بیمه حوادث انفرادی چیست؟ همه چیز در مورد بیمه حوادث

کد خبر: 1238414

بیمه حوادث یک از بیمه های بسیار کاربردی برای تمامی مشاغل است که خسارت های وارد شده به اشخاص به علت رخ داد هر گونه حادثه ای را جبران می کند.

بیمه حوادث انفرادی چیست؟ همه چیز در مورد بیمه حوادث

 

همهٔ ما بار‌ها در خصوص مسائل مختلف این جمله را شنیده‌ایم که حادثه خبر نمی‌کند! شما ممکن است در طول زندگی خود، اتفاقات و آسیب‌های متعددی را تجربه کرده باشید. گاهی اوقات خسارت‌های وارده به قدری است که شما متحمل ضرر‌های بزرگی خواهید شد. در صورتی که بتوانید با برنامه‌ریزی‌های مؤثر این آسیب‌ها را مدیریت کنید، میزان این ضرر‌ها کمتر خواهد بود. از طرف دیگر، برخی از ما در حرفه‌هایی پرخطر مشغول کار هستیم و در معرض آسیب‌های مختلف قرار داریم؛ در چنین شرایطی انتخاب بیمهٔ حوادث می‌تواند تا حد زیادی هزینه‌های مربوط به آسیب‌ها را کاهش دهد. همان‌طور که می‌دانید، بیمه‌های زیادی وجود دارند که هر یک از آن‌ها موضوعات خاصی را دربر می‌گیرند. یکی از بیمه‌هایی که نام آن را بسیار می‌شنویم، بیمه حوادث انفرادی است. برای آشنایی بیشتر با این بیمه، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید!

 

بیمه حوادث چیست؟

این بیمه در دستهٔ بیمهٔ اشخاص قرار می‌گیرد و در دو گروه بیمهٔ گروهی و بیمهٔ انفرادی دسته‌بندی می‌شود. بیمه‌های حوادث بدین شکل عمل می‌کند که فرد به‌صورت ۲۴ ساعت در برابر حوادث مختلف بیمه خواهد بود. افراد زیادی برای این‌که بتوانند هزینه‌های حوادث مختلف را کاهش دهند، از این بیمه‌ها استفاده می‌کنند؛ پوشش های بیمه حوادث به ۳ دستهٔ پوشش اصلی و پوشش فرعی تقسیم می‌شوند.

۳ موردِ فوت، از کار افتادگی دائم و نقص عضو، پوشش‌های اصلی این بیمه هستند. پوشش‌های فرعی نیز هزینه‌های غرامت روزانه بستری شدن، هزینه‌های پزشکی و غرامت روزانه عمومی را شامل می‌شوند. در صورتی که فرد خود را بدین شکل بیمه کرده باشد و در اثر حادثه‌ای فوت کند، تمامی سرمایهٔ بیمهٔ او به وارثان وی به ارث خواهد رسید. همچنین در صورتی که فرد دچار نقص عضو شده باشد، با توجه به میزان شدت آن، مبلغی برای فرد در نظر گرفته شده و به او پرداخت خواهد شد.

پوشش‌های اصلی بیمه حوادث انفرادی

همان‌گونه در بخش قبل اشاره کردیم، پوشش‌های اصلی بیمه حوادث سه موضوع فوت، ازکارافتادگی دائم و نقص عضو را دربر می‌گیرند. در اسناد مربوط به بیمه‌نامه، از کار افتادگی خود به دو دسته تقسیم شده‌است که این دو دسته عبارتند از: دائم- کامل و موقت- جزئی؛ در شرایطی که فرد دچار ازکارافتادگی دائم و کامل شده باشد، سرمایه‌ای که به او پرداخت می‌شود برابر با سرمایهٔ فوت اوست. این در حالی است که میزان سرمایهٔ پرداختی بابت ازکارافتادگی موقت و جزئی به میزان آسیب بستگی دارد. کلیهٔ بیمه‌های حوادث انفرادی باید پوشش‌های اصلی را شامل شوند. در ادامه به‌صورت جزئی‌تر، در خصوص این پوشش‌ها صحبت می‌کنیم.

پوشش های اصلی در بیمه حوادث

1- سرمایهٔ فوت

این نوع غرامت کاملاً واضح است؛ در صورتی که فرد بر اثر حادثه‌ای فوت کند و تحت پوشش این نوع بیمه باشد، مرجع موردنظر باید سرمایهٔ فرد فوت‌شده را به وارثان او پرداخت کند.

2- غرامت فوت و نقص عضو

زمانی که فرد به شرکت بیمه مراجعه می‌کند تا برای بیمه‌های حوادث انفرادی قرارداد ببندد، بیمه‌گزار مبلغی را به‌عنوان سرمایهٔ فوت تعیین خواهد کرد. این مبلغ یک میزان حداکثری دارد که این میزان با توجه به توانایی و درآمد شرکت بیمه برای پرداخت آن بستگی خواهد داشت. این مبلغ تأثیر زیادی روی حق بیمهٔ انفرادی دارد.

3- غرامت ازکارافتادگی دائم و به‌صورت جزئی و کلی

ازکارافتادگی دائم یکی دیگر از پوشش‌های اصلی بیمه‌های حوادث انفرادی است. در صورتی که هر یک از حوادث موجود در تحت پوشش بیمه نامه موجب شوند که فرد قطع عضو شده، ناتوانی عضو داشته باشد، بیمه‌گزار وظیفه دارد بر اساس قرارداد منعقد شده هزینه‌های نقص عضو و سرمایه فوت را به فرد پرداخت نماید. البته باید بدانید این پرداخت دارای یک شرط بوده و آن هم این است که عواقب حادثه تا حداکثر ۲ سال بروز کند. در صورتی که تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پوشش ها اعم از حق بیمه، سقف پوشش ها و موارد استثنا دارید می توانید به صفحه: همه چیز در مورد بیمه حوادث در سایت بیمه ما مراجعه فرمایید تا به طور کامل در مورد این بیمه نامه اطلاعات کسب نمایید. 

پوشش‌های فرعی بیمهٔ حوادث انفرادی

پوشش‌های دیگر بیمه‌های حوادث که به‌عنوان پوشش‌های فرعی شناخته می‌شوند، اختیاری هستند و بیمه‌گزار می‌تواند هر یک از آن‌ها را تعیین کند. افراد با انتخاب چنین پوشش‌هایی، باید حق بیمهٔ بیشتری را پرداخت کنند. در بخش قبل اشاره کردیم که این حق بیمه شامل چه مواردی می‌شود. در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه

یکی از پوشش‌های فرعی بیمه حوادث از نوع انفرادی، پرداخت هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه‌ای است. در این صورت بیمه‌گر وظیفه دارد تا هزینه‌های پزشکی فرد را تا سقف تعیین‌شده در قرارداد بپردازد. حداکثر مبلغی که برای هزینه‌های پزشکی تعیین شده‌است، ۱۰ الی ۲۰ درصد غرامت فوت فرد است.

هزینه‌های عمومی ناشی از حادثه

در صورتی که فرد در اثر وقوع حادثه‌ای دچار ازکارافتادگی موقت شود، بیمه‌گر وظیفه دارد هزینه‌های روزانهٔ عمومی فرد را پرداخت کند. میزان مبلغی که برای این پوشش در نظر گرفته شده‌است، معادل ۱۲‌ده‌هزارم غرامت فوت و نقص عضو فرد است. البته باید بدانید که این هزینه‌ها تنها شامل حوادثی خواهند شد که تحت‌پوشش باشند.

هزینه‌های بستری شدن در مراکز درمانی

در صورتی که حادثه به‌گونه‌ای باشد که فرد نیاز به بستری شدن داشته باشد، بیمه‌گر باید هزینه‌های مربوطه را پرداخت کند. این هزینه‌ها حداکثر ۲۴‌ده‌هزارم سرمایه نقص عضو و فوت را دربر می‌گیرد.

پوشش های تکمیلی در بیمه حوادث

میزان حق بیمهٔ پرداختی براساس دسته‌بندی مشاغل

میزان هزینه‌های پرداختی به بیمه‌گذار با توجه به شرایط بیمه‌نامه، وضعیت سلامتی فرد و نوع شغل او تعیین می‌شوند. بنابراین نمی‌توان به‌صورت دقیق بیان کرد که هزینه‌هایی که فرد باید برای بیمهٔ حوادث انفرادی پرداخت کند چقدر است. براساس اسناد‌های بیمه‌ای، مشاغل به پنج گروه دسته‌بندی می‌شوند که در این پنج گروه، مشاغل کم‌خطر و پرخطر تعیین شده‌اند. ما در ادامه این دسته‌بندی را بررسی می‌کنیم:

طبقهٔ اول

مشاغلی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند، دارای کمترین میزان خطر هستند. به عبارتی می‌توان گفت هیچ خطر خاصی چنین شغل‌هایی را تهدید نخواهد کرد. این شغل‌ها به‌گونه‌ای هستند که افراد با دستگاه، ماشین‌آلات و غیره سروکار دارند و از نیروی بدنی نیز استفاده نمی‌کنند. این مشاغل شامل کارمندان ادارات، معلمان، دبیران و غیره می‌شوند.

طبقهٔ دوم

خطر‌هایی که این گروه را تهدید می‌کند بسیار کم است. در این مشاغل افراد هم کار فکری و هم امور فیزیکی را انجام می‌دهند. این شغل‌ها شامل دندانپزشکی، تعمیرکاران وسایل الکتریکی و غیره می‌شود.

طبقهٔ سوم

این گروه شامل افرادی می‌شود که به‌صورت متخصص و یا نیمه‌متخصص هستند و با ماشین‌آلات صنعتی سروکار دارند. این افراد در طول روز با خطرات مختلفی مواجه هستند. این گروه شامل رانندگان ماشین‌های سبک نظیر تاکسی‌ها و همچنین کارگران ساختمان‌ها و غیره می‌شود.

طبقهٔ چهارم

افرادی که در این مشاغل کار می‌کنند، با دو خطر جدی روبه‌رو هستند؛ اول وجود خطر به دلیل نداشتن مهارت کافی و دوم خطرات کار به دلیل کار با ماشین آلات‌صنعتی است. ازجمله این مشاغل می‌توان به آتش‌نشانی، رفتگری، پیک موتوری و غیره اشاره کرد.

طبقهٔ پنجم

افرادی که در این طبقه قرار دارند، بالاترین میزان خطر آن‌ها را تهدید می‌کند. چنین افرادی با مواد خطرناکی همچون اسید‌ها و سایر مواد خورنده و مواد منفجره در ارتباط هستند. پوشش های بیمه حوادث انفرادی برای تمام افرادی که در این دسته قرار می‌گیرند توصیه می‌شود.

بهترین شرکت ها برای خرید حوادث انفرادی 

شما می توانید بیمه حوادث را از تمامی شرکت های بیمه ای تهیه فرمایید و از پوشش های هر کدام بهره مند گردید، اما شایان ذکر است که بیمه حوادث شرکت های مختلف تفاوت هایی جزئی با یکدیگر دارند، برای از این تفاوت ها عبارت اند از: هزینه بیمه نامه، پوشش های تکمیلی، حق بیمه، مدت قرارداد، صدور به صورت آنلاین یا حضوری و .... . بررسی های مختلفی در این زمینه انجام شده است لذا در ادامه برخی از بهترین شرکت ها برای خرید بیمه حوادث را عنوان کرده ایم؛ این شرکت ها عبارت اند از: 

  • بیمه سامان
  • بیمه پارسیان 
  • بیمه ما
  • بیمه کارآفرین 

پیشنهاد ما به شما برای خرید بیمه حوادث 

اگر نمی توانید که بیمه حوادث را از کدام شرکت بیمه تهیه کنید که بیشترین مزیت را برای شما داشته باشد، ما به شما بیمه حوادث شرکت بیمه ما را پیشنهاد می کنیم، زیرا بیمه نامه این شرکت به صورت یکساله با حق بیمه بسیار مناسب و اقتصادی صادر می گردد و تقریبا تمامی حوادثی که ممکن است رخ دهد را تحت پوشش قرار خواهد داد. همچنین شما می توانید برای خرید به صورت حضوری یا آنلاین از طریق نمایندگی های شرکت بیمه ما اقدام فرمایید. برای خرید بیمه حوادث از یکی از بهترین نمایندگی های این شرکت می توانید سایت برترین نمایندگی بیمه ما به آدرس bimeh-ma.com مراجعه فرمایید. 

جمع‌بندی

بیمه حوادث در دو گروه بیمه‌های گروهی و انفرادی ارائه می‌شود. بیمه انفرادی آن می‌تواند مسائل و مشکلات مختلفی را دربر گیرد. بیمه حوادث انفرادی دو پوشش اصلی و فرعی دارد که هر یک از آن‌ها را بررسی کردیم. شما با خرید این بیمه از شرکت‌های ارائه‌دهنده، می‌توانید خود را در برابر حوادث مختلف بیمه کرده و هزینه‌های مربوط به آسیب‌های موجود را کاهش دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها