اعلامیه ترحیم

کد خبر: 1198819
اعلامیه ترحیم

از گذشته رسم بر این است که زمانی که عزیزی دنیای فانی را وداع می‌گوید، برای اینکه همه دوستان و آشنایان مطلع گردند، اعلامیه‌ای نشر می‌شود. شاید در طول این سال‌های اخیر، روش این کار تغییر کرده اما این رسم هنوز پا برجاست. با افزایش جمعیت و همچنین دغدغه‌های اقتصادی در جامعه افراد فرصت چندانی برای دیدار ندارند و برخی‌ها سال‌ها از هم بی‌اطلاع می‌مانند.

شاید شما هم در طول هفته چندین به اعلامیه ترحیمی که بر دیوار یا پنجره یک مغازه نصب شده نگاهی میندازید. در گروه‌های تلگرام، اینستاگرام و... نیز این آگهی‌ها پخش می‌شوند تا دوستان از اتفاق پیش آمده مطلع شوند. آیا تا به حال به طراحی این آگهی‌ها توجه کرده‌اید. در این مطلب سعی داریم تا شما را با طرح‌ لایه باز اعلامیه ترحیم و نکاتی در این باره آشنا کنیم.

آگهی ترحیم چیست؟

پاسخ این سوال شاید برای همه بدیهی باشد، اما بهتر است این مطلب را به صورت دقیق پیش ببریم. زمانی که فردی چشم از این دنیا می‌بندد، برای ابراز همدردی، دوستان و آشنایان نزدیک متوفی اعلامیه‌ای چاپ می‌کنند. به این نوع اعلامیه‌ها در جامعه اعلامیه ترحیم می‌گویند. به طور قطع شما نیز این تجربه تلخ را دارید و می‌دانید که چقدر لحظات سخت و دشواری است و باید برای اقوام هر کاری که از دست هر کس برمی‌آید انجام دهد.

برای این کار نیز باید به افراد متخصص و کاربلد مراجعه کرد تا سرعت انجام کار و کیفیت آن مناسب باشد. اگر دقت کرده باشید طرح‌های مختلفی برای این آگهی‌ها استفاده می‌شود و این تنوع در گذشته وجود نداشت. اعلامیه ترحیم پدر، مادر، جوان و... هر کدام طرح‌های مختلفی دارند که در ادامه در این باره مفصل بحث خواهیم کرد. قبل از آن می‌خواهیم در تاریخچه آگهی ترحیم مروری داشته باشیم تا بدانید که چرا این رسم باید همیشه جاودان بماند.

تاریخچه آگهی ترحیم

در گذشته‌های بسیار دور اگرچه از کاغذ و جوهر برای اطلاع دیگران استفاده نمی‌کردند، اما هنگام درگذشت یک فرد در یک روستا یا شهر خیلی سریع این اتفاق ناگوار پخش می‌شد. در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم اهمیت شرکت در مراسم تدفین و شام غریبان را به همه گوشزد کرده‌اند. ایشان در بسیاری از خاکسپاری‌ها حضور داشتند تا بازماندگان احساس آرامش کنند.

به این ترتیب مشخص می‌شود که بهتر است با شیوه‌های نوین مثل بنر تسلیت یا اعلامیه ترحیم خاطر بازماندگان را شاد کرد. در مورد اینکه چه کسی آگهی‌های ترحیم را برای اولین بار ایجاد کرده، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما بسیاری از شواهد نشان می‌دهد که این کار از اروپا آغاز شده و چاپ آن در مطبوعات انجام می‌شده است.

در اولین آگهی‌ها خبری از شعر و جملات نغز نبود و تنها نام و نام خانوادگی متوفی و علت مرگ قید می‌شد. روزنامه تایمز برای اولین بار این اعلامیه را به شیوه‌ای جدید و با طراحی مختلف چاپ کرد و رفته رفته این هنر به کل جهان رخنه کرد.

با پیشرفت تکنولوژی این آگهی‌ها نیز دارای چارچوب و اصول خاصی شدند و به تدریج تصاویر رنگی و... نیز به آن‌ها افزوده شد. این روزها در سراسر جهان به خصوص در ایران برای آگهی ترحیم طرح‌های خاصی در نظر گرفته شده که افراد با توجه سلیقه خود انتخاب می‌کنند. نشر در اینترنت و فضای مجازی نیز یکی دیگر از پیشرفت‌ها است که در مطالب بالا نیز اشاره کردیم.

نکات مهم در طراحی اعلامیه ترحیم

در ذهن برخی از افراد این نکته وجود دارد که طراحی این آگهی‌ها کار بسیار ساده‌ای است و هیچ مشکلی ندارد؛ در حالی که هیچ کاری در دنیای مدرن که با تخصص انجام می‌شود، آسان نیست و سختی‌های خودش را دارد. اگر شما هم می‌خواهید به عنوان طراح شروع به چاپ اعلامیه ترحیم مادر، پدر و... کنید، لازم است نکات مهمی را رعایت کنید تا کارتان بی عیب و نقص باشد. در ادامه به چند نکته مهم در این باره اشاره می‌کنیم تا شما نیز با جزئیات این حرفه آشنا باشید.

شعر و متن مناسب

اولین نکته مهم در طراحی این اعلامیه‌ها، انتخاب شعر مناسب است. این روزها در بالای اکثر آگهی‌ها شعری متناسب با سن و نسبت متوفی درج می‌شود. به عنوان مثال هنگام از دست دادن مادر باید شعری متناسب با مقام مادر در آگهی ترحیم مادر نوشته شود.

شما به عنوان طراح می‌توانید از بستگان متوفی درخواست کنید که اگر شعر خاصی در نظر دارند، برای شما ارسال کنند؛ البته با توجه به اینکه این افراد لحظات سختی را تجربه می‌کنند و شاید توجهی به این مسائل ندارند، باید این وظیفه را خود شما به عهده بگیرید. با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت هر فرد می‌تواند اشعار و متن‌های مختلفی را پیدا کند که به صورت آماده در اختیار افراد گذاشته شده است.

طراح باید این مسئله را در ذهن داشته باشد که این مطالب باید بدون غلط املایی درج شود تا به شان بازماندگان لطمه‌ای وارد نشود. ممکن است با یک غلط املایی یا نگارشی مشکل خاصی به وجود آید.

اعلامیه ترحیم

طرح آگهی

مهم‌ترین انتخاب در اعلامیه ترحیم مربوط به طرح آن است که حتما باید از نزدیکان و اقوام این کار را انجام دهند. با توجه به اینکه این روزها تنوع طرح لایه باز در اینترنت بسیار بالا رفته، بهتر است شما چند مورد برای نزدیکان متوفی پیشنهاد دهید تا از میان آنها مورد دلخواه را انتخاب نمایند.

منظور از آگهی ترحیم لایه باز این است که طرح آن به طور کامل آماده شده است و تنها باید نام، نام خانوادگی و... در آن درج شود. این فایل‌ها به‌راحتی قابل دسترس هستند و مراجع معتبر زیادی مانند همیار گرافیک در این زمینه فعالیت دارد.

هر فرد مسلط به نرم افزار فتوشاپ و یا نرم افزارهای طراحی دیگر می‌تواند این فایل‌ها را دانلود و در مواقع نیاز از آن‌ها استفاده نماید. توجه داشته باشید که طرح آگهی ترحیم پدر با جوان باید تفاوت داشته باشد و اگر کسی به این موارد دقت ندارد شما باید به عنوان طراح این نکات را رعایت کنید.

ابعاد طرح

پس از اینکه شعر و متن مناسبی انتخاب کردید، در انتخاب طرح بهتر است ابعاد آن را نیز از نزدیکان جویا باشید. قطعا شما نیز تفاوت ابعاد را در انواع آگهی‌ها مشاهده کرده‌اید اما لازم است اطلاعات کاملی در این مورد داشته باشید. کوچک‌ترین حالت در این آگهی‌ها A4 است که البته این روزها زیاد از آن استفاده نمی‌شود، اما می‌توان طرح را در آن اندازه در نظر گرفت.

رایج‌ترین اندازه برای اعلامیه ترحیم جوان، مادر و... سایز A3 است که به صورت عمودی در نظر گرفته می‌شود. برخی افراد حالت افقی این سایز را انتخاب می‌کنند که جای هیچ نگرانی نیست و انواع طرح لای باز در این حالت نیز وجود دارد.

گفتنی است که بنر تسلیت را نیز می‌توان در این گروه جای داد که ابعاد بزرگ‌تری دارد. گاهی استندها بسیار شیک‌تر و مناسب‌تر به نظر می‌رسند و برخی از افراد این گزینه را برای هم‌دردی با بازماندگان انتخاب می‌کنند. کیفیت کار بسیار مهم‌تر است و باید به این مورد بسیار توجه داشته باشید.

عکس باکیفیت

گاهی پیش می‌آید که یک کار عالی با نداشتن عکس مناسب خدشه‌دار می‌شود. طراح باید در موقع سفارش یک عکس باکیفیت نیز درخواست داشته باشد تا کار خود را تمام و کمال انجام دهد. هیچ فرقی نمی‌کند، چه در سیاه و سفید و چه در طرح رنگی باید عکس مناسب تهیه شود.

عکس تمام رخ از متوفی حتما باید در اعلامیه ترحیم جوان، پدر و... درج شود. این فاکتور مهم شاید سخت‌ترین کار باشد، چرا که نزدیکان اصلی متوفی حال خوشی ندارند و دیگر اقوام نیز ممکن است عکس مناسبی نداشته باشند. این مشکل در طراحی آگهی ترحیم جوان بیشتر ظاهر می‌شود که دوستان او می‌توانند کمک بزرگی در این مورد داشته باشند.

اطلاعات دیگر

برای تکمیل اعلامیه ترحیم مادر، جوان، پدر و... لازم است اطلاعات کامل و به طور دقیق در آگهی درج شود. به عنوان مثال علاوه بر نام و نام خانوادگی متوفی، باید زمان و مکان مراسم با جزئیات کامل نوشته شود تا هر کدام از دوستان که آگهی را می‌بینند برای ابراز هم‌دردی به مراسم ترحیم بیایند.

این آگهی به عنوان دعوتنامه‌ای است که از دوستان و آشنایان متوفی درخواست می‌شود تا برای تسلی بازماندگان در مراسمی حضور داشته باشند. حال تصور کنید که این اطلاعات مهم اشتباه نوشته شود که تصورش نیز سخت است.

هر طراح ماهر پس از نوشتن اطلاعات، متن و... قبل از چاپ و انتشار یکبار با دقت و هوشیاری کامل آن را مطالعه می‌کند تا هیچ اشتباهی صورت نگیرد. بهتر است قبل از انتشار علاوه بر طراح، فرد دیگری از آشنایان متوفی نیز یکبار آگهی را چک کند تا اگر مورد خاصی باشد توسط طراح اصلاح شود.

آگهی ترحیم در فضای مجازی

این روزها نشر یک مطلب بیشتر از کاغذها در فضاهای مجازی اتفاق می‌افتد. هیچ تریدی نکنید که در فضای مجازی اهمیت اعلامیه ترحیم بیشتر از نصب آن‌ها بر مکان‌های خاص است. به عنوان مثال وقتی یک فرد در اینستاگرام یک آگهی را استوری می‌کند، تمام مخاطبان او متوجه آن می‌شوند.

به این ترتیب کاملا بدیهی است که سرعت و کیفیت پخش در این روش بسیار مناسب و کارگشاتر است. باید قبول کنیم که دنیای مجازی قدرت بسیار زیادی کسب کرده و در آداب و رسوم نیز تاثیرگذار است. با این حال هیچوقت انسانیت و آداب و رسوم خدشه‌دار نمی‌شود و اکثر افراد با اطلاع از جان باختن یک دوست در مراسم تدفین و ترحیم او شرکت می‌کنند.

دانلود طرح لایه باز

این روزها در صنعت طراحی پیشرفت‌های چشمگیری مانند دیگر صنایع ایجاد شده است. تاثیر این پیشرفت را قطعا شما نیز حس کرده‌اید. ذات حقیقی انسان زیبا است و با دیدن زیبایی نیز حس خوبی به او دست می‌دهد؛ همین مسئله باعث می‌شود تا شما در تمام جزئیات زیبایی‌ها تشخیص دهید.

حرفه طراحی نیز سعی بر این دارد تا ما را با این زیبایی‌ها بیشتر آشنا کند. امروزه در بسیاری از سایت‌ها طرح لایه باز برای بسیاری از کارها ارائه می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از آن‌ها در کارت ویزیت، تبلیغ کسب‌وکار، اعلامیه ترحیم، تقویم و... استفاده نمود که هر کدام جلوه مشخص خود را دارند.

اعلامیه ترحیم لایه باز نیز کمک می‌کند تا امر طراحی در این مودر نیز با سرعت و کیفیت بیشتری انجام شود. قطعا این سوال را در ذهن دارید که این طرح‌ها را از کجا می‌توان به دست آورد؟ توصیه می‌کنیم که برای این کار به معتبرترین سایت‌ها مراجعه کنید و بهترین طرح‌ها را برای خود انتخاب نمایید.

آگهی ترحیم لایه باز | همیار گرافیک | طرح لایه باز

همیار گرافیک

یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه عرضه طرح‌های لایه باز برای بنر و... مجموعه همیار گرافیک است که سابقه طولانی در این کار دارد. اعتبار یک مجموعه با مشتریان او سنجیده می‌شود و آنچه که مشخص است، این مجموعه توانسته با ارائه خدمات ارزنده رضایت مشتریان را جلب کند.

شما در این سایت می‌توانید از انواع طرح باز، تصاویر استوک یا همان وکتور، موکاپ و... بهره‌مند شوید. گاهی سوالاتی در ذهن افراد ایجاد می‌شود که باید پاسخ آن‌ها را از متخصصین پرسید. مشاورین همیار گرافیک در خدمت شما هستند تا به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخگو باشند.

چرا همیار گرافیک؟

برای اینکه خیال شما را از اعتبار این مجموعه آسوده کنیم، می‌خواهیم به چند مزیت همکاری با این شرکت اشاره نماییم. شاید شما سایت‌های زیادی در این زمینه می‌شناسید اما به دنبال بهترین هستید. تنوع و کیفیت طرح‌های اعلامیه ترحیم در این سایت بسیار بالا است و هر فرد با ه سلیقه‌ای را راضی نگه خواهد داشت.

یکی دیگر از مزیت‌های این مجموعه تنوع در ابعاد طرح‌ها است که شاید در دیگر مجموعه‌ها این تنوع را پیدا نکنید. توجه داشته باشید که تمام طرح‌های همیار گرافیک مطابق با استاندارد چاپ هستند و به طور حرفه‌ای برای مشتریان طراحی می‌شوند.

طرح‌ها دائم در این سایت آپدیت می‌شوند و به‌روزترین آن‌ها را شما می‌توانید انتخاب کنید. جالب است بدانید که طرح‌های رایگان نیز در این سایت وجود دارد و ممکن است طرح مورد نظر شما در میان آن‌ها باشد. با مرور طرح‌های رایگان این فرصت را از دست ندهید.

آخرین مزیتی که برای شما ذکر می‌کنیم، قیمت مناسب طرح‌ها است. این سایت تمامی محصولات خود را با قیمتی منصفانه عرضه می‌کند تا تمام افراد بتوانند از آن‌ها استفاده نمایند.

جمع بندی

از دست دادن عزیزان یک امر طبیعی است که برای همه افراد پیش می‌آید و آداب و رسوم خاصی در این مواقع وجود دارد که نزدیکان و آشنایان مقید به انجام آن‌ها هستند. اعلامیه ترحیم یکی از راه‌هایی است که دوستان و آشنایان می‌توانند با آن تاسف خود را به بازماندگان متوفی اعلام کنند.

در این مطلب سعی کردیم تا مروری بر تاریخچه آگهی ترحیم و جزئیات طراحی آن داشته باشیم. به این ترتیب شما هم توانستید تا اطلاعات کاملی در این زمینه کسب کنید و انواع طرح‌ها را بشناسید. طرح‌های لایه باز اعلامیه ترحیم در بسیاری از سایت‌ها ارائه می‌شوند که هر کس با توجه به سلیقه خود می‌تواند مدل مناسبی را انتخاب کند.

مراجعه به یک مرجع معتبر می‌تواند بسیاری از مشکلات را کنار بزند و مزایای بسیار زیادی نیز داشته باشد. سایت همیار گرافیک یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه ارائه طرح لایه باز است که در آگهی ترحیم نیز تنوع طرح بالایی دارد. شما نیز می‌توانید از مزایای این مجموعه و طرح‌های رایگان آن برای کارهای مختلف استفاده نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها