آر اف بهتر است یا بوتاکس؟ کدامیک برای صورت امن‌تر است؟

کد خبر: 1238938

با افزایش سن، پوست کلاژن خود را از دست می‌دهد و پس از آن خطوط ریز، چین و چروک و سایر بیماری‌های پوستی بروز می‌کنند. خبر خوب این است که چند راه برای از بین بردن علائم پیری پوست با کمک درمان‌های کم تهاجمی مانند بوتاکس و میکرونیدلینگ فرکشنال RF وجود دارد. اما سوال مهم اینجاست که آر اف بهتر است یا بوتاکس؟ اگرچه هر دو درمان غیرتهاجمی در از بین بردن علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک موثر هستند، اما تفاوت‌های مهمی بین آنها وجود دارد که باعث می‌شود در شرایط خاص یکی از دیگری بهتر باشد. در این مقاله به بررسی هر دو این مداخلات زیبایی می‌پردازیم. از شما دعوت می‌کنیم تا انتها همراه ما باشید.

آر اف بهتر است یا بوتاکس؟ کدامیک برای صورت امن‌تر است؟

 

آر اف و بوتاکس چیست؟

برای اکثر بیماران، استفاده از محصولات مراقبت از پوست ضدپیری برای از بین بردن خطوط ریز، چین و چروک و لکه‌های پیری کافی نیستند. در این مواقع بهتر است از درمان‌های مؤثرتر و با نفوذ عمیق‌تری مانند بوتاکس و میکرونیدلینگ آر اف استفاده کنید که بدون نیاز به جراحی پلاستیک، پوست بی‌عیب و نقص شما را برمی‌گردانند.

بر اساس آمار و ارقام، بوتاکس در لیست برترین جراحی‌های زیبایی غیرتهاجمی رتبه اول را دارد. اما با وجود محبوبیت این توروتوکسین تزریقی، درمان‌های جایگزین دیگری نیز پدید آمده‌اند که تقریبا همان نتایج ضدپیری را دارند. بر این اساس، دوره‌های آموزش کار با دستگاه لیزر کیوسوئیچ متقاضیان بسیاری دارد.

میکرونیدلینگ فرکشنال آر اف نیز یکی دیگر از مداخلات نسبتا غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست است که پوستی جوان‌تر و درخشان‌تر را برای مراجعان به ارمغان می‌آورد. در ادامه راهنمایی‌تان می‌کنیم چطور بین این دو مداخله زیبایی تصمیم بگیرید.

 

آر اف و بوتاکس چطور کار می‌کنند؟

میکرونیدلینگ فرکشنال آر اف نسخه بهبود یافته میکرونیدلینگ سنتی است که در آن با استفاده از درما رولر یا درماپن برش‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌‎شود. دستگاه میکرونیدلینگ آر اف امواج انرژی فرکانس رادیویی را به لایه‌های عمیق‌تر پوست می‌رساند تا تولید کلاژن بیشتر را تحریک کند. مراجعان معمولا برای دستیابی به نتایج مورد نظر خود به چندین جلسه درمانی میکرونیدلینگ آر اف نیاز دارند. با این حال اگر به کسانی مراجعه کنید که آموزش کار با دستگاه آر اف لاغری و دیگر دوره‌های مربوطه را گذرانده‌اند، سریع‌تر به نتیجه می‌رسید.

از طرف دیگر، تزریق بوتاکس حاوی دوزهای کمی از سم بوتولینوم نوع A است؛ یک نوروتوکسین که عضلات محل تزریق را شل می‌کند. تهنگامی که بوتاکس در نواحی درمان تزریق می‌شود، سیگنال‌های شیمیایی اعصاب را که باعث انقباض عضلانی می‌شوند، مسدود می‌کند. این انسداد، باعث صاف‌تر شدن پوست صورت شده و باعث می‌شود مراجع جوان‌تر به نظر برسد.

آر اف و بوتاکس چه چیزی را درمان می‌کنند؟

درمان‌های میکرونیدلینگ فرکشنال آر اف همه کاره هستند و در از بین بردن هزاران مشکل پوستی رایج در صورت و بدن از جمله شلی پوست، اسکار آکنه، هایپرپیگمانتاسیون، خطوط ریز، چین و چروک‌های عمیق، استرچ مارک و غیره اثربخشی دارند. از آنجایی که آر اف باعث افزایش سطح کلاژن در بدن می‌شود، پس از جلسات بافت و رنگ پوست بهبود می‌یابد.

تزریق بوتاکس برای کاهش چین و چروک‌ها و خطوط ریز بهترین عملکرد را دارد. معمولا در بوتاکس خطوطی از صورت موردهدف قرار می‌گیرند که به دلیل حرکات و حالات صورت مانند لبخند زدن، خندیدن و اخم کردن ایجاد می‌شود. برخی از رایج‌ترین چین و چروک‌ها که با بوتاکس درمان می‌شوند، خطوط اخم، خطوط پیشانی، خطوط لبخند و پنجه کلاغی هستند.

 

آر اف برای چه سنی مناسب است؟ چه کسانی کاندیدای بهتری برای بوتاکس هستند؟

از آنجایی که هر دو روش بوتاکس و آر اف کم تهاجمی هستند، می‌توان آن‌ها را بر روی مراجعانی با سلامت کل و بعد از سن بلوغ که می‌خواهند ظاهر جوان خود را بازگردانند، انجام داد. همچنین هر دو برای انواع پوست با رنگ‌های مختلف ایده‌آل هستند.

با این حال، بهتر است ابتدا با یک متخصص پوست یا متخصص زیبایی خبره مشورت کنید تا بفهمید که کدام یک از این دو درمان با مشکلات پوستی شما سازگارتر است و می‌تواند دقیقا مشکل شخص شما را موردهدف قرار دهد. این نکته را در هر مورد مربوط به پوست و مو به یاد داشته باشید؛ چرا که حتی گاهی ممکن است بهترین پماد برای رفع تیرگی لب برای شخص شما اثربخشی نداشته باشد.

بعد از آر اف و بوتاکس انتظار چه نتایجی را داشته باشیم؟

معمولا چند هفته طول می‌کشد تا تغییرات محسوس روی پوست پس از آر اف نشان داده شود؛ چرا که مدتی طول می‌کشد تا بدن کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند. نتایج اولیه، مانند سفت‌تر شدن پوست و روشن‌تر شدن اسکارهای آکنه، به تدریج در طول زمان خود را نشان می‌دهند و نتایج نهایی پس از چند ماه قابل توجه خواهد بود. بیماران ممکن است بهبود ظاهر پوست را برای چندین ماه تا ۲ سال تجربه کنند که به میزان مراقبت از پوستشان بستگی دارد.

نتایج اولیه بوتاکس معمولا چند روز پس از جلسه درمان قابل مشاهده است. در واقع نتایج بوتاکس در مقایسه با سایر روش‌های ضد پیری سریع‌تر ظاهر می‌شوند، اما ماندگاری نسبتا کمتری دارند و تزریق بوتاکس باید تقریبا هر 6 ماه یا بیشتر (بسته به نظر متخصص خود) تمدید شود.

 

کدام بهتر است؟ آر اف یا بوتاکس؟

هیچ پاسخ ساده‌ای وجود ندارد که مشخص کند آر اف بهتر است یا بوتاکس؛ زیرا عوامل زیادی مانند نیاز مراجع، بودجه و وضعیت سلامت کلی فرد باید در نظر گرفته شوند. با این حال مطالعه مزایا و معایب هر کدام کمک می‌کند که راحت‌تر تصمیم بگیرید:

 

مزایا

معایب

آر اف

برای بسیاری از مشکلات رایج پوست مانند خطوط ریز، چین و چروک صورت، اسکار آکنه، منافذ قابل مشاهده، رنگ ناهموار، پوست شل و غیره عالی عمل می‌کند. برای انواع رنگ پوست ایمن است و حداقل خطر سوختگی را دارد.

اکثر بیماران باید چند هفته منتظر بمانند تا نتایج اولیه نشان داده شود، اما به تدریج با گذشت زمان بهتر می‌شوند.

بوتاکس

به طور موثر چین و چروک‌های صورت را کاهش می‌دهد تا حتی بدون جراحی پلاستیک ظاهر جوان‌تری داشته باشید.

ترکیب آن با سایر روش‌های ضدپیری بی‌خطر است.

اگرچه فقط چند روز پس از درمان نتایج اولیه نشان داده می‌شوند، اما نیاز است که در فواصل زمانی مرتب، تزریق انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

آموزش آر اف و بوتاکس در آکادمی تخصصی مای اسکین

در این مقاله توضیح دادیم که آر اف بهتر است یا بوتاکس و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند. شما می‌توانید هر دو این مداخلات زیبایی محبوب را در آکادمی تخصصی مای اسکین یاد بگیرید و به این ترتیب، وارد بازار کار پردرآمدی شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در دوره‌های جامع و دریافت مدرک معتبر به وب‌سایت این آکادمی به نشانی skinhairacademy.ir مراجعه کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها