چگونه یک اسباب بازی بی خطر برای کودک خود انتخاب کنیم؟

کد خبر: 1251219

آیا تا به‌حال به راهنمای خرید اسباب بازی توجه کرده‌اید؟ کودکان به طبیعت خود از بازی با وسیله‌های متنوع لذت می‌برند و والدین هم علاقه دارند که وسیله‌های بازی مناسب برای فرزندانشان بخرند؛ اما در هنگام انتخاب و خرید این وسیله‌ها، باید به مسائل مهمی توجه کرد.

چگونه یک اسباب بازی بی خطر برای کودک خود انتخاب کنیم؟

 

حفظ سلامت کودکان و اطمینان از ایمنی وسیله‌های بازی از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌همین دلیل قبل از خرید، باید راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد را بررسی کرد. بسیاری از کودکان هر سال به‌علت استفاده از وسایل غیراستاندارد صدمات جسمی می‌بینند؛ اما نگران نشوید!

در این مقاله، ما تلاش کرده‌ایم تا راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان را بیان کنیم تا شما بتوانید از احتمال آسیب دیدن کودکانتان به‌دلیل بازی‌های خطرناک جلوگیری کنید. با گرین لیست همراه باشید.

 

راهنمای خرید اسباب بازی

قبل از خرید اسباب بازی باید به راهنمای خرید اسباب بازی توجه کنید. در ادامه به بررسی این موارد می‌پردازیم.

برچسب‌های روی جعبه را بخوانید

مشاهده برچسب‌های موجود روی وسایل بازی اهمیت دارد. این برچسب‌ها نه تنها به شما کمک می‌کنند تا از ایمنی آن‌ها مطمئن شوید، بلکه به شما نشان می‌دهند که مناسب برای چه رده‌ سنی از کودکان هستند. برخی وسایل دارای برچسب‌های آموزشی هستند که شرح استفاده از آن‌ها را برای والدین و کودکان درج کرده‌اند تا بتوانند نحوه استفاده از آن را به‌درستی یاد بگیرند.

اسباب بازی های خطرناک را بشناسید و نخرید!

گاهی اوقات، سن مجاز استفاده از وسایل بازی با سن کودکان هماهنگ است؛ اما نحوه استفاده از آن‌ها نیز حائز اهمیت است. برخی از این وسایل دارای ویژگی‌های پرتابی مختلف بوده که برای کودکان بسیار خطرناک هستند.

اگرچه امکان استفاده از این نوع وسایل برای کودکان جذاب است؛ اما این موضوع نباید نادیده گرفته شود. قبل از خرید وسیله‌های خطرناک مثل تفنگ، لازم است راهنمای خرید بهترین تفنگ اسباب بازی را مطالعه کنید.

این نوع وسایل بازی‌ ممکن است به بینایی کودکان آسیب جدی وارد و خسارات جبران‌ناپذیری ایجاد کنند. همچنین ممکن است منجر به خفگی کودکان شوند؛ به‌همین دلیل آن‌ها را در دسته‌ اسباب بازی‌های غیراستاندارد قرار می‌دهند.

اسباب بازی‌های بزرگ بخرید

یکی از موارد مهم در راهنمای خرید اسباب بازی، انتخاب وسایل بزرگ است. استفاده از اسباب بازی‌های بزرگ‌تر در برخی مواقع می‌تواند به نجات جان کودکان کمک کند. وسایلی که دارای قطعات بزرگ‌تر هستند، می‌توانند جلوی خفگی کودکان را بگیرند. در هنگام خرید، ترجیحا مدل‌هایی را انتخاب کنید که قطعات تشکیل‌دهنده آن‌ها بزرگ‌تر هستند. خفگی به‌عنوان یکی از خطرات جدی ناشی از انتخاب نادرست توسط والدین شناخته می‌شود.

اسباب بازی های استاندارد و محکم بخرید

در راهنمای خرید اسباب بازی نوزاد به استاندارد و استحکام وسیله‌ها توجه کنید. بیشتر شرکت‌های تولید وسایل بازی از مواد پلاستیکی ناکارآمد و کیفیت پایین استفاده می‌کنند که این امر منجر به کاهش استاندارد محصولات می‌شود؛ هرچند که قیمت این نوع وسایل بسیار پایین‌تر است.

باید توجه داشته باشید که جنس برخی وسیله‌های بازی‌، پلاستیک خشک بوده و به‌آسانی می‌شکنند؛ سپس تکه‌های کوچک و تیزی را تولید می‌کنند که می‌توانند به سلامتی کودک شما آسیب بزنند. ترجیحا از وسایلی با بدنه محکم استفاده کنید و به برند تولیدکننده نیز توجه داشته باشید.

images_1697716090_6531177a7e2f1.jpg

اسباب بازی های سمی نخرید

در راهنمای خرید اسباب بازی باید به تاریخ انقضای آن توجه داشت! اسباب بازی‌ها دارای تاریخ انقضا هستند و ممکن است با گذر زمان تحت تأثیر فرآیندهای شیمیایی قرار بگیرند. به‌منظور افزایش مقاومت و منعطف بودن مواد پلاستیکی، اغلب از موادی مثل پلاستی‌سایزر و فتالات استفاده می‌شود.

همچنین، مواد خطرناکی مانند جیوه، سرب، کادمیوم و آرسنیک در برخی وسایل بازی و اشیاء پلاستیکی و عروسک‌های پولیشی وجود دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود با دقت در انتخاب و خرید این وسایل عمل کرده تا از این مواد خطرناک پرهیز کنید.

اسباب بازی را ایمن کنید

یکی از مواردی که در راهنمای خرید اسباب بازی باید به آن توجه کنید، این است که مطمئن شوید وسایل بازی دارای لبه‌های تیز نباشند؛ در صورتی که اسباب بازی‌های کودک شما دارای لبه‌های تیز و صیقل‌نشده باشند، می‌توانید با استفاده از ابزارهای مناسب، تیزی‌های غیرضروری را به حداقل برسانید تا از خطرات برش و آسیب به دست و بدن کودکانتان جلوگیری کنید.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تمام اجزای وسایل بازی کودک شما به‌صورت محکم در مکان‌های خود قرار دارند و به‌طور منظم در جای خود حفظ می‌شوند تا از وقوع حوادث جلوگیری شود.

در راهنمای خرید اسباب بازی برای کودکان ذکر شده که باید قابل شستشو در ماشین لباس‌شویی باشند تا از کثیف شدن، رشد میکروب‌ها، بروز بیماری‌های پوستی و دیگر عوارض جلوگیری شود. نگهداری تمیز وسایل بازی از مسائل حیاتی است که والدین باید به آن توجه داشته باشند. اگر اتفاقی وسیله کودک شما به زمین افتاد، باید آن را فورا از دسترس کودک خود بردارید و آن را بشویید.

اگر اسباب بازی‌های کودک دارای قطعات کوچک یا ربان‌های کوچک هستند، مهم است که این قسمت‌ها را جدا کنید تا از خطر بلعیدن یا آسیب به کودک جلوگیری کنید. سعی کنید از وسایلی که نیاز به برق و باتری دارند، مثل تفنگ، دوری کنید یا اگر ممکن است، قسمت‌های الکتریکی آن‌ها را جدا کنید؛ زیرا این نوع قطعات خطرناک بوده و از مواد شیمیایی مختلف ساخته شده‌اند. برای انجام این کار لازم است راهنمای خرید تفنگ اسباب بازی را مطالعه کنید.

به اسباب بازی های کابل‌دار یا سیمی دقت کنید

آخرین موردی که در خرید اسباب بازی باید مورد بررسی قرار گیرد، کابل‌دار یا سیمی بودن وسیله بازی است. هنگامی که کودک دست و پای خود را تکان میدهد و قادر به گرفتن اشیا می‌شود، باید بسیار مواظب باشید و از دسترس او همه وسایلی که دارای کابل، سیم یا بندهای بلند هستند، دور نگه دارید. این اجزا ممکن است به‌آسانی دور دست و پا یا حتی گردن کودک بپیچند و به او آسیب برسانند.

images_1697716090_6531177a83466.jpg

نتیجه گیری

در این مقاله ما یک لیست از راهنمای خرید اسباب بازی بی‌خطر برای کودکان تهیه کرده‌ایم تا به والدین کمک کنیم تا بهترین وسیله بازی را برای کودکان خود انتخاب کنند. مراقبت از سلامت کودکان یکی از اساسی‌ترین وظایف والدین است. آن‌ها باید با دقت بالا، محیط اطراف کودکان و وسایل بازی آنان را برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی ایمن کنند. با رعایت نکات مختلف، می‌توانید وسیله بازی ایمن و مناسبی برای کودکان خود انتخاب کرده و اجازه دهید که به ایمنی و خوشحالی بازی کنند. گرین لیست با ارائه نکات مهم قبل از خرید اسباب بازی در خدمت شما خواهد بود.

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها