کولر گازی پرتابل چیست؟

کد خبر: 1197139
کولر گازی پرتابل چیست؟

 

به طور کلی در رابطه با تعریف کولر گازی پرتابل باید بگوییم این نوع کولر گازی به عنوان یک کولر گازی کامل و جامع در میان عموم افراد شناخته می‌شود که عمدتاً از آن به منظور خنک سازی مکان مورد نظر استفاده می کنند، اما اگر می خواهید بدانید واژه پرتابل به چه معناست باید بگوییم این واژه معمولاً در معنای حمل کردن می باشد.

یکی از دلایل نامگذاری این نوع از کولر گازی به نام پرتابل این بوده که به راحتی قابلیت حمل نمودن را دارد و به سقف یا دیوار متصل نمی کنند.

 

در نظر داشته باشید این نوع از کولر گازی معمولاً دارای یکسری چرخ هایی است که به راحتی به واسطه آن ها جابجا می شوند، یعنی مصرف کنندگان کولر گازی پرتابل به راحتی می‌توانند آن را از یک مکان به مکان دیگر منتقل کنند. در واقع کولر گازی پرتابل در انواع مدل ها و همچنین اندازه های مختلف تولید شده و در بازار در میان مشتریان عرضه می گردد؛ بنابراین بهتر است از طریق بررسی نمودن میزان قدرت هر یک از انواع کولر گازی و همچنین مدنظر قرار دادن نیازهای خویش یکی از انواع این کولر گازی را برای محل موردنظر برگزینید و از هر یک قابلیت های آن ها به نحو احسن استفاده نمایید.

تفاوت کولر گازی پرتابل با اسپیلت

بهتر است بدانید از جمله تفاوت های بارزی که ممکن است هر یک از انواع کولر گازی های پرتابل با اسپیلت داشته باشند این است که اسپیلت که به صورت کولر گازی دیواری و کولز گازی ایستاده ارایه می شود از ۲ یونیت برخوردار بوده که معمولاً یکی از آن ها را در داخل منزل و دیگری را خارج از آن نصب می کنند، اما کولر گازی پرتابل تمامی قطعات مورد نیاز را در داخل خود قرار داده و علاوه بر آن از یونیت خارجی نیز برخوردار نمی باشد. برای مشاهده قیمت کولر گازی دیواری می توانید به این لینک مراجعه کنید.

همانگونه که پیش تر نیز گفتیم کولر گازی پرتابل دارای سایز های مختلفی است که عموماً از کولر گازی کوچک برای اماکن کوچک همچون اتاق خواب یک خانه استفاده می‌کنند و از سایز متوسط آن معمولاً برای اماکن بزرگ تری همچون هال، اتاق خواب بزرگ و یا اتاق پذیرایی به کار می‌گیرند، اما کولر گازی بزرگ پرتابل را برای اماکن بزرگی نظیر اداره ها، دفتر های تجاری، بانک ها، شرکت ها و غیره به کار می گیرند.

9

همچنین بخوانید : قیمت کولر گازی 18000 گری

به منظور اینکه بتوانید هر یک از شما یک کولر گازی پرتابل مناسب را برای محل مورد نظر خویش برگزینید حتماً بایستی هر یک از خصوصیات آن ها را مد نظر قرار دهید و این خصوصیات را بررسی نموده و پس از آن یکی از موارد پیش رو که به خوبی می‌تواند هر یک از نیازهای شما را پاسخ دهد انتخاب نمایید.

چگونگی کارایی کولر گازی پرتابل

از همان اول باید بگوییم که نصب اینگونه از کولر ها آسان بوده و کار شما را دشوار نخواهد کرد. به منظور نصب این کولر گازی بایستی در ابتدا آن را از جعبه داخلش خارج نموده و آن را به محل مورد‌‌‌نظر انتقال دهید. اکنون می توانید این نوع کولر را به برق متصل کرده و شلنگ مربوط به تهویه را نیز متصل کنید و سپس آن را به خارج از خانه انتقال داده، اکنون به راحتی می توانید کولر گازی خود را روشن کنید.

دقت داشته باشید که هر یک از انواع کولر گازی پرتابل عمدتاً ۲ کار اصلی را بر عهده دارند:

اول اینکه به خنک سازی فضای مورد نظر می پردازند و دوم اینکه رطوبتی که در مکان موردنظر وجود دارد را از آن محیط بیرون می کند‌

10

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن هر یک از مصرف کنندگان را درگیر کند این است که چگونه یک کولر گازی به کاهش دما می پردازد و همچنین رطوبتی که در آنجا وجود دارد را از محیط خارج می کند. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم تا به سوالات پیش آمده در ذهن شما پاسخ دهیم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

به طور کلی با توجه به اینکه کولرهای گازی پرتابل در صدد این هستند تا رطوبت هوا را بگیرند بنابراین تفاوت بسیار زیادی میان قطعات این نوع کولر گازی و کولرهای گازی دیگر وجود دارد، اما با تمام این موارد بهتر است بدانید که از جمله نقش های اصلی که تمام کولر های گازی بر عهده دارند می تواند یک مورد باشد آن هم این است که بایستی تمامی هوای گرمی که داخل محیط وجود دارد را گرفته و سپس آن را به خارج از آن محیط انتقال بدهند.

به یاد داشته باشید که عملکرد و کارایی هر یک از انواع کولر های گازی پرتابل با توجه به چرخه تبرید صورت می گیرد بنابراین به خاطر داشته باشید که نحوه کارایی این نوع کولر گازی به صورت زیر می باشد:

۱. فنی که داخل این کولر گازی وجود دارد همواره تلاش می کند تا هوای مرطوب و گرمی که درون منزل وجود دارد را به داخل خودش یعنی به درون کولر گازی وارد کند.

۲. به طور کلی این هوا در زمانی که از کویل های کندانسور عبور می کند رطوبت و گرمایی که به درون خود می کشد را از دست خواهد داد. به عبارت دیگر رطوبت موجود متراکم خواهد شد، لذا هوای گرم و مرطوب از قسمت کویل های کندانسور خارج شده و معمولاً گرمایی که دارد را به ماده مبرد که داخل کویل کندانسور موجود است انتقال می دهد. در واقع هنگامی که هوا به قسمت اواپراتور می رسد این گرما موجب بخار شدن ماده مبرد که درون کویل‌های اواپراتور موجود است می گردد؛ این بدان معنا است که مایع مبرد تبدیل به گاز شده و در نهایت هوای منزل همه رطوبت و گرمایی که داشته از دست خواهد رفت.

11

همچنین بخوانید : لیست قیمت کولر گازی ایوولی

۳. توجه داشته باشید که با استفاده از فن یک هوای بسیار خنک و دلنشین به محیط منزل شما وارد می شود.

۴. به طور کلی رطوبتی که پیش از این در رابطه با آن صحبت به میان آمد پراکنده شده و به شکل قطره ای جمع می گردد و به راحتی می تواند به خارج از منزل تخلیه گردد. علاوه بر آن شما قادر هستید در مکان تخلیه آب یک ظرف قرار داده و سپس خودتان آن را خالی نمایید.

۵. در نظر داشته باشید که گاز مبرد معمولاً از قسمت اواپراتور به قسمت کمپرسور وارد شده و در آن مکان به حالت فشرده در می آید. بعد از اینکه مایع مبرد فشرده شد به قسمت کندانسور راه یافته و گرمایی که از هوا گرفته شده را به واسطه شلنگ های مربوط به تهویه هوا به خارج انتقال خواهد داد.

۶. بار دیگر فن تلاش می‌کند تا هوایی که به صورت گرم در داخل منزل وجود دارد را به درون کولر گازی بکشد و همواره در صدد این است تا این چرخه را به همین روال ادامه دهد و بارها این فرایند تکرار می شود و در نهایت فضای مورد نظر خنک شده و رطوبت هوا نیز گرفته خواهد شد.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی در مورد کولر گازی پرتابل در اختیار شما قرار بدهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت فروشگاه آنلاین کولر گازی ونداد کولر مراجعه کنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها