اطلاعیه فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دیگر هم به حقوق بازنشستگان اضافه شد

کد خبر: 1289072

جزئیات جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در این مطلب می خوانید. یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد

اطلاعیه فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان دیگر هم به حقوق بازنشستگان اضافه شد

خبرنگار شکیبا بقال زاده: اخبار جدیدی  در خصوص زمان واریز افزایش حقوق بازنشستگان و جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان، حق مسکن و عائله‌مندی بازنشستگان و مستمری‌بگیران منتشر شده است

در سال ۱۴۰۳، حق عائله مندی بازنشستگان تامین اجتماعی برابر با ۵۰۰ هزار تومان و حق اولاد به ازای هر فرزند برابر با ۷۱۶ هزار تومان تعیین شده است.

دیروز سخنگوی دولت از تصویب افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر تأمین اجتماعی خبر داد.علی بهادری‌ جهرمی، دیروز چهارشنبه در حیاط دولت، اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی، حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر ۳۵ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق این افراد ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

 بازنشستگان کشوری و لشگری  بر اساس بخشنامه ابلاغی دولت ، ارقام پرداختی بابت حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

حق عائله مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز)

حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز)

کمک هزیئه عائله مندی برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۵۳۳ تومان (برای بازنشستگان معادل ۳۷۷۰ امتیاز)

حق اولاد برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک ملیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۳۱۴ امتیاز)

رقم قطعی افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس احکام بازنشستگی

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، توضیحاتی درباره وضعیت فعلی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان ارائه داد. در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس این کمیسیون، به بحث و تبادل نظر درباره موضوع متناسب‌سازی حقوق ...

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، توضیحاتی درباره وضعیت فعلی همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان ارائه داد. در جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ولی اسماعیلی، نماینده مردم گرمی و رئیس این کمیسیون، به بحث و تبادل نظر درباره موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت.

زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

این جلسه با حضور مقامات ارشد سازمان تأمین اجتماعی کشور و نمایندگان کانون بازنشستگان کارگران برگزار شد. وی ادامه داد: در جریان این نشست بحث مختلفی درباره وضعیت و شرایط اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در اجرای قانون برنامه هفتم توسعه انجام شد؛ با توجه به اینکه هنوز برنامه هفتم توسعه ابلاغ نشده است، مسؤولان سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغ رسمی این قانون هستند تا بر اساس آن بتوانند حکم‌ها را اجرا کنند. رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: البته بر اساس قانون، احکام برنامه هفتم توسعه از ابتدای سال ۱۴۰۳ لازم‌الاجرا است، بنابراین هر زمان که قانون ابلاغ شد، معوقات ماه (های) گذشته بازنشستگان هم پرداخت خواهد شد؛ اما از آنجا که تا به الان حکمی ابلاغ نشده، هنوز مشخص نیست که این مناسبات و تنظیمات و متناسب‌سازی حقوق بر چه اساسی خواهد بود. اسماعیلی در ادامه گفت: در جریان این نشست بحث مفصلی پیرامون این موضوع صورت گرفت که کمک حال بازنشستگان تأمین اجتماعی باشیم. قرار بر این شد که اگر در این یک ماه زمان باقی‌مانده مجلس یازدهم احکام ابلاغ و متناسب‌سازی اعمال شود، مجدداً جلسه‌ای برگزار کنیم و وضعیت و شرایط احکام را بررسی کنیم.

افرادی که پایه حقوق کمتر از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارند حقوق هایشان ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی توضیح داد.

بازنشستگان روز‌های طولانی‌ست که در انتظار مشخص شدن تکلیف افزایش مستمری‌های خود هستند؛ آن‌ها با مطالبه‌ی اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی معتقدند افزایش مستمری‌ها نباید به مصوبات شورایعالی کار محدود بماند.

در این شرایط، رحمان فراهانی، مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین اجتماعی، در پاسخ به مکاتبه‌ی رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته بجنورد و این سوال که چرا با وجود نزدیک شدن به نیمه اردیبهشت، تکلیف افزایش مستمری‌ها مشخص نمی‌شود، در نامه‌ای رسمی نوشت: اعمال افزایش مستمری، مستمری بگیران سازمان در اجرای مواد ٩۶ و ١١١ قانون تأمین اجتماعی هر ساله وفق مصوبات شورای عالی کار و هیات محترم وزیران در این خصوص صورت می‌گیرد و هر گونه تغییر روال جاری نیازمند اصلاح مواد قانونی فوق الذکر می‌باشد.

محمدزاده، بازنشسته کارگری با اشاره به این پاسخ رسمی می‌گوید: این پاسخ یعنی اینکه در خوشبینانه‌ترین حالت، افزایش حقوق سال جاری بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق مصوبه شورای عالی کار خواهد بود.

این بازنشسته ادامه داد: به عبارتی پایه دریافتی کمتر از ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان حداقل بگیر محسوب شده و مشمول ۳۵ درصد افزایش حقوق می‌شود و مبلغ پایه دریافتی بالاتر از مبلغ ۵،۳۰۰،۰۰۰ تومان سایر سطوح محسوب شده و مشمول ۲۲ درصد + ۶۹۰،۰۰۰ تومان می‌شود.

او افزود: از عبارتِ «وفق مصوبات شورای عالی کار» در نامه آن مقام مسئول، مشخص می‌شود که توجهی به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی ندارند و بازهم همان مصوبات ناچیز شورایعالی کار برای بازنشستگان طابق‌النعل به النعل اعمال خواهد شد.

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد .

طبق گفته نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی ، دریافتی بازنشستگان عضو کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی فقط کفاف هزینه‌های ۱۵ روز را می‌دهد.

نصرالله دریابیگی با اشاره به ضرورت افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران، در جلساتی که اعضای کانون عالی بازنشستگان با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و معاونین ایشان برگزار کردند، سه پیشنهاد مهم را درباره افزایش حقوق کارگران بازنشسته تحت پوشش مطرح کردند.

اولین پیشنهاد آن است که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تورم ۴۳.۶ درصدی را پوشش دهد. دومین پیشنهاد آن است که در اجرای ماده ۴۱ قانون کار، ۳۵ درصد افزایش سطوح مزدی را لحاظ نمایند و افزایش مزایا هماهنگ با دریافتی کارگران و کارکنان دولت باشد.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به این مطلب که مذاکرات مزدی این کانون همچنان ادامه دارد، مبنای افزایش حقوق سالانه بازنشستگان را مصوبه شورای عالی کارعنوان کرده و گفت: ماده ۴۱ قانون کارجمهوری اسلامی ایران و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی تکلیف این مهم را روشن کرده است.​

نصرالله دریابیگی افزود: مطالبات کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی مطالبات برحق حداقل ۵ میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی و خانواده‌های آنان افزایش حداقل ۳۵ درصدی حقوق این قشر شریف و نجیب است و اگر هیات مدیره تامین اجتماعی؛ هیات امناء و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصمیم دیگری درخصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان بگیرند؛ بازنشستگان را درشرایط بسیاروخیمی قرار خواهند داد./اندیشه معاصر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها