مجارستان: صلح در اوکراین به آمریکا بستگی دارد

کد خبر: 1194207

نخست وزیر مجارستان در مصاحبه ای تاکید کرد که صلح در اوکراین و پایان جنگ در دستان آمریکا که مهمترین حامی اوکراین است، قرار دارد.

 مجارستان: صلح در اوکراین به آمریکا بستگی دارد

نخست وزیر مجارستان در مصاحبه ای تاکید کرد که صلح در اوکراین و پایان جنگ در دستان آمریکا که مهمترین حامی اوکراین است، قرار دارد.

«ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان روز شنبه گفت که چشم انداز پایان یافتن جنگ روسیه و اوکراین در دستان آمریکا که مهمترین حامی کی یف است، می باشد.

وی که این سخنان را در مصاحبه با یک روزنامه مطرح می کرد، افزود: «اوکراین تنها تا زمانی می تواند به جنگ ادامه دهد که آمریکا با پول و سلاح از آن حمایت کند».

اوربان اضافه کرد: «اگر آمریکایی ها خواستار صلح باشند، صلح بدست می آید».

از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ماه فوریه، واشنگتن میلیون ها دلار کمک تسلحیاتی و مالی به کی یف انجام داده است. واشنگتن همچنین اقدام به ارائه کمک های اطلاعاتی به نیروهای اوکراینی نیز پرداخته است.

آمریکا تا کنون تسلیحات کشنده نظیر راکت اندازهای چندگانه هایمارس، هویتزر M777  و پهپادهای تهاجمی را به اوکراین ارسال کرده است.

از سوی دیگر، واشنگتن اخیرا اعلام کرده است که اوکراین به زودی سامانه دفاع هوایی پاتریوت دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نسبت به ادامه جنگ در اوکراین هشدار داد.

وی در سخنانی گفت: با توجه به ادامه حمایت کشورهای غربی و آمریکا از کی یف، به نظر می رسد که جنگ در اوکراین به آسانی تمام نشود و در سال 2023 نیز ادامه یابد.

روز گذشته بود که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که پیشرفت قابل توجهی در دستیابی به هدف خلع سلاح اوکراین حاصل شده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «ما اظهارات زلنسکی در مورد حل‌وفصل مسالمت‌آمیز بحران اوکراین را شنیدیم، اما آنها بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های فعلی بیان شده‌اند».

پیش از این نیز «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، اظهارات «جان کربی» مقام ارشد کاخ سفید درباره حق کی‌یف برای عملیات علیه شبه‌جزیره کریمه را نشانه دخالت واشنگتن در جنگ اوکراین دانست./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها