تصاویری هولناک از زمین‌لرزه در ترکیه / افزایش جان‌باختگان به ۲۸۴ نفر /۱۷۰۰ ساختمان فروریخت

کد خبر: 1203275

معاون رئیس‌جمهور ترکیه خبر داد در پی زمین‌لرزه امروز، ۲۸۴ نفر جان باخته و ۲۳۲۰ نفر نیز مجروح شده‌اند و بیش از ۱۷۰۰ ساختمان نیز فروریخته‌ است.

تصاویری هولناک از زمین‌لرزه در ترکیه / افزایش جان‌باختگان به ۲۸۴ نفر  /۱۷۰۰ ساختمان فروریخت

 صبح امروز زلزله ای به قدرت 7.4ریشتر در قهرمان ماراش ترکیه واقع در جنوب کشور رخ داد. مرکز زلزله آمریکا البته شدت این زلزله را 7.8 ریشتر و در عمق 17.9 کیلومتری زمین اعلام کرده و کانون آن را شرق نورداغی در نزدیکی شانلی اورفا اعلام کرده است.

این زلزله که در عمق 7 کیلومتری زمین رخ داده در شهرهای جنوبی ترکیه از جمله شانلی اورفا، حاتای، آدیامان، عثمانیه، وان، موش، غازی عنتاب، سیواس، آدانا و قیصری نیز احساس شده است.

این زلزله همچنین در شهرهای شمالی سوریه از جمله لاذقیه، حمص و حلب احساس شده که تاکنون 111 کشته و 516 زخمی به همراه داشته است.

هلال احمر ترکیه از همه شهروندان این کشور برای اهدای خون دعوت کرده است.

وزارت کشور ترکیه نیز خواستار کمک‌های بین المللی شد.

مرکز مدیریت بحران ترکیه در این خصوص اعلام کرد که تاکنون در 7 شهر زلزله زده ترکیه 76 نفر جان باخته و 440 نفر دیگر مصدوم شده اند.

اردوغان در تماس با استانداران مناطق زلزله زده درباره وضعیت آنها کسب اطلاع کرد.

اعزام نیروهای امدادی جمهوری آذربایجان به ترکیه

نیروهای امدادی و نظامی آذربایجان برای کمک به زلزله زدگان ترکیه عازم مناطق جنوبی این کشور شدند.

معاون ریاست‌جمهوری ترکیه ضمن اشاره به لغو پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده، گفت که در زمین‌لرزه صبح امروز ۲۸۴ نفر کشته و ۲۳۲۳ تن هم مجروح شدند.

معاون اردوغان: شمار جان‌باختگان در زلزله به ۲۸۴ نفر رسید

«فواد اُکتای» معاون رئیس جمهور ترکیه امروز (دوشنبه) با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها به ارائه توضیحات و آماری درباره زلزله ۷.۴ ریشتری در جنوب این کشور پرداخت.

اُکتای با بیان اینکه دولت تصمیم گرفته تا پروازهای مسافری در برخی استان‌های زلزله‌زده از جمله «غازی‌عینتاب» و «ختای» را متوقف کند، گفت: «زلزله در شرایط سخت جوی رخ داده و دولت اعزام وزیران و تیم‌های امدادی را به استانداری‌ها آغاز کرده است».

به نوشته رسانه‌های ترکیه‌ای، وی با بیان اینکه تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه به ۲۸۴ نفر رسیده، توضیح داد: «۲۳۲۳ نفر هم زخمی شدند. ۱۷۱۰ ساختمان به‌طور کامل تخریب شده و حجم ویرانی بسیار بالاست».

معاون ریاست‌جمهوری ترکیه با بیان اینکه تاکنون ۷۸ پس‌لرزه در این کشور ثبت شده، اظهار داشت: «پس‌لرزه ها بزرگترین خطر هستند زیرا ممکن است به فروریختن ساختمان‌های بیشتری منجر شود».

اکتای ضمن اشاره به تلاش دولت ترکیه جهت تامین گاز برای خانه‌ها و نانوایی‌ها، افزود: «بیشتر ساختمان‌های مدارس در مناطق زلزله‌زده آسیب ندیده‌اند»./ فارس

حجم ویدیو: 1.64M | مدت زمان ویدیو: 00:00:10 دانلود ویدیو
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها