شرطی که BMW برای تولید در ایران گذاشت!

کد خبر: 692278

توجیه اقتصادی زمانی به دست می آید که هم در بازار داخل و هم در بازارهای خارجی، مشتری لازم را برای محصولات بی ام دبلیو داشته باشیم، وگرنه با سالی سه چهار هزار دستگاه تقاضا، تولید بی ام دبلیو در ایران توجیه ندارد.

سرویس اقتصادی فردا: پیام صالحی مدیرفروش و بازاریابی پرشیاخودرو درباره احتمال تولید این خودرو در ایران به تجارت فردا می گوید: 80 تا 90 درصد از تولید بی ام دبلیو در آلمان و آمریکا و آفریقای جنوبی قرار دارد، با این حال 10 تا 20 درصد باقیمانده در کشورهایی مانند چین و هند و تایلند و حتی مصر به تولید می رسند. تولید بی ام دبلیو در این کشورها از آن جهت صورت گرفته که هم به لحاظ بازار داخل و هم از جنبه صادرات، توجیه لازم را داشته است. بنابراین در صورتی که قرار به تولید بی ام دبلیو در ایران باشد، باید ما نیز مانند کشورهایی نظیر چین و هند، توجیه اقتصادی لازم را ایجاد کنیم.
این توجیه اقتصادی زمانی به دست می آید که هم در بازار داخل و هم در بازارهای خارجی، مشتری لازم را برای محصولات بی ام دبلیو داشته باشیم، وگرنه با سالی سه چهار هزار دستگاه تقاضا، تولید بی ام دبلیو در ایران توجیه ندارد. اگر بی ام دبلیو در ایران به تولید برسد، می توانیم محصولات تولیدی را به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیایه میانه صادر کنیم، زیرا محصولات این شرکت در بازارهای موردنظر خریدار زیادی دارد.
توجیه اقتصادی تولید بی ام دبلیو در ایران بستگی مستقیم به صادرات دارد؛ منظورم این است که اگر بی ام دبلیو بپذیرد بخشی از نیاز بازار صادراتی خود را از طریق ایران تامین کند، آنگاه می توان تولید این محصول را در کشور منطقی و اقتصادی دانست. وقتی قرار باشد بی ام دبلیو از ایران صادر شود، این موضوع به معنای افزایش تیراژ است و فکر می کنم بتوان سالانه بین 10 تا 15 هزار دستگاه بی ام دبلیو در ایران تولید کرد.
منبع: دنیای اقتصاد
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها