طرح ملی الگوی کشت از ۲ ماه دیگر اجرا می‌شود

کد خبر: 828138

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح ملی الگوی کشت محصولات کشاورزی تا ۲ ماه آینده در همه استان‌های کشور اجرا و عملیاتی می‌شود.

طرح ملی الگوی کشت از ۲ ماه دیگر اجرا می‌شود
خبرگزاری ایرنا: عباس کشاورز روز سه شنبه در بازدید از مزارع گندم و کلزا شهرستان بویین زهرا واقع در جنوب شرقی استان قزوین افزود: الگوی کشت محصولات کشاورزی حدود ۲ سال و نیم است که تهیه شده و نقشه‌های پایه آن معین و در زمان حاضر در مراحل نهایی ثبت قرار دارد.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی به ارایه راهکار‌های کاهش و جلوگیری از کشت محصولات آب بر در طرح الگوی کشت اشاره کرد و گفت: در این راستا کشت صیفی جات باید به گلخانه‌ها انتقال داده شود تا بامصرف آب کمتر، راندمان بالاتر تولید را داشته باشیم.
کشاورز خاطرنشان کرد: کشاورزان باید در اجرای طرح ملی الگوی کشت مشارکت لازم را با دولت داشته باشند چرا که این موضوع به سود آنان است و کار آن‌ها را با صرفه، پایداری و اطمینان بیشتری همراه می‌سازد. وی با بیان اینکه در اراضی کم آب نباید شاهد کشت هندوانه باشیم، افزود: برای تولید این محصول علاوه بر کشت نشایی با استفاده از مالچ آب خیلی کمی مصرف می‌شود.
معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: انتظار داریم بخش ترویج و کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی این نوع کشت را ترویج دهند چراکه آب بسیار کمتری را مصرف می‌کند. امسال در راستای تغییر الگوی کشت برای کاهش ۱۳۷۰ هکتاری کاشت هنداونه و خربزه در استان قزوین نسبت به سال قبل برنامه ریزی شده است. استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار زمین با قابلیت انجام فعالیت‌های کشاورزی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها