کاغذ کاهی ساندویچی در کاغذ و مقوای طرفه

کد خبر: 1138270

شما احتمالا وقتی نام کاغذ کاهی به گوشتان می‌خورد تصویر کاغذی گندمی رنگ در ذهنتان نقش بسته و خاطرات نوستالژیک بسیاری برایتان یادآوری می‌شود. کاغذهای کاهی جزو لوازم نوستالژیکی هستند که همواره حس خوبی در آدمی ایجاد می‌کنند. این کاغذها هنوز هم استفاده‌های بسیاری دارند و با نام کاغذ روزنامه یا کاغذ ساندویچ نیز شناخته می‌شوند. بنابراین انتظار می‌رود که کاغذ کاهی ساندویچی از قیمت بسیار ارزانی برخوردار باشد. با وجود این که این نوع کاغذ از قیمت ارزانی برخوردار است، به واسطه کارایی و کاربردهای متعددی که برای آن تعریف شده ارزش بسیاری دارد. به همین خاطر این کاغذ در ابعاد متنوعی متناسب با نیاز مشتری تولید می‌شود تا میزان دور ریز آن به حداقل برسد. طرفه نیز به عنوان مرکز پخش کاغذهای کاهی این محصولات را با شکل‌های مختلف عرضه می‌کند. در ادامه به معرفی این محصول می‌پردازیم.

کاغذ کاهی

همان‌طور که گفتیم کاغذهای کاهی محصولات آشنایی هستند و ممکن است بارها از آن استفاده کرده باشید اما آیا تاکنون به این نکته فکر کرده‌اید که این نوع کاغذها چگونه تولید می‌شوند و یا چه چیزی سبب ایجاد تفاوت در این نوع از کاغذها شده است؟ کاغذهای روزنامه کاهی طی فرآیندهای مکانیکی خاصی از تفاله چوب با فیبرهای بازیافت شده تولید می‌شوند و دارای انواع مختلفی از جمله کاغذ رنگی کاهی، کاغذ ضخیم کاهی و غیره وجود دارند. از آنجا که این نوع از کاغذ از چوب ساخته می‌شود، برای حفظ سرمایه‌های طبیعی و قطع درختان از چوب‌های وارداتی برای تولید کاغذهای ساندویچی کاهی استفاده می‌کنند. حتی بیشتر موارد خود کاغذها را وارد می‌کنند. از ویژگی‌های این کاغذ می‌توان به ضخامت آن اشاره کرد. کاغذ کاهی سطح بسیار نازکی دارد و گرماژ آن کمتر از ۵۰ گرم است. هر چند این کاغذ لطیف و شکننده است و نسبت به نور نیز مقاومت کمی دارد اما چاپ روی آن به صورت واضح نمایش داده می‌شود.

موارد مصرف کاغذ کاهی

در مورد کیفیت چاپ روی کاغذ کاهی نیز جالب است بدانید به دلیل سطح صافی که دارد از قابلیت جذب بالایی برخوردار بوده و کاملا چاپ‌پذیر است. این ویژگی در کنار مقاوم بودن، رنگ سایه روشن و قسمت بسیار ارزان کاغذ روزنامه کاهی سبب شده که چاپخانه‌ها و انتشارت بسیاری از آن استفاده کنند. این کاغذ در انواع کره‌ای، نروژی، هندی، روسی و ایرانی وجود دارد اما نمونه‌های وارداتی مصرف بیشتری دارد، چون نمونه‌های خارجی با استفاده از دستگاه‌های جدیدتری تولید می‌شوند و کیفیت بهتری دارند. هرچند ظهور اینترنت سبب کاهش مصرف این کاغذ شده اما هنوز هم کم و بیش روزنامه‌ها با استفاده از این کاغذها تولید می‌شوند. بیشترین استفاده از کاغذ‌های کاهی در فست فودی‌ها و ساندویچی‌ها دیده می‌شود. این کاغذها به راحتی دور ساندویچ یا همبرگر پیچیده می‌شود و جنس بافت آن‌ها به گونه‌ای است که از ریزش سس جلوگیری می‌کنند. به دلیل همین کاربرد گسترده بیشتر افراد کاغذ کاهی را با نام کاغذ ساندویچی می‌شناسند. گذشته از این کاربردها، کاغذهای کاهی به واسطه قیمت ارزان موارد مصرف بسیاری دارند.

این کاغذهای مومی برای کف سینی، دفترچه یادداشت یا چرک نویس، چاپ روزنامه و مجله، استفاده به عنوان تراکت و آگهی‌های تبلیغاتی، گذاشتن زیر تخت مریض در بیمارستان‌ها و غیره کاربرد دارند. این کاغذها به صورت رولی عرضه می‌شوند و رول آن‌ها از ۷۰ سانت تا ۱۲۰ سانت متغیر است. طرفه این نوع کاغذ کاهی را در ابعاد مختلف به وسیله دستگاه کاتر در سایز دلخواه و سفارشی مشتری برش می‌زند. برش با دستگاه نیز به شیوه‌ای است که کاغذ پرت کمتری داشته باشد. در واقع فروش کاغذهای کاهی به صورت رول است اما طرفه با دریافت اجرت کاغذها را به صورت سفارشی برش می‌شود.‌

کاغذ کرافت

کاغذ کرافت نوعی کاغذ کاهی است که از سولفات خمیر پالپ تولید شده و به دلیل لینگین پایین مقاومت بالایی دارد. این نوع کاغذ از تنوع بالایی برخوردار است و کاربردهای جالبی برای آن تعریف شده است. ممکن است بارها کاغذ کرافت را دیده باشید اما به این نام آن را نشناسید. این کاغذ در موارد بسیاری از جمله کارخانه‌های تولید پاکت سیمان، کارخانه‌های تولید کارتن، ساک دستی، بسته‌بندی میوه و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کاغذ ذاتا به رنگ قهوه‌ای است. کاغذ گرافت دارای ویژگی کشسانی و مقاومت بالا نسبت به پارگی است و به دلیل کیفیت بالایی که دارد، از تقاضای زیادی برخوردار است. جالب است بدانید خمیری که در طی فرآیند کرافت ساخته می‌شود، به کاغذ کرافت مقاومت بیشتری بخشیده است. در تولید کاغذ کرافت از انواع درختان مانند کاج، بامبو یا کنف استفاده می‌شود. جالب‌تر این که این کاغذ به صورت صد در صدی قابلیت بازیافت دارد.

کرافت با مقاومت بالای آن شناخته می‌شود و کاربردهای آن در بسته‌بندی موادغذایی، بسته‌بندی لباس، الگوی خیاطی، ساک دستی، جعبه ‌های کادوئی و فانتزی، طراحی انواع بروشور، لمینیت، کاغذ بیمارستانی و غیره دیده می‌شود. این کاغذ کاهی علاوه‌بر مقاومت بالا، هزینه بسیار ارزان، سازگاری با محیط زیست، قدرت جذب بالا، انعطاف‌پذیر، الاستیسیته بالا و تنوع بسیاری دارد. در کل این نوع کاغذ کاهی به دلیل کارایی و ویژگی‌های بسیاری که دارد، بیشتر از کاغذهای معمولی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گرماژ کاغذهای کرافت از ۳۰ تا ۵۰۰ می‌باشد. علاوه‌بر آن میزان زبری، ضخامت و نحوه پخش فیبرهای کاغذ نیز در کرافت متغیر است. از این رو شاهد انواع مختلفی از این محصول هستیم. با توجه به تنوع بالا در این کاغذ، هنگام خرید باید به میزان زبری و گرماژ کرافت توجه کنید تا به انتخاب درستی در خرید این محصول برسید. کرافت به صورت رول تولید می‌شود. رول کاغذ کرافت با کیفیت بالا برای مشتری به صرفه‌تر است.

کاغذ کاهی را از کجا تهیه کنیم؟

با توجه به استفاده گسترده از کاغذهای کاهی، کیفیت و مقاومت آن در مقابل قیمتی که بابت خرید پرداخت می‌شود، اهمیت بسیاری دارد. فروشگاه طرفه رول‌های کاغذ را با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب عرضه می‌کند و مطابق با نیاز مشتری رول‌ها را با دستگاه کاتر یا برش به سایز مورد نظر برش می‌دهد. شما می‌توانید از سایز استاندارد انواع کاغذهای کاهی برای ساندویچ و همبرگر استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر وارد سایت فروشگاه کاغذ و مقوای  طرفه شوید.

https://www.papiere.ir

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها