دیدار وزیر خارجه چین با رئیس جمهور مصر

کد خبر: 1198992

وزیر خارجه چین که به مصر سفر کرده است، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دیدار وزیر خارجه چین با رئیس جمهور مصر

وزیر خارجه چین که به مصر سفر کرده است، امروز با رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه الریاض گزارش داد، چین گانگ وزیر خارجه چین که به مصر سفر کرده امروز با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار روابط دو جانبه و همکاری و هماهنگی‌ها بین دو کشور در سطوح و ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

السیسی بر موضع ثابت مصر در بازگشت امنیت و ثبات کشورها که از تبعات بحران‌های منطقه‌ای رنج می‌برند تاکید کرده و خواستار تقویت نهادهای ملی و حمایت از آنها در مبارزه با تروریسمی‌ شد که ابزاری برای انهدام کشورها تبدیل شده است.

در همین راستا وزیر خارجه چین در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای مصری خود از رژیم اسرائیل خواست تا به اقدامات تحریک آمیز خود در فلسطین پایان داده و مانع از بدتر شدن اوضاع شود.

چین گانگ در نشست مطبوعاتی مشترک خود با سامح شکری همتای مصری خود در قاهره تاکید کرد: مسئله فلسطین مسئله‌ای محوری در خاورمیانه است و در وحله اخیر ما از تحولات اخیر در فلسطین احساس نگرانی داریم.

او از طرف‌های ذیربط خواست تا به تعهدات و قطعنامه‌های بین المللی احترام گذارده و وضعیت و شرایط تاریخی قدس را حفظ و خویشتنداری بیشتری از خود نشان دهند تا از افزایش تشنج و بحران جلوگیری به عمل‌‌اید، او در این زمینه به ویژه از اسرائیل خواست از اقدامات تحریک آمیز خود برای بدتر شدن اوضاع امتناع ورزد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها