خیانت تشکیلات خودگردان

کد خبر: 1094604

تشکیلات خودگردان فلسطین به بهانه جلوگیری از وقوع تنش‌های بیشتر در پی اقدام احتمالی مرگبار رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی، گفته به یافتن شش اسیری که از زندان فرار کردند، کمک می‌کند.

خیانت تشکیلات خودگردان

در ادامه خیانت‌های تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس» به آرمان فلسطین و گروه‌های مقاومت، رام‌الله این‌بار همراه با رژیم صهیونیستی برای بازداشت اسرای فلسطینی گریخته از زندان امنیتی «جلبوع» وارد عمل شد.

رسانه‌های محلی امروز (جمعه) گزارش دادند تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی اطلاع داده که در عملیات جستجو برای یافتن شش اسیر فلسطینی که از زندان فوق امنیتی این رژیم با موفقیت فرار کردند، به صهیونیست‌ها کمک می‌کند.

به نوشته وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، طی دو روز گذشته مقام‌های ارشد کمیته مرکزی حزب فتح جلسات ارزیابی با سران امنیتی تشکیلات خودگردان برگزار کرده و نهایتاً دو طرف تصمیم گرفتند که با رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دستگیری اسرای فلسطینی همکاری کنند.

این گزارش با اشاره به آغاز عملیات نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان برای یافتن اسرای فلسطینی، ادامه داد، این تصمیم در پی نگرانی از این مسئله اتخاذ شد که عملیات اسرائیلی‌ها برای بازداشت شش اسیر فلسطینی ممکن است به افزایش تنش‌ها و درگیری فلسطینی‌ها با نظامیان صهیونیست در کرانه باختری منجر شد.

همزمان، نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در پی نگرانی از اعلامیه مقاومت فلسطین برای برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از فرار موفقیت‌آمیز اسرای فلسطینی، وارد بالاترین سطح هشدار امنیتی شدند.

از سوی دیگر، یک مقام امنیتی اردنی به روزنامه «اسرائیل هیوم» خبر داد که تل‌آویو از مقامات اردن خواسته است در صورتی که شش اسیر فلسطینی توانستند از مرزهای فلسطین اشغالی عبور کنند، اردن در مشخص کردن محل حضورشان به تل‌آویو کمک کند.

روز دوشنبه هفته جاری ( ۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند پس از حفر یک تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی، از این زندان فرار کنند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «مناضل نفیعات»،  «محمود عارضه»، «یعقوب قادری»، «ایهم کمامجی» و «محمد عارضه» هستند./فارس

 رژیم صهیونیستی برای پیدا کردن 6 اسیر فلسطینی فراری دست به دامن اردن شد

پس از گذشت پنج روز از زمان فرار شش اسیر فلسطینی از زندان فوق‌امنیتی «جلبوع»‌ در شمال فلسطین اشغالی و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ صهیونیست‌ها برای یافتنشان، منابع عبری‌زبان خبر دادند که رژیم صهیونیستی برای پیدا کردن شش اسیر فلسطینی از اردن درخواست کمک کرده است.

رژیم صهیونیستی برای پیدا کردن 6 اسیر فلسطینی فراری دست به دامن اردن شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» خبر داد که تل‌آویو برای پیدا کردن شش اسیر فلسطینی فراری از اردن کمک خواسته است.

بر اساس گزارش امروز (جمعه) خبرگزاری «شهاب» به نقل از اسرائیل هیوم، یک مقام امنیتی اردنی به روزنامه مذکور خبر داد که تل‌آویو از مقامات اردن خواسته است در صورتی که شش اسیر فلسطینی توانستند از مرزهای فلسطین اشغالی عبور کنند، اردن در مشخص کردن محل حضورشان به تل‌آویو کمک کند.

با این حال، این مقام اردنی می‌گوید:‌ «در حال حاضر اطلاعاتی نداریم که نشان دهد [هر شش] اسیر فراری از زندان جلبوع یا تعدادی از آن‌ها از مرزها عبور کرده‌اند و به سوی ما آمده‌اند».

 این گزارش در حالی منتشر شده است که پایگاه خبری «عرب۴۸»، امروز، به نقل از «نادی الاسیر» گزارش داد که تل‌آویو پنج نفر دیگر از اعضای خانواده اسرای یادشده را دستگیر کرده است.

بر اساس بیانیه نادی الاسیر، این پنج نفر در منطقه «عرابه» و «بئر الباشا» در استان «جنین» (شمال کرانه باختری) دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) در این خصوص گزارش داد که تعداد زیادی از نیروهای ارتش اشغالگر با ورود سرزده به منطقه عرابه ناگهان وارد خانه‌ها شدند و پس از تخریب وسایل این خانه‌ها، یک خواهر و برادران «محمود عبدالله عارضه» اسیر فلسطینی فراری به نام‌های «باسمه عبدالله عارضه»، «رائد عبدالله عارضه» و «محمد عبدالله عارضه» را بازداشت کرده‌اند.

طبق این گزارش، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین «رأفت غوادره» پسر دایی «یعقوب قادری» که خود ۱۲ سال را زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده و همچنین «یوسف قادری» برادر این اسیر فراری را بازداشت کرده‌اند.

رسانه‌های فلسطینی، روز چهارشنبه، نیز خبر داده بودند که نیروهای رژیم صهیونیستی تعدادی از اعضای خانواده‌های اسرای فراری را بازداشت کرده‌اند.

روز دوشنبه هفته جاری ( ۱۵ شهریور)، شش اسیر فلسطینی موفق شدند پس از حفر یک تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع در شمال فلسطین اشغالی، از این زندان فرار کنند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «مناضل نفیعات»،  «محمود عارضه»، «یعقوب قادری»، «ایهم کمامجی» و «محمد عارضه» هستند.

بر اساس گزارش صهیونیست‌ها، این شش نفر «زکریا الزبیدی»، «مناضل نفیعات»،  «محمود عارضه»، «یعقوب قادری»، «ایهم کمامجی» و «محمد عارضه» هستند.

زکریا زبیدی وابسته به جنبش فتح و مابقی اسرا وابسته به جنبش جهاداسلامی فلسطین هستند. همه از اهالی کرانه باختری‌ و محکوم به حبس ابد هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها