‌تواند به دلیل انسداد یا آسیب فیلترها، پیچ خوردگی یا سوراخ شدن شیلنگ و... ایجاد شود.

 

 

3 . انتخاب تنظیمات اشتباه

 

انتخاب تنظیمات اشتباه در ماشین لباسشویی نیز می تواند منجر به توقف دستگاه در اواسط چرخه شستشو شود . برخی از ماشین های لباسشویی در واقع دارای دکمه حالت "نگهداری آبکشی" هستند که هنگامی که این دکمه روشن یا فعال باشد دستگاه به سادگی طبق دستورالعمل عمل نموده و هنگامی که درام دستگاه پر شد یعنی قبل از پایان چرخه شستشو متوقف می ‌شود . برای حل این مشکل باید این حالت خاموش یا غیر فعال شود.

 

4. فیلتر تخلیه توسط جسم خارجی مسدود شده است.

 

فیلتر تخلیه در ماشین لباسشویی از تماس اجسام خارجی مانند دکمه ، سنجاق ، دستمال و غیره با پمپ تخلیه جلوگیری می کند . در صورتی که این فیلتر مسدود شود ممکن است هنگام شستشو دستگاه در اواسط چرخه متوقف شود . در این صورت وضعیت فیلتر ماشین لباسشویی خود را که در پشت یک دریچه کوچک در پایین ماشین لباسشویی قرار دارد بررسی کنید و آن را تمیز کنید و یا اگر آسیب دیده است آن را تعویض کنید.

 

5 . معیوب بودن المنت گرمایشی

 

المنت گرمایش در ماشین لباسشویی برای گرم کردن آب تا دمای مناسب عمل می کند . در صورتی که المنت گرمایشی دستگاه معیوب باشد برنامه شستشو ممکن است در اواسط چرخه شستشو متوقف شود. برای بررسی باید دستگاه از برق جدا شده و پنل پشتی در مدل هایی که ماشین لباسشویی بار از جلو است یا پنل جانبی در صورتی که مدل دستگاه بار از بالا است برداشته شود و با استفاده از مولتی متر وضعیت المنت گرمایشی مورد بررسی قرار گیرد . برای این که بتوانید این آزمایش را انجام دهید باید کابل های برق متصل به المنت را جدا کنید . هنگامی که پروب های مولتی متر را روی دو پایانه عنصر قرار می دهید حدود ۳۰ اهم را دریافت کنید . اگر متوجه شدید که تداومی وجود ندارد باید المنت گرمایشی دستگاه تعویض شود. البته این مورد را لازم است به تعمیرکار مجاز بسپارید.

 

6 . معیوب بودن سنسور دما

 

سنسور دمای NTC معمولاً باید در نزدیکی المنت گرمایشی قرار گیرد . این قطعه برد مدار را قادر می‌سازد تا تشخیص دهد که چه زمانی به دمای مناسب رسیده است . در صورتی که این قطعه معیوب باشد مدت شستشوی دستگاه ها ممکن است بیشتر طول بکشد یا ممکن است کاملاً متوقف شود و کد خطا نمایش داده شود.

 

7 . عدم کارکرد قفل ایمنی درب دستگاه

 

قفل ایمنی درب ماشین لباسشویی از باز شدن درب دستگاه در هنگام کار جلوگیری می کند. در صورتی که این قفل ایمنی معیوب شده باشد ممکن است باعث توقف ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو شود. قفل ایمنی درب دستگاه را بررسی نموده و وضعیت کانکتور ها را کاملاً بسنجید تا ببینید آیا تماس کاذب رخ می دهد یا خیر. این قطعه ممکن است در گرمای زیاد آسیب ببیند.

 

8. خراب شدن برد مدار ماشین لباسشویی

 

برد مدار، عملکرد قسمت های مختلف ماشین لباسشویی مانند موتور، آب و غیره را مدیریت می کند. در صورتی که این قطعه معیوب باشد عملکرد ماشین لباسشویی در اواسط چرخه شستشو می تواند متوقف شود و ممکن است دستگاه به حالت خطا برود . اگر قبلا همه موارد دیگری که در این مقاله ذکر شده است را بررسی کرده اید ممکن است ماژول کنترل نیاز به تعویض داشته باشد . با این حال این یک عملیات پرهزینه است، بنابراین قبل از اینکه توجه خود را بر روی برد مدار متمرکز کنید همه منابع احتمالی دیگر را با دقت بررسی کنید.

 

تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی را به ماهان سرویس بسپارید

 

چنانچه ساکن کرج و مناطق اطراف هستید و ماشین لباسشویی منزل دچار مشکل و عدم کارکرد صحیح است ، برای تعمیر آن در منزل کافی است با ماهان سرویس تماس بگیرید.

نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در کرج ، نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ در فردیس ، تعمیر ماشین لباسشویی بوش در کرج و تعمیر ماشین لباسشویی کندی در کرج از خدمات ماهان سرویس در محل است .

ماهان سرویس خدمات تعمیر انواع ماشین لباسشویی را در کمترین زمان انجام می دهد.

تماس با ماهان سرویس: 09353001695

www.arvandoxin.com

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها