واکنش دمشق به تصمیم مجلس ترکیه

کد خبر: 1106208

یک مقام مسؤول در وزارت امورخارجه سوریه شنبه شب تصمیم مجلس ترکیه برای ادامه حضور نیروهای این کشور در سوریه و عراق را محکوم کرد.

واکنش دمشق به تصمیم مجلس ترکیه

 یک مقام مسؤول در وزارت امورخارجه سوریه شنبه شب تصمیم مجلس ترکیه برای ادامه حضور نیروهای این کشور در سوریه و عراق را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) این مقام مسؤول که به نامش اشاره نشده است، در این باره گفت: سیاست‌های رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه یک تهدید مستقیم برای صلح و امنیت در منطقه و جهان به شمار می‌رود.

وی افزود: سوریه تصمیم اخیر پارلمان ترکیه مبنی بر تمدید اعطای حق به اردوغان برای اعزام نیروهای نظامی به عراق و سوریه برای ۲ سال دیگر را به شدت محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد، سوریه براساس منشور سازمان ملل متحد حق خود را در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و حاکمیت خود دارد و تمام اقدامات عملی و قانونی را برای جلوگیری از حملات ترکیه و آزادسازی تمام خاک خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام سوری از جامعه جهانی خواست که دولت ترکیه را به خاطر جنایت جنگی و حملاتی که علیه سوریه انجام داده است، مجازات کند.

وی همچنین گفت که ترکیه باید بابت تمام خسارت‌هایی که به غیر نظامیان و زیرساخت سوریه زده است، به دولت دمشق غرامت بدهد.

ارتش ترکیه از سال ٢٠١۶ در ۲ عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» از مناطق مرزی الرقه والحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها