هشدار عجیب مقام آمریکایی: زمان توقف کمک‌های امنیتی به باکو فرا رسیده است

کد خبر: 1217094

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتقاد از تحرکات جمهوری آذربایجان این کشور را تهدید به قطع کمک‌های امنیتی کرد.

هشدار عجیب مقام آمریکایی: زمان توقف کمک‌های امنیتی به باکو فرا رسیده است

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با انتقاد از تحرکات جمهوری آذربایجان این کشور را تهدید به قطع کمک‌های امنیتی کرد.

«باب منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه شنبه جمهوری آذربایجان را تهدید به قطع کمک‌های امنیتی کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا» سناتور منندز در پیامی توییتری به مناسبت سالروز نسل کشی ارامنه گفت، در این روز بزرگداشت نسل کشی ارامنه را که توسط امپراتوری عثمانی به قتل رسیدند، گرامی می‌داریم.

وی با حمایت از پیام روز دوشنبه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در زمینه ماجرای نسل کشی ارامنه توسط عثمانی گفت: «ما کنار جامعه ارامنه در سراسر جهان، توجه خود را به قره باغ کوهستانی معطوف می‌کنیم. من ایجاد ایست بازرسی مسیر لاچین را که تهدیدی برای تشدید بحران انسانی ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی است، محکوم می‌کنم .»

منندز در خاتمه گفت:«زمان توقف کمک‌های امنیتی به باکو فرا رسیده است.»

«جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا  روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: «امروز، ما یاد ازدست رفتگان ارامنه در نسل‌کشی را گرامی می‌داریم. دوباره متعهد می‌شویم که علیه نفرت پراکنی صحبت کرده، از حقوق بشر دفاع و از جنایات جلوگیری کنیم.»

ترکیه نیز روز دوشنبه به سخنان بایدن واکنش نشام داد  به طوریکه وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«اظهارات تاسف باری که با حقایق تاریخی و حقوق بین‌الملل در مورد حوادث ۱۹۱۵ ناسازگار است، تلاش‌های بیهوده با هدف بازنویسی تاریخ با انگیزه‌های سیاسی است.»

در این بیانیه آمده است: «ما این اظهارات را که آن را باطل می‌دانیم و کسانی را که بر این اشتباه پافشاری می‌کنند به شدت محکوم می‌کنیم. کسی نمی‌تواند به ملت ترکیه تاریخ درس  دهد.»

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در توییتی به این اظهارات واکنش نشان داد و آن را تلاش دیگری از سوی «شارلاتان‌های سیاسی» برای تحریف تاریخ خواند. وزیر امور خارجه ترکیه گفت: «هیچ کس جرات ندارد درباره تاریخ ما  سخنرانی کند.»

اقدامات باکو در روز دوشنبه در ایجاد ایست بازرسی با واکنش تند برخی کشورهای جهان از جمله فرانسه مواجه شد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها